دشمنی افغانستان و پاکستان به زبان خیرخانه‌ای
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۴۰۰/۸/۱ کد خبر: 168728 منبع: پرینت

۱- فرض کنید با همسایه دیوار شریک تان دشمنی دارید. در خانه شما ۳۸ نفر زندگی می‌کند و در خانه همسایه ۲۱۶ نفر. شما فکر می‌کنید که خانه تان ۵ هزار سال پیش ساخته شده و خانه همسایه ۷۳ سال پیش اما در طول همین ۵ هزار سال شما حتی قادر به حساب کردن ۳۸ نفر باشنده داخل خانه خود نشده اید، گپ های کلان کلان باشد سر جایش! خرج خانه شما را در طول همان پنج‌هزار سال فرضی اندیوال‌های کته خرج داده است که در جمع آنها همسایه ۷۳ ساله نیز شامل بود و البته که فعلا همه کاره خانه شما همان همسایه است البته از طریق یک عده مزدور بی فرهنگ و شپشی خود! آن طرف دیوار همسایه به دریا وصل است اما چهار طرف خانه شما خشک و داخل آن هم پر از سنگ و کلوخ.

خلاصه هیچ جای شما به دشمنی با همسایه نمی‌ماند و در طول تاریخ دشمنی تان با همان همسایه از جنس حماقت بوده و دلیل این حماقت نیز زور کم و قهر بسیار تان است...
حالا، افغانستان را به جای خانه خود بگذارید و پاکستان را به جای خانه همسایه:

۲- آیا عقل سلیم در رابطه به دشمنی با پاکستان چه حکم می‌کند؟
این حرف به هیچ عنوان به معنی انکار نقش مخرب پاکستان نیست اما واقعیت این است که پاکستان در مقایسه با ما به مراتب قدرتمند است و ما یک کشور مسخره که یگانه داشته ما لاف و پتاق می‌باشد، مگر همینطور نیست؟
بناان، به شمول امرالله صالح هرکسی که دم از دشمنی با پاکستان میزند در حقیقت یا احمق است و یا مزدبگیر هندوستان. اعتبار از داود خان تا به امروز دشمنی سیاست‌مداران افغانستان با پاکستان بی معنی و از سر نفهمی و لج بازی بوده است. در یک کلام ما، تکرار میکنم ما، هیچ دلیلی برای دشمنی با پاکستان نداریم و برای بازپس گیری خانه و زمین خود از چنگ طا لبان مزدور اولویت اصلی ما فهمیدن وضعیت و در نهایت کنار آمدن با حقیقت روز است.

۳- به منظور رفع خستگی ویدیوی زیر که از تولیدات بابا
موزیک سنتر است را تماشا کنید!

سمیر بدرود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   شرم به دزدان و خاينين ملى كسانى كه اين وطنرا از خود نمى دانند و نمى دانستند!! افغانًها از هيچ كسى كمك نمىيگرفت تا به قدرت رسيدن كمونست ها وًبعد از ان كه افغانستان به دست اولاد هاى نا خلف افتاد همچون مسعود ، ربانى و ديگر دزدان. اين پاكستان هست كه (قبله خاينين وطن ما) كه به زور قرض دوستان و باداران خود مى چليد و حالا هم مى چلد!

>>>   دیورند مرز رسمی و قبول شده جهانی است و طالبان مزدور پاکستان و فاشیسم پشتونی هم هیله های شیطانی فاشیست های درس خوانده برای حاکم بودن بر این سرزمین.
زنده باد مقاومت دوم

>>>   بگذار روابط ما با پاکستان عادی و برادرانه شود تا ازین مشکل جانکاه نجات حاصل نمائیم نمی شود تمام عمرو تمام نسل ها جنگ کرد . همین آزادی خواهی دروغین افغانستان را تباه کرد . شر پاکستان از خیر دیگر کشور ها بهتر است .

>>>   خانه ما بیشتر از ۵ هزار سال به طور طبیعی ساخته شده است و نظر به طبیعت آرام، انساندوستی و احترام به یکدیگر، عدالت خواه، بدون افکار تجاوزگرانه و چال بازی و...... ضرورت نداشته اند که حساب کنند کی چقدراست!!!!
مگر چرکستان رذیل برای پاک سازی هند ۷۰ سال پیش با توطئه زرد چه های فرنگی و به اساس نفرت و انزجار ساخته شده است. مشکل اساسی ما اینست که ما عرب و عربیسم را با همان طبیعت ذکر شده در بالا قبول کردیم و بجای نفرت از جنایات شان به عاشقان کور جاهلیت بدل شدیم. همین نقطه ضعف ما برای استفاده جویی های همسایه مکار، چالبازو.... که با استفاده از سلاح عربیسم (که روی پرده قبول کرده اند مگر پشت پرده همان غلام بچه هایی انگلیس اند) کافی است.
بار ها گفته ام و خواهم گفت که یگانه راه نجات رنسانس است تا تار و پود عربیسم را ازین سرزمین پاک کند!!!
آتش‌خاوری

>>>   راه حل يگانهء افغانستان :
۱- بیطرفی افغانستان در یک کنفرانس و تضمین جهانی
۲- به رسمیت شناخته شدن خط عدهء سرطانی دیورند که سبب تباهی شده
۳- غیر مرکزی و فدرال شدن سیستم تا هر قومیت درین کشور آزاد تنفس کند
هر کس این فرمول را رد می کند و یا بیشنهاد بهتر دارد بفرماید
<<<<<<<مهاجر کابلی

>>>   درین جای شک نیست که افغانستان از خود هیچ چیز ندارد.
اما در وقت ضرورت همسایه های افغانستان و دیگر کشور های متطقه و ابر قدرت های جهانی.برای منافع خود ازین مردم سؤاستفاده میکنند و برای شان دولت ها میسازند و برایشان پول و سلاح و مهمات میدهند و بر علیه یکدیگر میجنگانند.
در طول تاریخ چنین بوده است.
از حمله سکندر مقدونی گرفته تا به امروز،در تمام جنگ ها ازین مردم سؤ استفاده شده است.

>>>   کجاست آن لندغر های دزد که پنجهزار سال لاف زد یکی خود را شیر ساخت دیگر خود را امپراتور پلاستکی ساخت و دیگر اش خود را بوتل وتف دانی ساخت و از انسانیت دولت جمهوری سوی استفاده کرده لاف و پتاق میزد و در اخیر تبان را زرد کرد و خود را به دوش به دیگر کشور ها رساند و بد تر اش اینکه همان لافوکهای زدنی اولتر به زیر پای پنجابی ها سجده کرد لعنت به این قسم چشم های بی حیا

>>>   آیا فقط برای افغانستان توطءه چینی میکنند
آیا در دیگر کشورها از اقوام و مذاهب برای جنگ داخلی و تحریک مردم استفاده نمی کنند
آیا کشوری در دنیا می شناسید با اندازه ایران که بر علیه آن نوظه کنند از آمریکا انگلیس و اروپا و استرالیا و کاندا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه و آذربایجان و پاکستان و .... موارد دیگر
پس چرا ما اینطور نمی شویم
جواب:ب وحدت بین اقوام و ادیان و عشق به وطن

>>>   پاکستان به افغانستان به دید عمق استراتژیک نگاه میکند. چون هم کشوری کم مساحت است هم شلوغ و فقیر. تلاش میکند بر افغانستان سیطره داشته باشد. چه مرزی به رسمیت شناخته شود یا نشود. یگانه راه افغانستان آباد و قوی هست تا همسایه ها به ان به دید یک زمین بازی کم هزینه نگاه نکنند. این همه از قدرت های منطقه ای و جهانی نگویید. تصمیم اخر را خود مردم میگیرند. در مورد سوریه حدود هشتاد کشور چیزی خواستند و مردم و یکی دو کشور کمکی چیز دیگری خواستند و در پایان خواست مردم بود که بر کرسی نشست. افغانستان نیاز به اتحاد اقوامی دارد که از هم کمتر کینه دارند. یا اقوامی که دست کم منافع درازمدت مشترکی دارند. قطعا در نسل جدید پشتون هم کسانی اگاه هستند و دل در گرو آبادی میهن دارند که فراتر از اندیشه های قوم گرایانه بیاندیشند. افغانستان به یک نسل جدید نیاز دارد. یک تفکر جدید. که اولین و اخرین خدایشان آبادی کشور باشد. بعد از آن قوم و زبان و دین .... اولین و اخرین خدا باید یکی باشد و ان میهن است. مانند عطار نشابوری که با افتخار میگفت مسلمانان آن کهنه بت ها را جلا کردم. افغانستان نیاز دارد میهن پرست شود. بتی جدید بنام میهن که با ارزش تر از همه بت هایی هست که تاکتون پرستیده است.

>>>   همه جادکان رنگ است همه رنگ میفروشند.. دل من بشیشه ماند همه سنگ میفروشند. 77


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است