خلیلزاد در پاکستان چه می کند؟
خلیلزاد، کسیکه به دستور بادار، وطن ما را تباه کرد، بدون داشتن موقف رسمی در وزارت خارجه ای امریکا، برای مذاکرات رسمی با مقامات پاکستانی سر و کله اش در اسلام آباد پیدا شده 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۶    ۱۴۰۱/۲/۲۴ کد خبر: 170308 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد، کسیکه به دستور بادار، وطن ما را تباه کرد، بدون داشتن موقف رسمی اعلام شده در وزارت خارجه ای امریکا، برای مذاکرات رسمی با مقامات پاکستانی سر و کله اش در اسلام آباد پیدا شده. این که در این سفر چه ګلی را به آب داده و تطبیق چه طرح مرموزی را با استفاده از تجارب چهار دهه به حیث قاصد صلح و میر غضب جهنم زمینه سازی می کند. نګاه ګذرایی می اندازیم به بازی ګری های ماهرانه یی وی در نقش ملنگی و پلنگی.

• در طی سالهای ۱۹۹۷-۹۸ به ارتباط تطبیق پروژه یونیکال، عبور لوله ګاز ترکمنستان از خاک افغانستان، برای شناسایی دولت طالبان توسط امریکا و نمایندګی آن دولت در ملل متحد فعالیت می کرد.

• در سال ۲۰۰۱ با صلاحیت های فوق العاده به سطح «وایسرای» با ایجاد مقاومت نام نهاد محلی «اتحاد شمال» با استخدام جانیان جنګ و غاصبین علنی حقوق بشر مندرج ملل متحد ناظر و شاهد کشتار هزاران اسیر طالب، خلاف میثاق های بین المللی و اصول و ارزش های کتابی امریکا، بر اساس انګیزه یی صرف انتقام جویی و فروکش نمودن خشم مردم امریکا و پوشاندن شرمګاه سیاسی دولت بر سر اقتدار بود، و از تمام این کشتار های وحشیانه و غیر انسانی اطلاع داشت.

• ګردانندګی اجلاس ننګین و تقلبی بن را در تقسیم حاکمیت افغانستان بین ګماشتګانش و نقض علنی فیصله یی دموکراتیک مجلس با دامن زدن تفرقه یی قومی. بنیاد و اساس تقلب، فساد ګستری، با ایجاد مظاهر فریبندۀ تقلبی و رنگ آمیزی شده ای ساختارهای اراده ای مردمی تهداب جعلکاری، تقلب را ګذاشت رسم عوام فریبی بنا و موقف جانی، چپاولگر، فاسد و فاسق را تحکیم بخشیده و تبارز اقشار اصلاح طلب را با مداخلات علنی در امور روزمره محو و افغانستان را پرورشګاه و آسایشګاه جانیان، چپاولګران و اجیران بیګانه ساخته درب افغانستان را برای مداخله یی قدرت های منطقه و فرا منطقه بکشود.

• در مجلس تحلیف یکی اشتراک و دیګری را علیه او تحریک نمود، برای تطبیق فیصله های خلاف منافع ملی از حربه یی فشار و تهدید قطع کمک ها استفاده کرد، فهرست اعمال ضد افغانی خلیلزاد ایجاب نوشتن کتاب را می کند.

• خلیلزاد در ماه اګست سال ۲۰۲۰م با ګروهی تکامل یافته به شمول اعضای شورای کویته، میرانشا و پشاور، که در تباهی و قتل عام شان سهم داشت و تا چندین سال به نام تروریست با ایشان مذاکره را جایز نه می دید، به تأسی از سیاست ختم جنگ زعامت ترمپ به نمایندګی ایالات متحده امریکا در دوحه پایتخت امارت قطر سر میز مذاکره نشست، با سفر های غیر ضروری و تماس های ګوناګون نا مرتبط به دنیا چنین انتباه داد که در این مذاکرات با مدنظر داشت تجارب دور اول دولت داری طالبان همه جوانب مدنی، بشری، سیاسی و اقتصادی در ساختار سیاسی آینده افغانستان و تضمین صلح و امنیت منطقه و جهان درنظر ګرفته خواهد شد، بعد از ۸ ماه بګو و بګردان توقف و از سر ګیری و ګنجانیدن نمایشی نمایندګان مردم و احزاب و تا حدی بیرون نګهداشتن نماینده یی دولت افغانستان در عقب درب های بسته در ظاهر بر اساس دو تضمین سست بنیاد اعجاب برانګیز جانب طالبان به پایان جنگ و اخراج قوای نظامی امریکا توافق صورت گرفت. محتویات و جزییات توافقات جانب امریکا و طالبان تا حال مکتوم نگهداشته شده.

خلیلزاد صرف گفت که اگر اشرف غنی نمی گریخت نتیجه چیز دیگر می بود. ام این که چگونه طور دیگر می بود توضیح نه داد.
به هر حال یک موضوع مطلقاً واضح است که امریکا با گنجانیدن چند شرط پوشالی و نمایشی حاکمیت افغانستان را به طالب سپرده بود.
حالا دیده شود که در اسلام آباد طرح دگرگونی طالب ریخته می شود و یا شناسایی طالب.

محمد عارف عباسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   همان کار که بادار های امریکایی اش از او میخواهند

>>>   خلیلزاد دشمن افغانستان است
بری از رحم و لطف و وجدان است
جهنم ساخته چون افغانستان را
چو او معمار زشت طالبان است

>>>   طالب رفتنی است و فاشیسم قومی نابود شدنی.
جوانان مقاومتگر افغانستان در تمام این جغرافیا آهسته آهسته قیام میکنند تا حاکمیت جاهلانه طالبی را نابود کنند و بنیان یک نظام انسانی را به اساس انتخابات شفاف و سری و سراسری پی ریزی کنند تا کار به اهلش سپرده شود و زن مرد این جامعه در کنار هم زیست انسانی داشته باشند.

>>>   خلیلزاد = غلامزاد امریکا
در عمر خود وطنفروش بی شرف و رذل بسیار دیدم اما کدام یکشان در رذالت به خلیلزاد نمی رسد. خدایا این غلام بی آبرو را چرا خلق کردی؟

>>>   مجسمه زلمی خلیلزاد را در کابل اعمار کنید و زیر آن بنویسید "مجسمه بی شرف"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است