جمهوریت تقلبی، زمینگیر در مقابل امارت...؟
طالبان برای حکومت کردن نیست بلکه برای جنگیدن و ویران کردن است، برای مهار طالبان برای کشتار بیشتر یک اداره جدید که پشتیبانی مردم را داشته باشد و با مردم صادق باشد درکار است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۴۰۰/۵/۹ کد خبر: 167833 منبع: پرینت

چرا جمهوریت تقلبی، زمینگیر در مقابل امارت قرون وسطایی در بعد داخلی و خارجی گردید؟

اداره های فاسد حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی مسوول اصلی تقویت طالبان در بعد داخلی و خارجی است، در بعد داخلی طالبان را برادر و اپوزیسیون سیاسی خواندند و تا توانستند با انواع شورای های عالی صلح، لوی جرگه های صلح، وزارت صلح، کمیته های صلح و بالاخره هیات های مذاکره صلح از طالبان قباحت زدایی کردند و به آنها مشروعیت بخشیدند، دست و پای قوای مسلح را در جنگ بستند و به سربازان و افسران القا کردند که برادرکشی روا نیست و در مقابل طالبان تا توانستند سربازان و افسران را کشتند، فساد و فحشای لجام گسیخته در درون ارگ و تمام ساختار دولتی عامل دیگری بود که مردم را جبرا در جبهه طالبان قرار داد.

در بعد خارجی سیاست خنثی توأم با پرخاشگری با همسایگان، لاف و گزاف های بیجا و عدم دید استراتژیک در رابطه با کشور ها و بالاخره نداشتن دیپلمات های مجرب در کادر رهبری وزارت خارجه و سفارت خانه ها باعث آن گردید که طالبان بدیل جمهوری تقلبی و ورشکسته مطرح گردد و امروز دفتر قطر طالبان به جای وزارت خارجه افغانستان با تمام کشورهای منطقه و جهان در تماس هستند.

فرار صدها تن از سربازان و افسران به تاجیکستان، ایران و پاکستان دلالت بر آن دارد که رهبری جمهوری تقلبی و ورشکسته مدیریت جنگ را از دست داده اند و اگر رهبری در ارگ تعویض نشود امکان فروپاشی و آغاز جنگ های خونین را نباید از نظر دور داشت.
طالبان برای حکومت کردن نیست بلکه برای جنگیدن و ویران کردن است، برای مهار طالبان برای کشتار بیشتر یک اداره جدید که پشتیبانی مردم را داشته باشد و با مردم صادق باشد درکار است و دیگر هیچ راهی سراغ نمی شود.
سفر هیأت طالبان به چین و ملاقات با وزیر خارجه چین به مثابه مرگ برای دیپلوماسی جمهوری تقلبی و ورشکسته محسوب می گردد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمهوریت تقلبی
امارت قرون وسطایی
نظرات بینندگان:

>>>   جمهوری دروغ و امارت طالب پشت و روی یک سکه اند و امروز هردو از امریکا پیروی میکنند
مثلث شوم خلیلزاد، کرزی و غنی به رهبری سی آی ای امریکا مسئول تمام کشتارها و حمایت مستقیم از طالبان در طول بیست سال گذشته میباشند و پروژۀ تسلیم ولسوالیها و بعد شهرها به طالبان مطابق این پلان شوم امریکا صورت گرفته است که بعد از صلح ننگین امریکا و طالبان با نظارت پاکستان شده است. افغانستان قربانی بیست سال اشغال امریکاست که بعد از بیست سال مردم افغانستان را به تروریستان طالب تسلیم کرد.

>>>   من اگر به جای غنی بودم با احترام کنارمیرفتم تابیشتر از این کشور رنگ خون نگیرد

>>>   در رسم اوغان و اوغانتوب چه غنی باشد چه کرزی یا خلیلزی یا هر زی دیگر حاضر هستند قدرت را هزار مرتبه به همان طالب وحشی تسلیم کنند ولی غیر اوغان یا غیر پشتون را نمی‌گذارند قدرت را بگیرد. اوغانتوب همین است و همین بوده است.

>>>   ای مردم نادان حالا چه وقت است برای این گپ ها؟ به فکر دشمن مشترک باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است