امنیت ملی، خبرنگاران را بازداشت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۳    ۱۴۰۰/۵/۵ کد خبر: 167794 منبع: پرینت

امنیت ملی، چهار خبرنگاری که برای تهیه گزارش تحقیقی از احتمال تلفات غیرنظامیان توسط طالبان به مناطق تحت کنترل این گروه رفته بودند را بازداشت کرد.
«انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره امنیت ملی این کشور چهار خبرنگاری را که برای تهیه گزارش تحقیقی از احتمال تلفات غیرنظامیان توسط طالبان به «اسپین بولدک» ولایت قندهار رفته بودند را بازداشت کرده است.

بیانیه می‌افزاید که «بسم‌الله وطن‌پرست»، مدیر مسوول و «محب عبیدی»، خبرنگار رادیو «صدای ملت» در قندهار همچنین «قدرت سلطانی» و «ثناءالله سیام» خبرنگاران خبرگزاری شینهوا، افرادی هستند که توسط امنیت ملی افغانستان بازداشت شده‌اند.

«عبدالمجیب خلوتگر» رییس اجرایی نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) نیز با تایید این موضوع به «صبح کابل» گفت: چهار خبرنگاری که به اسپین بولدک رفته بودند و قرار بود گزارشی درباره وضعیت آنجا تهیه کنند، هنگام ورود به شهر قندهار به دستور دفتر شورای امنیت بازداشت شدند.
«صدیق الله توحیدی» رییس کمیته مصونیت خبرنگاران نیز در اینباره به «هشت صبح» گفت که این خبرنگاران برخلاف توصیه دولت به مناطق تحت کنترل طالبان در شهرستان اسپین بولدک رفتند و پس از گفت‌وگو با طالبان نوار تصویری‌ مصاحبه با آن‌ها را منتشر کرده بودند.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که طالبان در حمله به خانه‌های مردم در اسپین بولدک بیش از 100 غیرنظامی را به اتهام همکاری با دولت افغانستان کشته بودند، اما طالبان با رد این گزارش‌ها از رسانه‌ها خواسته بود تا با حضور در منطقه در این باره گزارش تهیه کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خبرنگاران
امنیت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   در مناطقی که طالبان زیر کنترول شان است،آنها همه شان در یک منطقه جمع نمیشوند و به دولت و قوای امریکایی نمیگویند که بیایید ما اینجا هستیم و ما را بمبارد کنید.
بلکه آنها در میان مردم و در خانه های مردم و در شهر وبارار هستند و هنگامی که نیرو های دولتی آنها را بمبارد میکنند،معلومدار غیر نظامیان تلفات میبینند.
اما تلفات غیر نظامیانی که توسط بمبارد ها بمیان می آید،توسط نشرات دولتی اعلان نمیشود و توسط طالبان یا قلم برداری نمیشود و اگر هم شود و آندلاین در یوتیوب وغیره چینل ها انتقال داده شوند،یا توسط این چینل ها سانسور میشود و یا اصلاً نشان داده نمیشود.
این که این ژورنالستان تحت نام این که ما میرویم تا ببینیم که در اثر عملیات طالبان چقدر غیر نظامیان تلف شدند،مقصد شان از تلفات غیر نظامیان در اثر حمله طالبان نیست،ورنه امنیت ملی برایشان سفریه و موتر و وسایط و غیره امکانات را نیز فراهم میکردند.زیرا این ژورنالستان مواد تبلیغاتی به امنیت ملی می آوردند.
بلکه مقصد این ژورنالستان عبارت از بدست آوردن اسناد در باره تلفات غیر نظامیان در اثر بمباردمان های هوایی قوای دولتی و قوای امریکایی است.

>>>   مردم از هر خبرنگاری راست گو ترند
بنده از افغانستان خبر دارم که هرچه میگویند درباره طالبان صحیح است حتی نکاح اجباری زنان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است