سگ‌ها بیماران کووید۱۹ را تشخیص می‌دهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۴۰۰/۶/۳۰ کد خبر: 168444 منبع: پرینت

سگ‌ها در امریکا بیماران کووید۱۹ را تشخیص می‌دهند.
در گذشته، نیروهای امنیتی برای کشف مواد مخدر یا مواد انفجاری از سگ‌های تعلیم‌یافته استفاده می‌کردند، اما حالا ایالات متحده برنامهٔ آزمایشی تشخیص بیماران کووید۱۹ توسط سگ‌ها را در میدان هوایی میامی ایالت فلوریدا آغاز کرده است.
دو سگ تربیت شده از نژاد شپرد بلجیمی و شپرد هالندی در میدان بین‌المللی میامی ماسک کارکنان را برای تشخیص بیماری کووید۱۹ بو می‌کنند.

دانییلا لوین کاوا، شهردار میامی-دید، در بیانیه‌ای در مورد این برنامه آزمایشی گفت: “این همه‌گیری ما را مجبور کرده است که برای پیشگیری از شیوع [کرونا ویروس] دست به خلاقیت بزنیم.
مقامات میدان هوایی بین المللی میامی گفته اند که این دو سگ که در بخش بازرسی امنیتی کارکنان میدان هوایی موظف شده‌اند، در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا آموزش دیده‌اند. میزان درستی تشخیص کووید-۱۹ توسط این سگ‌ها “بین ۹۶ تا ۹۹ درصد است.
اگر این سگ‌ها تشخیص دهند که فردی بوی کروناویروس را می‌دهد، از او آزمایش فوری کووید-۱۹ گرفته می‌شود.

مسوولین میدان بین‌المللی میامی گفته اند که اولین میدان هوایی در ایالات متحده است که از این سگ‌ها استفاده می‌کنند.
جمیز لوگن، استاددانشگاه طب در لندن می‌گوید که پیش از این نیز از سگ های تعلیم‌ یافته برای تشخیص امراض مانند ملاریا استفاده شده است و گفت که سگ‌ها ویروس را نه بلکه بوی بدن انسان را شناسایی می‌کنند که پس از وارد شدن ویروس به بدن تغییر می‌کند.
آقای لوگن می‌گوید که از این سگ ها در مکان های مزدحم مانند میدان های هوایی، ایستگاه های ریل و ممکن در شفاخانه‌ها و مکاتب نیز استفاده شود.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سگ‌ها
بیماران کووید۱۹
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است