آنطرف پرده چه میگذرد؟
توقع داریم که امریکا باید طالب را به رسمیت نشناسد؛ همان طالب که خودش وی را به اریکه قدرت میخکوب کرد. این بدین معنا است که ما هیچگاهی امریکا را نشناخته ایم و از درک سیاست امریکا فرسنگ ها فاصله داریم 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۴۰۰/۸/۳ کد خبر: 168759 منبع: پرینت

امریکا و متحدین اش خصوصآ انگلیس... واقعا برنده میدان شدند و به اهداف استراتژیک خویش تاکنون در منطقه موفق گردیدند و هر آنچه میخواستند بدست آوردند و در بازی های بزرگ بخاطر مهار و تهدید باالقوه دشمنان دیرینه استراتژیک خویش چون روسیه و چین توسط همین لشکر نیابتی خویش زیرنام نام القاعده، طالب، داعش؛ حزب التحریر و حتی روسپی های سیاسی برنده میدان هستند.

بطور مثال:
- نظام موقتی پوشالی یا همان تحفه ناقابل خویش را فروپاشیدند و در عوض نظام تحجر و خون را برای سرکوب مردم حاکم نمودند.
- فرار مغز ها عملی گردید و کشور را از اهل قلم و دانش خالی نمودند.
- شمال کشور عملا به مرکز فرماندهی امریکا زیر نام طالب داعش تبدیل گردید.
- بسیاری از افراد جهاد فروشان معامله گر را قبلا تعداد شان را خنثی و تعداد شان را خریدند و امروز هم در اینجا و آنجا تحت نام های مختلف نشخوار میکنند.
- کشور را در کام پاکستان متحد کهنه کار خویش فرو بردند و حالا جانب مقابل برای جامعه جهانی پاکستان است.

این خود یک موفقیت بزرگی است برای امریکا و متحدن اش که بعد اضافتر از نیم قرن سعی و تلاش به آن نایل گردیدند.
ولی فراموش نباید کرد که امریکا هرگز تاپیروزی قطعی در منطقه تا رسیدن به اهداف اصلی اش یعنی محاصره سیاسی و نظامی چین و روسیه در منطقه هرگز آرام نخواهد شد و در اینصورت قطعآ کشور ما روی آرامش را نخواهد دید زیرا میدان بازی همینجا است. حتی امریکا در نشست مسکو که ظاهرا گویا بخاطر قطع جنگ و ترغیب طالبان به یک حکومت همه شمول بود اشتراک نورزید.

شمامیتوانید نیت رذیلانه و اهداف خاینانه امریکا را در قبال وطن و نیز آنهایی که برای آزادی میرزمند از آقایی"داود ناجی" در برنامه تلویزونی "افغانستان انتر نشنل" که خود روزی در دربار غنی همچون مشاور شورایی امیت لم زده بود و مصروف عیش و نوش بود بشنوید. وی به صراحت کامل اعتراف نمود: امریکا تهدید کرد که نباید دولت و حاکمیت، خیزش های مردمی را تمویل و تجهیز کند؛ زیرا اینها همان جنگ سالاران اند که قوت میگیرند و امریکا نمیخواهد چنین شود". بدون هیچ نوع تردیدی این بدین معنا است که امریکا قبلا تصمیم گرفته بود که لشکر نیابتی خویش را (طالب) وارد میدان نماید.

امریکا با فرزندان خویش (طالبان) قریب دو سه سال اخیر به شکل رسمی و علنی مصروف بده و بستان در دوحه بودند و بالاخره با موفقیت به پایان رسید. مگر آیا کسی خبر دارد که در سند توافقات چندصد صفحه ای بین امریکا و طالب به شکل دراز مدت به امضا رسیده است چه رازهای نهفته است؟ پاسخ معلوم است؛ قطعا... اینکه امروز طالب علیه امریکا و شرکای شان حرف های تندی رد و بدل میکنند بنام اینکه ناتو و امریکا را شکست دادیم...، مطمینا ظاهر قضیه است و این خود یک بازی موش گربه ای است برای مصروف کردن دیگران؛ ولی در عقب پرده بازی های بزرگ جریان دارد.

اینکه امریکا یک نظام پوشالی گندیده ترتیب کرده بود بایک شمال عادی همه فرو پاشید تصادفی نبوده و نیست و حتی بعضی سبکسران احمق تا هنوز افسوس اش را میخورند و به نحوی دفاع میکنند. مطمین هستم اگر آدم بامعرفتی سخن دونالد ترامپ را با دقت توجه کند که به شکل خیلی آشکار گفت: ارتش افغانستان برای دالر می جنگید نه برای مردم و جمهوریت" باورد دارم جان سخن را درمیابند، زیرا این خود همه چیز از حقیقت تلخ تا تحقیر بیان میکند. بدون تردید این یک برنامه قبلا تنظیم شده بود که باید در وقت معین انجام میشد و فروپاشی آغاز میگردید و در عوض تحفه دیگری را نصیب مردم افغانستان باید مینمودند؛ که نمودند.

بیایید خود را از این زیادتر فریب ندهیم.
گاهی فریاد میکشیم که امریکا پول های دزدی شده توسط باند غنی را باید افشا کند و گاهی هم بقول معروف خود را به کوچه حسن چپ میزنیم که گویا امریکا از فرار غنی بی خبر بود در حالیکه زمین و هوای افغانستان در کنترول امریکا بود؛ چنین شد و چنان شد.... از همه مضحک و غیر عقلانی اینکه توقع داریم که امریکا باید طالب را به رسمیت نشناسد؛ همان طالب که خودش وی را به اریکه قدرت میخکوب کرده است. این بدین معنا است که ما هیچگاهی امریکا را نشناخته ایم و از درک سیاست امریکا فرسنگ ها فاصله داریم.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   یک مشکل دیگر هم ما مردم داریم که باید با خود حل کنیم
هیچ کشوری در هیچ جای این کره خاکی غمخوار ما نیست این خوده ماهستیم که باید به داد خود برسیم و بس تفاوتی بین روس و چین و امریکا یا دیگر کشورها نیست دنیا عین قانون جنگل است ضعیف ها طعمه قویتر ها میشوند طالب هم عمری دارد دنیا سر اشوب در این منطقه به تفاهم رسیده
هیچ کمکی ازهیچ جایی نیست هوشیار شوید ملت
تا خون ندهیم جوان ندهیم گرسنگی نکشیم سختی به جان نخریم هیچ چیز تغییری نمیکند

>>>   در کوتاه مدت خواست امریکا و پاکستان پیاده می شود ولی در درازمدت چین و روس و ایران داستان را مینویسند. امید داشته باش برادر. آن طرف پرده داستان های دیگری در جریان است. امریکا همانقدر که با غنی توانست ساختار پایداری بسازد با طالبان نیز میتواند.

>>>   پشت پرده ما تنها بهشت را می بینیم!!!!!
آتش خاوری

>>>   آقای صفوی
جان مطلب را بیان کن
تکلیف این ملت برای زنده ماندن چی است؟؟؟
اگر امارت طالب را قبول کنیم که احمقی بیش نیستیم و اگر با مقاومت بپیوندیم در مقابل طرح های کلان دنیای غرب قرار میگیریم.
پس چه باید کرد ای اقوام شرق؟؟؟
حال جواب این سوال اقبال لاهوری را چه میدهید؟؟؟؟

>>>   اقای صفوی!
ما بجای خود نمیدانم چین وروس وایران چرا ین سیاست بازی هارا درک نمیتوانندوبه این ترفند ها فریب خورده اندمگر خاکم به دهن این هر سه وسایر ظاهرا مخالفین غرب باانها همنظر وهمسو اند ویا کم از کم در مورد قتل وکشتار وتباهی کشور وملت مادر تبانی واتحاد نظر وعمل رفتار دارند نزد هیچ عاقلی پوشیده نیست وقت حکمتیار وپاکستان در شکست مسعود عزیز ناکام ماندند طالب را ایجاد ودر کویته ای پاکستان هسته گذاری نمودند تمویل انهارا بدوش خلیجی ها وتسلیح وتربیت انهارا خود بعهده گرفتند واداره ورهبری شان را هم تکه داران حرفوی<پاکستان > متعهد شد والقاعده وسایر گروه های تروریستی را نیز با انها همکار وهراه ساختند تا بلاخره روی هر علتی واحتمالا هم بخاطر فریب ملت های خود با انها درگیر شده یکبار در مدت بسیار کم انها را از حدود افغانستان بیرون کردند تا روزی طالب دعوی نکند که انها خارجی ها را با زور وبازوی خود شکست داده اند چنانچه امروزه ان حماقت را مینمایند واین دعوی دروغین را نشخوار مینمایند!!!
اشک چشمم ریخته ریخته درگلون زنجیر شد
طفل دامن گیر من اخر گریبان گیر شد
دسیسه وتوطیه هرچه باشد وهر حیله ونیرنگی بکار گرفته میشود ملت عزیز وکشور محبوب ما قربانی وفریسه ای این دسایس شوم وشیطانی گردیده است

>>>   در مدتی که من نوشته های هموطنانم را در این سایت میخوانم واضح ترین چیزی که مشاهده کردم همان تفکر عقب مانده ۵۰سال پیش است عده ای دلخوش به فرانسه که به کمک ما می اید عده ای هم منتظر روس و ایران هنوز هستند روس که تکلیفش مشخص است حاصل امروز ما حمله همین بیشرف ها بود اما ایران اگر قصد کمک داشته این چهل سال خواب بوده فرانسه هم که به افغانستان امد حاصلش چی شد مردم اگر هنگام فراخوان مسعود همه می ایستادید و میجنگیدید شاید واقعا به همین زودی پیروز میشدیم طالب که نمیتوانست ۱۵میلیون انسان را بکشد و حریف بشود ما خود یک لشکر میلیونی هستیم افسوس که احمد مسعود دالر نداشت تا بخشش کند و مردم زیر چترش جمع شوند اگر کمی دزدی مثل بابه غنی یاد میداشت اکنون با پول باد اورده هم نیروهای بیشمار داشت هم سلاح های عالی
مردم ما هنوز خواب است و منتظر معجزه و کمک این کشور و ان کشور

>>>   نظر پنجم مثل عربها به خلیج فارس گفتی خلیج
ارتش و مقامات مردم و جوانان کشورت فرار کردند و حاضر نشدند برای خاکشان و وطن خود بجنگند
همه نو سلاح از نوع مدرن داشتید
بیست سال آمریکا و ناتو برایتان جنگید
می خواهی روسیه و ایران و چین ارتش خود را بفرستند به جای شما با طالبان بجنگند؟جوانان کشورت فرار کنند به اروپا بعد بقیه بیان با طالبان بجنگند؟
جو بایدن جوابت را داده است:
چرا ما باید بجای کسانیکه حاضر نسیتند برلی وطنشان جنگ کنند فرزندان خود را به کشتن دهیم
چرا انقدر چشمتان به دیگران است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است