نیروهای ترکیه در تاجیکستان مستقر شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۴۰۰/۶/۴ کد خبر: 168147 منبع: پرینت

چهار طیاره ترانسپورتی نظامی نیروی هوایی ترکیه با صدها سرباز مسلح در میدان هوایی بین المللی قولاب واقع در جنوب تاجیکستان فرود آمدند.
به گزارش اسپوتنیک، انجمن تلگرام "Dambiev" خبرداده است که امروز صدها سرباز با تجهیزات و تسلیحات ترکیه به تاجکستان جابجا شدند. همانطور که معلوم شد، مقامات تاجیکستان دستور دادند بخشی از پایگاه 201 را از اردوی روسیه بگیرند و آن را به سربازان ترکیه منتقل کنند. این توسط گزارش شده است.

در واقع، اردوی تاجیکستان قبلاً در قلمرو پایگاه نظامی روسیه مستقر شده بود، اما اکنون نیروهای روسی باید قلمرو تاسیسات نظامی را با نیروهای مسلح ترکیه تقسیم کنند.

"همانطور که توسط رسانه های تاجکی گزارش شده است، در 20 اگوست 2021، چهار طیاره ترانسپورتی نظامی ایرباس A400M اطلس نیروی هوایی ترکیه با سربازان اردوی ترکیه در فرودگاه بین المللی شهر قلاب در جنوب تاجکستان فرود آمدند. یک منبع در ساختارهای قدرت کشور گفت که بخشی از قلمرو پایگاه 201 اردوی روسیه، جایی که واحد نظامی 13483 وزارت دفاع تاجکستان در آن مستقر است، آماده اسکان نیروهای نظامی ترکیه در آنجا است.

معلوم نیست که اردوی ترکیه به چه منظور به تاجکستان اعزام شده است، اما ممکن برای مدت طولانی در قلمرو 201 پایگاه نظامی روسیه حضور داشته باشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای ترکیه
تاجیکستان
نظرات بینندگان:

>>>   مگر امکان دارد
روسیه حتی به آمریکا اجازه نمیدهد در ان کشورها پایگاه بزند یا نیرو وارد کند
روسیه آسیای میانه را حیات خلوت خود میداند
با ترکیه به شدت رقابت تاریخی دارد
شاید تاجیکستان میخواهد از فشار مسکو بکاهد

>>>   رییس جمهور تاجیکستان اشتباه بزرگی کرد ترکها شعار میدهند روس فارس ارمنی دشمن ملت ترکند حتی ترکهای ایران فارسها را دشمن خود میدانند و به همین دلیل اجازه اقامت مهاجران افغان را در شهرهایشان نمیدهند حتی ترکمنهای افغانستان را در شهرهایشان راه نمبدهند فقط به این دلیل که زبان فارسی بلدند در اصل خودشان دشمن فارسها هستند
حالا رییس جمهور تاجیکستان اجازه استفاده از پایگاههای نظامیش را به ترکیه داد در حالیکه ترکیه قادر به استفاده از پایگاههای نظامی ترکمنستان و آذرباییجان و ازبکستان و قرقیزستان است
ترکیه دنبال ایجاد ناتوی ترکی است تا جنگ های دیگری را در منطقه پر تنش خاورمیانه ایجاد کند
اگر روزی تاجیکستان هم درگیر جنگ شود ترکهای ایران پناهجویان تاجیکستان را هم مثل پناهجویان تاجیک و ...افغان نمیپذیرند
رییس جمهور تاجیکستان با دست خود کلید کشورش را به ترکیه دشمن فارس داد
روسیه امروز با شوروی خیلی فرق دارد اما متاسفانه روسیه اصلا ثبات دوستی ندارد جز اسد و سوریه از هیچکدام از همپیمانانش حمایت نکرد با اینحال رییس جمهور تاجیکستان نباید اجازه استفاده از پایگاههای نظامیش را به ترکیه میداد ترکیه از روسیه خطرناکتر است حداقل برای فارس زبانان که ترکیه آنها را دشمن میداند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است