عمران خان میلیون ها دالر را سرقت کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۸    ۱۴۰۰/۷/۱۳ کد خبر: 168595 منبع: پرینت

مردم نیازمند پاکستان باید بدانند که عمران خان میلیون ها دالر را سرقت کرده است.
افشای 12 میلیون سند از ثروت مخفی رهبران جهان؛ عمران خان، نخست وزیر چک و شاه اردن در صدر جدول، ثروت مخفی و معاملات رهبران، سیاستمداران و میلیاردرهای جهان در یکی از بزرگترین افشاگری اسناد مالی منتشر شده است.

به گزارش بخش جهان آریاتودی؛ نام حدود ۳۵ رهبر فعلی و سابق و بیش از ۳۰۰ مقام دولتی در پرونده‌های شرکت‌های فراسرزمینی با عنوان «اسناد پاندورا» ثبت شده است.
این اسناد از سوی کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی منتشر شد و شامل پژوهش‌های جدید درباره گریزگاه‌های مالیاتی (بهشت‌های مالیاتی) است.
پیش از این افشاگری‌های اسناد پاناما سر و صدای زیادی کرده بود. طبق گفته کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی «اسناد پاندورا» حاصل کار بیش از ۶۰۰ روزنامه‌نگار در ۱۱۷ کشور است و ۱۱.۹ میلیون سند را شامل می‌شود.

طبق این اسناد چندین رهبر جهان از جمله نخست وزیر جمهوری چک، پادشاه اردن، نخست وزیر پاکستان و همچنین روسای جمهوری کنیا و اکوادور دارایی‌های خود را در شرکت‌های فراسرزمینی به دلایل مختلف از جمله برای فرار مالیاتی پنهان کرده‌اند.
در این تحقیق ۲۹ هزار شرکت فراسرزمینی بررسی شده‌اند.

طبق این اسناد عبدالله دوم پادشاه اردن دست کم ۳۰ شرکت فراسرزمینی ایجاد کرده است. او از طریق این نهادها ۱۴ ملک لوکس در ایالات متحده و بریتانیا به قیمت بیش از ۱۰۶ میلیون دالر خریداری کرده است.
این اسناد افشاگری‌هایی را درباره الهام علی‌اف، رییس جمهوری آذربایجان و خانواده‌اش نیز منتشر کرده است. تحقیقات نشان داد که علی‌اف و همکاران نزدیکش مخفیانه در معاملات املاک در بریتانیا به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون پوند دست داشته‌اند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمران خان
رهبران جهان
نظرات بینندگان:

>>>   عمران خان وعلیوف و پادشاه اردن راهی میروند که اشرف غنی رفت.اینان به با پشتوانه واهی آمریکا مردم خود را فریب می دهند وبلوایی از شوونیست و وطن پرستی دروغین را در رسانه ها رواج میدهند اما زمان کارزار با یک حرکت شجاعانه جهانیان را با فرار خود انگشت به دهان میگذارند.این نامردمان به تنها چیزی که تفکر وبار ندارند ساختن وسازندگی کشور خود است اینان دم از اسلام میزنند اما مانند علیوف حاضرند در مقابل پهبادهای اسراییل خاک خود را هم به دشمن هدیه کنند تا اربابانشان خوشنود باشند وبیچاره ملتی که با فریب ودورنگی این مال اندوزان قربانی خواسته های شومشان شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است