بازداشت نظامیان و کارمندان افغانستان در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۴۰۰/۸/۱ کد خبر: 168725 منبع: پرینت

منابع در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان پاکستان می‌گویند شماری از نظامیان و کارمندان دولت پیشین افغانستان که به این شهر پناه برده‌اند، از محل سکونت‌شان بازداشت و به جای نامعلوم منتقل می‌شوند.
به گزارش روزنامه اطلاعات روز، این منابع که نخواستند نام‌های‌شان در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفتند که در تازه‌ترین مورد صبح روز (جمعه، 22 اکتوبر) یک منسوب امنیتی و یک کارمند دولت پیشین از ساحه‌ی «بروری» شهر کویته بازداشت شده‌‌اند.
آنان توضیح دادند این افراد از خانه‌ها و اتاق‌هایی که به کرایه گرفته‌اند، توسط اشخاصی که خود‌شان را پولیس معرفی می‌کردند، بازداشت و به جای نامعلوم منتقل شده‌اند.

همچنین یکی از این منابع گفت که حوالی ساعت 12:00 شب گذشته (پنج‌شنبه، 21 اکتوبر) به تعداد بیشتر از ده نفر از کارمندان دولت پیشین افغانستان هم از ساحه‌ی بروری به‌گونه‌ی مشابهی بازداشت شده‌اند. به گفته‌ی او، این افراد در اتاق‌های کرایی مربوط به ساختمان «صداقت استور» زندگی می‌کردند.
همچنین تعداد زیادی از کسانی که در این ساختمان زندگی می‌کرده، موفق شده‌اند که از چنگ بازداشت‌کنندگان فرار کنند.

یک منبع دیگر اما گفت که دست‌کم 15 نفر از نیروهای امنیتی و کارمندان دولت پیشین افغانستان در جریان شب گذشته در شهر کویته بازداشت شده‌اند.
در تاریخ 19 اکتوبر هم یک منسوب دیگر نیروی امنیتی دولت پیشین افغانستان از این شهر بازداشت شده است. هویت بازداشت‌کنندگان این نیروی امنیتی دولت پیشین افغانستان مشخص نشده است.

در همین حال، منبع توضیح داد که بازداشت‌کنندگان ابتدا شماره‌ی تماس این نیروی امنیتی دولت پیشین افغانستان را تحت ردیابی قرار داده و سپس با برقراری تماس‌های مکرر، او را تعقیب و بازداشت کرده‌اند.
او تأکید کرد که علی‌رغم تلاش‌های پیگیر از طریق متنفذان شهر کویته، مشخص نشد که این فرد در کدام اداره از نهادهای امنیتی پاکستان منتقل شده است.

این منابع تأکید کردند که افراد بازداشت‌شده ورقه‌ای با خود دارند که از جانب بخشی از دفتر سازمان ملل متحد به نام «دفتر سحر» به فرد معرف فرد پناه‌جو در پاکستان داده می‌شود. به گفته‌ی آنان، بازداشت‌شدگان اما به این ورقه اعتنا ندارند.
منابع همچنین گفتند که نگرانی‌ها در مورد بازداشت نیروهای امنیتی و کارمندان دولت پیشین افغانستان در کویته با دفتر سازمان ملل متحد هم شریک شده، اما تاکنون این تلاش‌ها نتیجه‌ی ملموس در پی نداشته است.

بازداشت این افراد توسط کسانی که خود را پولیس معرفی می‌کنند نگرانی‌های شدید را در میان سایر شهروندان افغانستان که در این کشور زندگی می‌کنند، خلق کرده است.
قبل از این هم شماری از رسانه‌ها گزارش داده بودند تعدادی ازنظامیان دولت پیشین افغانستان که پاکستان پناه برده‌اند، از بخش‌هایی از این کشور از جمله مناطق «بروری» و «مهرآباد» شهر کویته بازداشت و به محل نامعلوم منتقل می‌شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازداشت پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان در صدد ایجاد یک گروه مزدور برای مقابله با طالبان است و به این شیوه از فراریان افغان سرباز گیری میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است