طرح حکومت وحدت ملی روی کار است
تمام انرژی‌ها صرف ساخت مشارکت نمادین و سپس ویران کردن آن خواهد شد. این اتفاقی است که در بیست سال گذشته چهار بار تجربه شد. نتیجه هم فربه شدن چند معامله‌گر، فراری و فریب‌کار 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۲    ۱۴۰۰/۷/۱۶ کد خبر: 168613 منبع: پرینت

از اظهارات محمد محقق چنان بر می‌اید که طرح «حکومت وحدت ملی» زیر کار است. شبیه حکومت وحدت ملی ۲۰۱۴.
غنی، کرزی و عبدالله برای شکل‌دهی چنین حکومتی به تالبان مشوره می‌دهند. در رهبری تالبان نیز حلقاتی طرفدار چنین طرحی هستند. پاکستان نیز که از صحبت با تالبان در مورد حکومت همه‌شمول سخن می‌گوید، منظورش چنین چیزی است. ازبکستان و ترکیه و پاکستان از حامیان منطقه‌ای این طرح هستند. مارشال دوستم، عطامحمد نور، محمد محقق، خلیلی، قانونی و...مهره‌های مورد استفاده در این طرح به شمار می‌روند.

میکانیزم اجرایی ان به شرح زیر است:
۱-اقایان دوستم، نور، قانونی، محقق، ربانی و... مجمعی از به اصطلاح بزرگان سیاسی و قومی را تشکیل می‌دهند و اسم ان را جبهه متحد شمال یا هر اسم دیگری شبیه این میگذارند.
۲-مجمع بزرگان سیاسی به اصطلاح مخالف تالبان چند اعلامیه و هشداریه در برابر تالبان صادر می‌کند تا موقعیت اپوزیسونی خود را محرز بسازد.
۳-اعلامیه‌ها و هشداریه‌های این مجمع در رسانه‌های اجتماعی بازتاب گسترده می‌یابد. مداحان در مورد مهره‌های یاد شده می‌نویسند که«طلا صدسال زیرخاک باشد، بازهم طلاست!»
۴-مردم کم کم اعتماد شان به فراری‌ها اعاده می‌شود.
۵-سپس بحث مذاکره تالبان با مجمع بزرگان سیاسی مطرح می‌شود و شعارهای وحدت ملی به شکل گسترده نشر و پخش می‌شود. بسیاری‌ها می‌نویسند که الصلح خیر!
۶-کمپاین رسانه‌ای ضد مقاومت و ضد احمد مسعود راه‌اندازی می‌شود و احمد مسعود مخالف صلح و وحدت ملی معرفی می‌شود.
۷-عده‌ای سست ایمان به مقاومت، از کوه‌ها پایین شده و به مجمع بزرگان می‌پیوندد و اعلام می‌شود که همه نیروها اماده تشکیل حکومت وحدت ملی هستند.
۸-یک نشست بین‌المللی در تاشکند، یا مسکو، یا پکن، یا استانبول و یا اسلام‌اباد برگزار می‌شود.
۹-نشست فیصله می‌کند که تالبان حکومت همه شمول تشکیل بدهد تا جامعه جهانی حکومت جدید را به رسمیت بشناسد. تالبان لبیک می‌گوید و چهره‌های یاد شده در گوشه و کنار کابینه چیده می‌شوند.
۱۰-جامعه جهانی سپس حمایت خود را از حکومت جدید اعلام می‌کند.
۱۱-تالبان بعد از کسب به اصطلاح مشروعیت ملی و بین‌المللی شروع می‌کند به تحکیم قدرت خویش که کنار زدن تدریجی مهره‌های یاد شده از حکومت بخشی از این برنامه خواهد بود.
۱۲-چند سال بعد تالبان همه‌کاره خواهند بود و اثار مشارکت محو خواهد شد.
۱۳-تنها مانع تحقق این نقشه مقاومت به رهبری احمد مسعود خواهد بود. روشن نیست که برای برداشتن این مانع چه برنامه‌ای سنجیده است.
۱۴-در نهایت افغانستان در نقطه‌ای قرار خواهد گرفت که دو ماه پیش قرار داشت. بحران و بن‌بست!

تمام انرژی‌ها صرف ساخت مشارکت نمادین و سپس ویران کردن آن خواهد شد. این اتفاقی است که در بیست سال گذشته چهار بار تجربه شد. نتیجه هم فربه شدن چند معامله‌گر، فراری و فریب‌کار. ملت غرق بدبختی!

نورالله وليزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
وحدت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   همی طالبان قانون و طرزالعمل خود را جور و به مشوره ملت رسانده و تصویب کنند و شایسته سالاری و روابط خارجی را شدت ببخشند و کم کم زمینه یک انتخابات شفاف را فراهم بسازند، ما تیر از وحدت ملی و طلاهای فراری.

>>>   گویند آزموده را آزمودن خطاست. مردم دیگر به دزدان و معامله گرانی که بیست سال مردم را در فقر و جنگ و خشونت و انتحار و انفجار شکنجه دادند و صد ها میلیون دار دزدیدند باور ندارند و از ایشان نفرت دارند. از اشرف غنی دلقک و فاشیست تا محقق و خلیلی و قانونی و معلم عطا و اسماعیل خان و دیگر مفسدین باید پرسان و تحقیق شود که شما در این بیست سال گزشته چه خدمت کردید و این همه پول و دارآئی و قصر و باغ و بلند منزل ها را از کجا کردید؟
مطمئن باشید که طالبان با اجازه دادن این فاسدین در حکومت نام خود را بد تر از اینکه هست نمی سازند.

>>>   اگر این کار شود بهتر است چونکه در گوتاه مدت فشار بالای جبهه مقاومت کمتر میشود و آمر صاحب مسعود و یاران مقاومت گرش فرصت می یابند تا برنامه های کلان سیاسی و نظامی شان را برای دراز مدت تنظیم کنند .
هدف جبهه مقاومت به دست آوردن قدرت در کوتاه مدت نیست بلکه زمینه سازی و آماده سازی تمام ملت به یک راه حل اساسی و بنیادی معضله های افغانستان است تا کشور از باتلاق دیکتاتوری های با محوریت قومی بیرون شود و حکومت ها بر اساس یک میکانیزم دوامدار و قبول شده ایجاد شوند.
کار فرهنگی و سیاسی و آماده سازی جوانان برای در دست گرفتن آینده های سیاسی زمان میخواهد در زیر فشار های جنگ و گریز پارتیزانی مدت این زمان بیشتر و بیشتر میشود.

>>>   تایید کامل نتیجه گیری نهایی نوشتارت: "نتیجه هم فربه شدن چند معامله‌گر، فراری و فریب‌کار. ملت غرق بدبختی!"
آتش خاوری

>>>   باید برضد طالب، کرزی، غنی دزد، رهبران فراری و مزدور و خاین پشتون، تاجیک، هزاره، ازبک مبارزه قاطع شود افغانستان بعد از این مبارزه آزاد میشود

>>>   حکومت مشارکت ملی یعنی ؟مانند دوره ع وغ که الی فرار شان چوکی های دولتی به معرض لیلام میگزاشتند و در اخیر چه فرار شرم اور نمودند ،حکومت مشارکت ملی تنها نمیشود با فراری ها ساخت با لافوگان مانند عطای دزد ویا دوستم بیسواد ساخت ،آنها باید دیگر در سیاست افغانستان جا ن اشته باشند وباید از اعمال بد خود. جوابد ه باشند ،خانه های همه شان و دارایی سربفلک شان تحویل دولت شود، در افغانستان تنها این اشخاص و افراد دزد و بیشرم سیاستمداران نیستند ،سرزمین افغانستان اشخاص و افراد کاملن با ایمان دارند باید با انها صحبت گردد و. در دولت جا داده شود
عبدالله ریحان

>>>   مارشال وجنرال ومحقق وخلیلی ویونس قانونی وادیب فهیم وسیاف مدافع وعبدالله وباقی همه وهمه خاینین ملی وضدمردم ‌مافیایی دزدان امتحان داده وبدنام وفاسد هستند وهیچ حق ندارند که نام وطن ومردم وارداتی عدالت رابگیرندولعنت شداهل دزدان وحامیان شان
صدیقی استرالیا

>>>   بله این وضعیت و واقعیت جامعه ماست
افغانستان و ساکنان آن همین هستند
مشکل ینجاست که ما نمی خواهیم این واقعیت را بپذیریم و دنبال بحثهای افغانستات آزاد و دموکراتیک گویان هسنیم چیزی که حتی با حمایت جهان در بیست سال گذشته محقق نشد و آزادی بیان به جای اینکه بر فساد گسترده مبارزه کند بستری برای تشدید اختلافات قومی لسانی شد وحال خود کرده را تدبیر نیست این کشور ماست این جاهلستان است
کشورهای منطقه که از نطر رفاه اقتصادی آگاهی جامعه میزان و سواد و تحصیلکردگان نتوانستند جامعه آزاد و دموکراتیک داشته باشند حال افغانستان چطور می تواند؟

>>>   همو شـروفساد را نباید هرگز شامل حکومت سازد چون آنها منشا فساد وبی عدالتی هستند
غ

>>>   اقای ولی زاده وفراری های دوران فساد خواب می بینند ودر هوی وهوس تصاحب وتصرف مالها ودارای های باد اورده ای از دست رفته اند اگر به اینها هیچ ندهند فقط یکبارهم که شده به ان قصر ها ودارای های از پدر به میراث مانده ای شان دست یابند گویا همه دنیار ا برای شان بخشیده اندانهای که اگاهانه وتیوری درین پروسه همکار وهمگام بوده اند به مطلب رسیده اند مانند عبد اله وکرزی وغنی و...وکسانی هم که بیرون پروژه واز دور درین راستا همکاری داشتند تنها برای بدست اوردن انهمه جاه وجلال ومال ومنال خود اند وکدام اختلاف اساسی ومفکوروی در میان نیست همه کار گر یک فابریکه وپیاده کنندگان یک نقشه اند ودرین میان بازندگان سیاست های جاری مانند روس وچین و... در انتظارمساعد شدن فرصت وشانسهای خیالی می نشینند
گل نبی عیدی زاده

>>>   نرالله خان ولیزاده!
با چشمان باز نمیتوان خواب دید! همینهاییکه نام برده اید اید، بصورت مطلق منفور جامعه اند و باور ندارم که حتی برا یک معامله هم بار دیگر شامل کابینۀ حکومت شوند! مطمئن باش که هیچگاهی نزد ملت اعادۀ حیثیت نخواهند شد و جایگاهی در دل مردم نخواهند یافت.
احمد مسعود، پسر احمدشاه مسعود هم راه بجایی نخواهد برد زیرا از همین حالا سر و کله اش چون پدر فقیدش از فرانسه پیدا شده و و فرانسه گاهی هم بسود ملت افغانستان نه اندیشیده است.
اینان فراری اند و فراری باقی خواهند ماند، پیوستن اینان به یک حکومت بنام وحدت ملی مثا مخلوط شدن شیر با خون را دارد که از امکان بدور است.
خود و مردم را با پخش اینگونه چرندیات آزار ندهید، بس است، ما حکومت وحدت ملی نمیخواهیم، بهتر است به طالبان فرصت داده شود که یا با درک اهمیت حکومتداری خوب، افغانستان را اصلاح خواهند کرد و یا با تداوم رضالت، توسط ملت افغانستان سرنگون خواهند شد، ملت در حال انسجام است اما نه تحت رهبری رهبران پوشالی نام نهاد جهادی! چیزی بنام جهاد بعد از این مردود است، زنده با ملت افغانستان
میهن زرغون

>>>   توصیه به طالبانن
ولا تعاونوا علی الاثم و العدوان (قرآن کریم)
فراریان ترسو و خائنان ملی را هرگز در کشور راه ندهند و ... بیست سال خون این ملت را مکیدند و عیاشی کردند بس است. باز گرداندن آنان به کشور و امارت گناه نابخشودنی است.

>>>   میهن زرغون ۳۰۰سال زمان برای اثبات پشتون ها کافی نبود که حالا از مردم میخواهی مجدد به طالب فرصت بدهند ۳۰۰سال حکومت داری شما امروز حاصلش چه بود؟
مسعله این است که هم اکنون هم که در قدرت هستید باز با یکدیگر میجنگید
نمیدانم شما خواهران و برادران پشتون از پشتنوالی کدام سود را بردید که انقدر تاکید دارید کی میخواهید بفهمید که پشتنوالی فقط حربه و سیاستیست تا شما ها در میدان جنگ باشید همانطور که داعیه خراسان همان دام است منتها با این تفاوت که خراسان اقلا نام پر اوازه ایست و وسوسه برانگیز و دارای تاریخ بسیار درخشان در مقابل پشتنوالی فقط و فقط بیسوادی انتحار و جنایت را در تاریخ به بار اورده خراسان همه را شامل میشود اما پشتوستان فقط یک قوم را
کاش کمی تاریخ بخوانید و تعصب را کم کنید نگذارید قدزت طلبان عقل شمارا کنترل کنند

>>>   زنده باد احمد مسعود خدا لعنت کند فراریان معامله گر را۰ ملت افغانستان احمد مسعود را تنها نگذارید

>>>   اگر دزدی بزور خشونت و کشتار و ایجاد وحشت بیاید خانه شما را غضب کند و اداره خانه شما را بروز بر دست بگیرد آیا آن دلیل شده میتواند که حساب های بانکی شما هم باید در اختیار همان دزد های وحشی و زورگو باز شود و تمام سرمایه خانواده شما که در بانک ها محفوظ هستند هم باید در اختیار همان دزد ها قرار داده شوند؟
اگر هدف تنها کمک به مردم عادی و مستضعف است آن بدون چاق کردن این تروریست های که قدرت را بروز غضب کرده اند هم امکان دارد، مثلاً زیر نظر و مدیریت ملل متحد و سازمان های بشری غیردولتی می‌شود قسمتی از آن پول در معاش و حمایت مردم و مامورین استفاده شود.
به هیچ صورت سرمایه ملت را در اختیار دشمنان آزادی و حقوق اساسی ملت قرار ندهید.
این طالبک های نکتاهی پوش غرب نشین هم از همان جمله فاشیست های قومی هستند و هدف شان فقط کمک کردن به هم تبار های قومی شان است نه کمک به ملت و مردم که اسیر این وحشی ها شده اند.

>>>   میهن زرغون
از همه منفور ترین گروه طالبان اوغان هستند که حتی هیچ کشور جهان جرئت و تمایل به شناسایی آنها را ندارد و ملیونها شهروند کشور از دست آنها در حال فرار از کشور هستند۰
شما ۳۰۰ سال فرصت داشتید ولی جز وحشت تمامیت خواهی ترور زورگویی و وحشت چیزی دیگری به نمایش نگذاشتید، چون فرهنگ و انسانیت آنرا نداشتید۰
آزموده را دیگر آزمودن خطا است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است