آیا جهان مجبور است که به ساز طالبان برقصد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۰    ۱۴۰۰/۷/۳۰ کد خبر: 168720 منبع: پرینت

منطق باج گیری طالبان از جهان دو چیز است: چون آنها امتیاز تمام جغرافیا و بیش از ۳۵ میلیون نفوس افغانستان را در کنترول خود دارند پس هر چیزی که از جهان بخواهند به آسانی باید بدست بیاورند.

طالبان جهان را تهدید می کنند اگر به ساز آنان نرقصند، دنیا را بر سر شان خراب می کنند و افغانستان را به بهشت تروریزم جهانی تبدیل می کنند.
طالبان می گویند آنها مطابق به ارزشهای شان یعنی "اسلامیت" و "افغانیت" امارت شان را رهبری می کنند، که در آن انتحار، انفجار، سرکوب، زن ستیزی، کوچاندن اجباری، تحقیر و تعصب مسئله داخلی افغانستان است.

آنها جهان را اخطار می دهند، که در امور داخلی امارت طالبان مداخله نکنند و حق ندارند ارزشهای جهانی حقوق بشر، آزادی های دموکراتیک، حق تحصیل برای دختران، کار زنان و نظام انتخابی را بر امارت شان تحمیل کنند. مطابق به باور های طالبان این ها ارزشهای شیطانی اند که با ارزشهای" اسلامیت" و افغانیت" شان در تضاد قرار دارند.

آیا جهان آنقدر بیچاره شده اند هر سازی که طالبان بنوازند، باید برقصند؟
به باور من تا چند ماه دیگر اگر غرب پول برای چرخاندن ماشین ترور و وحشت طالبان باج ندهند، نه تنها ماشین وحشت شان از کار خواهد افتید، بلکه زوال شان اجتناب ناپذیر است. بر عکس اگر جهان به آنها باج بدهند نه تنها ماشین ترور و وحشت شان سریعتر می چرخد، بلکه دامنه باج گیری شان تا روز قیمت ادامه خواهد یافت.

طالبان در جریان گفتگوهای دوحه با خلیلزاد بازی باج گیری از امریکا و دولت کابل را خوب مدیریت کردند. چنانچه هر قدر آمریکاییها و دولت غنی ساز صلح را نواختند، طالبان به همان اندازه ساز خشونت ها را بیشتر نواختند و امتیازات گسترده تا سقوط حکومت کابل به پیش رفتند. حالا وقتی تمام ملت و جغرافیای سیاسی افغانستان را گروگان گرفته اند باور دارند که هر قدر باج از جهان بخواهند بدست می آورند.
در چند ماه آینده حوادث نشان خواهد داد که جهان به ساز طالبان می رقصند و یا طالبان به ساز جهان.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جهان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان ابزار پنهان امریکا شده اند که افغانستان بمرکز تروریسم بین المللی تبدیل کنند و با ناآرام کردن منظقه جلو پروژه های عظیم چین را بگیرند و یک سد افراطی قوی علیه اهداف چین بسازند این عمق استراتیژیک امریکا است که به عمق استراتیژیک پاکستان نیز مبدل شده است درین پروژه مشترک امریکایی و پاکستانی منافع طولانی امریکا پنهان است و چین را میخواهند در دام بحران افغانستان بیندازند. روسیه در بین امریکا و چین بازی سیاسی دارد و دی پشت منافع خود است

>>>   سلام
دل جهان به حال من و تو نسوخته ، آن ها به فکر منافع و امنیت کشور و مردم خود هستند که قصد دارند با طالبان تعامل کنند .

>>>   کدام جهان؟؟؟
جهان دو قطبی پایان یافته است.تضاد های ایدیالوژیکی به پایان رسیده است،اکنون زمان بهره برداری از منابع طبیعی و غارت کشور های فقیر میان ناتو از یک سو ، روسیه و چین از جانب دگر آغاز یافته است در این راستا رقابت های جدی در جریان است...محور این ایده ای استعماری فروش سلاح و کنترول منابع طبیعی و به زنجیر کشانیدن توده ها و پروسه برده داری و برده سازی میباشد. چهل سال قبل در افغانستان یک نظام چپ گرا عرض اندام و بهد از سرنگونی حکومت خون آشام امین و تحول ششم جدی و مداخله نظامی شوروی برای حفظ نظام مذکور ، طرحهای طویل المدت برای تبدیل افغانستان به مرکز تروریزم توسط CIAشکل گرفت ... همانطوریکه اخوان المسلمین در مبارزه بر ضد تمایلات چپگرایانه و حاکمیت جمال عبدالناصر موافقانه توسط امریکا و اسراییل استعمال گردید در قضیه افغانستان نیز از همان فورمول کار گرفته شد و اخوان المسلمین در افغانستان در وجود احزاب ارتجاعی اسلامی نقش حربه کاری را برای تامین نقشه های دراز مدت امریکا بازی کردند بخصوص که در پاکستان یک نظام دیکتاتوری اسلام گرا ی افراطی تحت زعامت جنرال ضیا در قدرت بود و این بهترین شانس برای امریکا بود تا به اهداف خود در منطقه برسد و اتحاد شوروی سابق را در محاصره اسلام افراطی قرار دهد تا از اینطریق جمهوریت های آسیایی اتحاد شوروی نیز علیه ماسکو قیام کنند و شوروی تجزیه گردد . در آغاز ساهای ۱۹۹۰این استراتیژی موفق گردید ، جنگ‌ها در تاجیکستان ، شکل گیری اسلام افراطی در چیچین و ازبیکستان مصداق این حقیقت است.
طالب زاده همان پالیسی های امریکا است . پاکستان و طالب و غیره ابزاری برای تحقق پلانهای امریکا میباشند.
طالب امروز و یا فردا به رسمیت شناخته می‌شود برای اینکار فضا و جو مساعد نیز آماده خواهد گردید. تاریخ سیاسی امریکا و انگلیس نشان داده است که آنها قدرت آن را دارند که برای جهان بگویند که شیر سیاه است نه سفید و جهان هم میپذیرد ....چنانیکه حکومات حامد کرزی و اشرف غنی قبول کرده بودند که رنگ شیر سیاه است نه سفید ....
فخر اهنگر

>>>   طالبان جاهل تر و وحشی تر از ان هستند که توان اداره کشوز را داشته باشند به زودی دعوا سر کنار زدن طالبان داخلی و جایگزین کردن نیروهای ای اس ای شروع خواهد شد جنگی که پایانش وحشتناک خواهد بود

>>>   "طالبان جهان را تهدید می کنند اگر به ساز آنان نرقصند، دنیا را بر سر شان خراب می کنند" آه، آه، آه .......از خنده گرده کفک شدم!!!!
اگر شما بچه های بابر چرکستانی اینقدر جاغور دارید خو اول حقوق فلسطین را بگیرید، خیله خند هایی مزدور.
آتش خاوری

>>>   جهان طالبان را در میدان آورده و باید مطابق میل جهان برقصند.
فقط مشکل در سلیقه اربابان است.
روس و چین و ایران هر کدام فرمایش خود را دارند و امریکا و ناتو هم فرمایش خود را.
حال پاکستان مانده و دریافت انواع فرمایشات.
گاه این بچه ریش دار های خود را به این ساز و گاه به آن ساز به رقص می آورد.
رقص طالب
رقص شیطان
رقص احمق های دون
دین و دنیا را به هم زد
ملک ما گردید زبون

>>>   برت میگم که جهان بیچاره نشده واین ما استیم که بیچاره شده ایم.ازخواب غفلت برخیزیم. هیچ کس قرارنیست برای پشتیبانی ازما کشور ومردم خود را به دست خطربدهد

>>>   طالبان از نه ملیارد دالر که در امریکا قید شده است،تیر شوند.
کمک های جامعه بین المللی را از طریق خودشان به مردم افغانستان فراهم کنند.
صادرات و واردات شان را با کشور های همسایه به واحد پولی خود همسایه ها و یا اسعار دیجیتالی انجام دهند.
خود را کاملاً از داد و گرفت با والر خلاص کنند.
در غیر آنصورت به سرنوشت ایران مبتلا میشوند که از دهه ها بدینطرف مورد تعزیرات اقتصادی قرار دارند.

>>>   از دست مفسدین باید مجبور باشد!

>>>   خط پایان بر تمام این باج خواهی ها وحیشان قرن 21، اقدام عملی و آن تجزیه افغانستان به دو کشور شمال و جنوب می باشد. تجزیه کشور هم به نفع اقلیت های مظلوم کشور و هم به نفع تمام همسایه ها و جامعه جهانی می باشد. اقلیت ها از ظلم و ستم بی حد و حصر قوم پرستان متحجر نجات پیدا می کنند . همسایه مرزهای شان امن می گرددو جهان هم از شر تروریست های وحشی خلاصی می یابد.

>>>   به ادامه نظر قبلی ام اگرشما بچه های بابر چرکستانی اینقدر جاغور دارید خو خانه خدا از دست کفار بیرون بکشید. شما غلام چرکستان، چرکستان غلام وهابی صهیونیست و امریکایی شیطان پس رتبه شما غلام غلام غلامان است. دوم رژیم جنایتکار وهابی صهیونیست (آل خبیث سعود) یعنی بادار بادارتان توسط اردوی امریکا حفظ میشود.
آتش خاوری

>>>   جهان مجبور است به ساز طالبان برقصد ، چونکه به دستور جهان و جامعه جهانی و سازمان های جهانی به قدرت رسیدند ، هر کشوری ملودی و ساز خودشون رو دارن که می تواند به آواز خوان مورد نظر خود شون داده و به مطابق استانداردهای جهانی ساز و رقص بکند ، رقص عربی ، رقص پاکستانی ،رقص آمریکایی ،رقص روسی ،رقص ، چینی ، رقص ایرانی ،رقص هندی ،رقص ازبکی ، رقص قطری که واقعا رقص باحالی است فعلا کشور افغانستان میدان رقابت با رقصان جهان شده و در این میدان رقابت باید رقصان چنان با مهارت رقص کنند تا طرف مقابل رو از میان رقابت خارج و یا در میدان رقابت له کند و یا آنها رو مجبورند به ساز مقابل شون برقصاسنن ، آنقدر رقص کنند تا از نفس بیفتند و یه دیگری رو در میدان نابود و یا بکشن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است