صداقت حکومت محلی هرات زیر سوال است
حکومت، برای نیروهای مردمی و حرکت مقاومت بر ضد طالبان نیز، نه اجازه‌ی عملیات را می‌دهد و نه امکاناتی را در این راستا به دسترس آنان قرار داده است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۴۰۰/۵/۹ کد خبر: 167835 منبع: پرینت

تا هنوز هیچ نشانه‌ای در دست نیست که بر صداقت حکومت محلی هرات، برای مقابله با مخالفان و اقدام جدی بر ضد آنان دلالت کند. مردم هرات با گذشت هر روز بیش‌تر از قبل در تنگناهای اقتصادی قرار می‌گیرند. از یکی دو روز اخیر مسؤولان اتحادیه‌ی نانوایان همواره هشدار داده‌اند که به دلیل کمبود آرد در هرات، احتمال دارد که نانوایی‌های این شهر تعطیل گردد.

با وجود این، شهر هرات همچنان در محاصره‌ی مخالفان قرار دارد و حکومت هیچ اقدامی برای بازپس‌گیری بندرهای اسلام‌قلعه و تورغندی انجام نداده است. این‌که حکومت با همه امکانات نظامی‌ و تسلیحاتی‌ که در اختیار دارد، چرا برای بازپس‌گیری مناطق از دست‌رفته، به ویژه گمرک‌ها اقدام نمی‌کند، سؤالی است که بدون پاسخ مانده است.

از طرف دیگر شواهد نشان می‌دهد که حکومت، برای نیروهای مردمی و حرکت مقاومت بر ضد طالبان نیز، نه اجازه‌ی عملیات را می‌دهد و نه امکاناتی را در این راستا به دسترس آنان قرار داده است. همان است که مردم هرات، در ناامیدی کامل از اوضاع جاری به سر می‌برند و برخی از آنان که توان اقتصادی دارند، برای بیرون‌رفت از این معرکه آمادگی می‌گیرند.

با این بیان، بر عهده‌ی حکومت است که قبل از بدترشدن اوضاع و خارج‌شدن اداره‌ی امور از کنترل، وارد اقدام عملی شود و صداقت خود را برای مردم به اثبات برساند و علیه کسانی‌که مردم هرات را در تنگنا و محاصره قرار داده‌اند، اقدام کند. در غیر آن اگر آب از سر مردم بگذرد، به‌دور نیست که خود وارد میدان عمل شوند. تاریخ هرات شاهد حرکت‌های دور از انتظار از این مردم بوده است که به‌گونه‌ی نامنتظر وارد عمل شده و با جفاکران و متجاوزان محاسبه کرده‌اند.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت محلی
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف کجاست ?دشمن به ارگ رسیده . ازخواب بیدار شو/

>>>   تسلیم بندرها و ولسوالیها طبق طرح امریکایی معامله با طالب انجام میشود و غنی مزدور و فرمانبردار امریکاست شمال را کرزی به طالب داد و غنی آنرا تکمیل کرد در هرات طالب و ارگ غنی و امریکا متحد اند.
مثلث شوم خلیلزاد، کرزی و غنی به رهبری سی آی ای امریکا مسئول تمام کشتارها و حمایت مستقیم از طالبان در طول بیست سال گذشته میباشند و پروژۀ تسلیم ولسوالیها و بعد شهرها به طالبان مطابق این پلان شوم امریکا صورت گرفته است که بعد از صلح ننگین امریکا و طالبان با نظارت پاکستان شده است. افغانستان قربانی بیست سال اشغال امریکاست که بعد از بیست سال مردم افغانستان را به تروریستان طالب تسلیم کرد.

>>>   هدف ارگ نشینان قوم زدایی ونسل کشی است
ارتش برای کمک روان نمیکند تا مردم جان به لب یا خود را به کشتن دهند یا بکشند ویا به سوی ایران بروند...ازهرسوکشته گردند به نفع پشتون است

>>>   در رسم اوغان و اوغانتوب چه غنی باشد چه کرزی یا خلیلزی یا هر زی دیگر حاضر هستند قدرت را هزار مرتبه به همان طالب وحشی تسلیم کنند ولی غیر اوغان یا غیر پشتون را نمی‌گذارند قدرت را بگیرد. اوغانتوب همین است و همین بوده است.

>>>   یک نفر میتواند وضعیت امنیتی ولایت هرات وغیره ولایات کشور را بهبود بخشد و این شخص یک افسر مسلکی پولیس، دارای مهارت های جنگی و سوق و اداره قوت ها میباشد، این افسر وطن پرست و بااحساس علی وهاب زاده نام دارد، از شخص رئیس جمهور و وزیر صاحب محترم داخله خواهش میکنم که هر چی زودتر موصوف را به خط اول مقاومت و جبهه بفرستد تا که وطن عزیز ما از شر این تروریستان نجات دهد، نا گفته نماند که موصوف یک برادر بسیار خطرناک و شجاع و دلیر مانند شیر هم دارد که درخارج زندگی میکند نامش احمد ضیا وهاب زاده است که میتواند در قلع و قم طالبان نقش بسزایی داشته باشد.
بااحترام س ص از ناروی

>>>   هوشدار به آقای غنی وتمام سردمداران افغانستان. سردم داران خفته بیدار شوید هرچه زود بولدک را از وجود ترورستان طالب پاکسازی کنید ونیروهای که از بولدک مخافظت کند و در آنجا جابجا کنید. واخرین فرصت های نجات وطن را به هدر ندهید..
اگر وضعیت به همین منوال پیش بیرود و حکومت هرچه عاجل سپین بولدک را دوباره بسیار بزودی آزاد نسازد همه روزه بطور اوسط یک هزار ملیشه پاکستانی ودیگر ترورستان خارجی در لباس طالب بگونه آزادانه وارد افغانستان ‌و سهمیه وار به ولایت های مختلیف وارد ‌آماده جنگ وتجاوز مستقیم بالای خاک افغانستان میشود..
همین اکنون تمام مراکز جلب وجزب ‌تنظیم این ترورستان تحت نظارت ومدریت مستقیم لشکر طیبه وجیش محمد وحزب المجاهدین و القاعده به سرکردهگی حافظ سعید، وصلاح الدین ، وعبدالرحمن مکی، و دیگر سازمانهای ترورستی با همکاری عبدالله گل پسر جنرال حمید گل ریس سابق آی اس آی پاکستان ‌و اعجاز الحق پسر جنرال ضیاالحق و افسر MI پاکستان به واسم ‌شهرت، عابد بهای در چندین شهر پاکستان دوباره فعال گردیده اند وجهت تمویل این گروهای ترورستی موسئسه خیریه فلاح انسانیت را دوباره فعال ساخته اند واز تمام کشورهای که در عقب ترویج افراطیت در این منطقه جهت تعقیب اهداف خود هستند پول جمع آوری میکند .
در پهلوی رستورانت رفتن ‌احساسات تویتری که بدون شک حق شهروندی تان است لطفا جلوی مصیبتهای که ازهربندر ‌دیوار وارد افغانستان میشود را با تدبیر بگیرید وطوتئه ها بسیار بزرگ اند و متاسفانه شما بسیار کوچک فکر میکنید.
اگر مدیریت تان از اوضاع به همین گونه دوام یابد مردم افغانستان بالای شماهم شک شریک بودن درتوطئه را خواهد کرد که در آن صورت دست بسیار توانای مردم وگردن بسیار نحیف جمهوریت را خواهد فشرد.
بیدار شوید واخرین فرصت های نجات وطن را به هدر ندهید.
ودیگر به امید خارجی ها و بیگانه ها ننشنید.
استاد آمیری

>>>   چرا به سمت ایران بیایند؟
هراتی ها تکلیف را روشن کنند
اگر می خواهید با خاک هرات پذیرا هستیم
سپاه پاسداران ظرف دو ماه کاملا هرات را پاکسازی و امن کرده و دم نقشه گربه ایران هم جور میشود

>>>   محترم س ص از ناروی
من امر تقرر وهاب زاده را امضا کردم وبرای نور چشمی ضیا وهاب زاده بگوئید که تشریف بیارند آنان را نیز بحیث چاپی کننده خود تعیین کردم.
با احترام پاینده باد جمهوریت من
اینجانب اشرف غنی بابا روسجمهور افغانستان
تاریخ ۴.۲۸.۹۵

>>>   اشرف غنی دارد نسل کشی میکند میخواهد اقوام غیر پشتون با دست خالی جلوی طالبان بروند تا طالبان همه آن ها را بکشند.

>>>   متاسفانه سران احزاب و گروپ ها و مجاهدین و رهبران قومی و ... همه آتوی درست و حسابی همراه با مدارک محکم در دستان رییس ارگ و همسفره هایش دارد، که جرات کدام اقدام و همراهی با مردم و جنبشهای مردمی را ندارند. که اگر هایی کنند با هویی از طرف ارگ بر سرشان چماق شده و کوفته میشود و آبرویشان میرود پس صلاح خویش را در همان سکوت و حفظ آبرو و اموال بسیارشان می بینند.
و الا آنرا که حساب پاک باشد از همراهی با مردم خود چه باک باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است