افغانستان "سوریه" دوم آمریکا
واقعیت این است که امریکا به هر دری می‌زند که راه برای فروپاشی سیاسی باز شود. این کشور، نارضایتی بخشی از جامعه از حکومت را، می‌خواهد بهانه‌ای جهت سوریه‌سازی افغانستان قرار دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۸    ۱۴۰۰/۵/۳ کد خبر: 167782 منبع: پرینت

اعلامیه‌ی مشترک متحدان غربی اففانستان به‌منظور سرازیرکردن داعش است.
نمایندگان ویژه‌ی امریکا، اتحادیه‌ اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناتو، ناروی و بریتانیا در نشست سه روز پیش شان در شهر روم، اعلامیه‌ای در پیوند به انکشاف‌های اخیر افغانستان صادر کردند.

در بخشی از این اعلامیه‌‌، چنین تاکید شده بر:
"حکومت فراگیر، حق انتخاب رهبران سیاسی، حمایت از حقوق بشر، حقوق زنان، جوانان و اقلیت‌ها، تعهد در مورد مبارزه با تروریزم و این که افغانستان به پایگاهی برای تروریستان بدل نشود، پای‌بندی به قانون‌های بین‌المللی از جمله حقوق بشردوستانه‌ی جهانی..."

در بخش دیگر این اعلامیه آمده‌است:
"دست‌یابی به توافق نهایی سیاسی از جمله توافق روی قانون اساسی زمان‌بر است و به این ترتیب دولت و طالبان باید در مورد آتش‌بس دایمی، جامع، اصل‌های اساسی برای دولت آینده و جزییات توافق‌نامه‌های حکومت انتقالی تا رسیدن به توافق سیاسی نهایی به تفاهم برسند".

بخش نخست که به موضوع‌های مدنی و دموکراتیک اشاره دارد، در واقع تلاشی‌ست برای اغفال افکار عمومی و بستن این هدف‌های خوب به شاخ آهو؛ اما بخش دوم؛ یعنی تاکید بر آوردن حکومت "انتقالی" -که هدف اصلی‌ است- تلاش برای فروپاشی سیاسی‌ است تا راه برای سرازیرشدن داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان به هدف آسیب‌زدن بر منفعت‌های امنیتی منطقه باز شود.

اگر امریکا ریگی در کفش ندارد، و طالبان به‌راستی با حکومت اشرف غنی مشکل دارند، چرا بر انتخابات زودهنگام زیر نظر سازمان ملل تاکید نمی‌کند؟
در حالی‌که می‌توانیم بدون مداخله‌ی حکومت انتخابات کنیم تا قدرت، مسالمت‌آمیز و بدون فروپاشی سیاسی احتمالی صورت گیرد، چه نیازی‌ است که روند انتقال قدرت را با آوردن "حکومت انتقالی" طولانی و خطرساز کنیم؟

امریکا در نخست، خواستار "حکومت موقت" شد، وقتی مردم افغانستان خطرش را درک کرد، این کشور طرح "حکومت مشارکتی" را ارایه کرد، وقتی مردم فهمید که این، نیز در واقع همان حکومت موقت با نام دیگری‌ است، حالا "حکومت انتقالی" را که باز هم در ماهیت فرقی با طرح های پیشین ندارد، عنوان کرده است.

واقعیت این است که امریکا به هر دری می‌زند که راه برای فروپاشی سیاسی باز شود. این کشور، نارضایتی بخشی از جامعه از حکومت را، می‌خواهد بهانه‌ای جهت سوریه‌سازی افغانستان قرار دهد.
یک اشتباه سیاسی مردم و حکومت در وضعیت کنونی کافی‌ است که افغانستان تا چندین دهه در شعله‌ورترین آتشی‌که در چهل و اند سال جنگ‌های اخیر بی‌سابقه خواهد بود، بسوزد.

احمد ضیا رفعت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه آمریکا
افغانستان آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   مشکل افغانستان اینست که اسلام درافغانستان نسبت اسلام اصلی درعربستان در ترکیه درمصر درعراق در سوریه درلیبی درایران درپاکستان وسایر کشورهای اسلامی فرق دارد
دراسلام افغانستان ریش یکی ازجمله فرایض موکد واز جمله شش بنای مسلمانی است که عبارتند از کلمه طیبه نماز روزه زکات حج و ریش !
درعربیتان شاه که خودرا خادم حرمین میداند ریش ندارد درترکیه که اردغان خودرا رهبر یک حزب اسلامی معرفی میکند ریش ندارد رهبران احزاب اسلامی عراق ریش ندارند رهبران کشور اسلامی پاکستان مانند عمران خان نواز شریف پرویز مشرف جنرال حمید گل ریش نداشتند هیجکس برایشان انتقادی نداشت ومشکلی نبود اما درافغانستان ریش یا ( گـــــــــیـر)یکی از اولین شرایط مسلمان بودن شمرده میشود حتی ملیشاس ترورست پاکستانی بنام طالب برسربازان قهرمان ومسلمان ما انتقاد دارند که چرا ریش ندارند!
در زمان ظاهر شاه8 درزمان داود در زمان مجددی درزمان مرحوم ربانی در زمان سایر شهان وسلاطین کدام سرباز ریش داشت .
این موضوع ریش( گیر) را مولاناهای ترورست پلاکستانی پپضل رامان وسمیع الحک برای شاگردان خود فرض مکعرفی کرذده اند اما برای خود پاکستانی ها
آنرا حتی سنت هم نمیدانند
نظامیان تقاعدی ای اس آی زمانیکه برای تخریب افغانستان می ایند برای اینکه ازجهل عده سو استفاده کنند خودرا با ریش های مصنوعی که معلوم نیست از دم اسپ ساخته اند یا از موی خوگ وخرس مزین میسازند و درضم آن تعدادی کلمات عربی را هم در زبان خود جاری میسازند درحالیکه این جنرال های سیکولار حتی درپاکستان نماز هم نمیخوانند
گرفتاز چنان جهالت تباه کننده ای هستیم که هیچ واکسین وذدغاروئی برای آن خموجود نیست
ازکسی پرسیدند از کی میترسی ؟ گفت از گاو که زوردارد اما عقل ندارد !
مردم افغانستان از کی میترسند ؟
از طالب ترورست جاهل که سلاح وریش دارد اما دوست ودشمن مردم و وطن خودرا نمیشناسد !
ر

>>>   در حقیقت طالبان مانند یک کفشی که از جلد خوک ساخته شده باشد می باشد و این کفش نجس است امریکا هر روز آن را یک رنگ میکند ‌پلایش می‌دهد. از دید من هرچند پاکستان و ایران و امریکا این کفش نجس را بهر رنگ که تبدیل کند باز هم نجس است. بحمدالله مردم ما بر بلوغ درک رسیده است که این پدیده نجس را که تحت هر نام و هر رنگ که باشد آن را بشناسد.
طالبان کی ها هستن و چگونه شکل گرفت؟.
در سال ۱۹۸۸ جنرال شهنواز تنی وزیر دفاع وقت داکتر نجیب اله باتعداد زیاد از جنرالان ‌صاحب منصبان کمونست شاخه خلق بر ضد نجیب کودتا کردند و این کودتا شکست خورد ‌شهنواز تنی با جنرالان ‌صاحب منصبان کمونست تحت امرش با یک هواپیما به پاکستان گریخت و هواپیمای افغانستان را تحویل جنایت کاران آی اس آی دادند ودفعه دوم آی اس آی پاکستان همان جنرالان‌وصاحب منصبان کمونستان را تحت یک پلان منظم به طالب تبدیل کردند ریش های بلندی گزاشتن ویک پرچم جعلی سفید رنگ که متاسفانه کلمه لااله‌ الا الله ‌محمد رسول الله را بر آن نویشتن ونام این کمونستان را طالبان و کبوتران صلح گزاشتن واین افراطیون کمونست را بر گرده مردم ما در افغانستان سوار کردند. حلا سوال اینجا است که چرا آی اس آی نام این کمونستان را طالبان گزاشت دلیلش واضح است چون مردم افغانستان مسلمان است و طالب به کسی گفته میشود که تحصیل علم دینی کند ومباشد تا که از نام طالب بعنوان یک اسلحه بر ضد مردم ما استفاده کرده وبر مقاصد ناپاک شان برسد. در حقیقت اغلب مطلق طالبان اصلا خدا را قبول ندارد ویک‌ طبقه پاین رتبه که مسلمان هستن کور کورانه بدنبال این کمونستان روان هستن. در حقیقت نام طالب ‌و اسلام اسلحه خوبی برای پیشبرد اهداف استخباراتی بوده و می‌باشد. طالب سازی کمونستان یکی از چال ونیرنگ وترفند های‌مکارانه آی اس آی بوده و می‌باشد. ولزا مردم ما باید بیدار شود واز تمام ترفند های مکارانه ای استخبارات جهانی بلخصوص استخبارات ‌چرکستان که در حقیقت چشم به معادن و ‌خاک افغانستان دوخته است و همیشه از نام اسلام‌ ودین بعنوان ابزار استفده کرده ‌و میکند آگاه شود و همین بی معلوماتی وبیسوادی وجهل ما افغان ها بایست شده تا که زمینه برای تجاوز استخبارات پاکستان مساعد شود. در قدم اول ما باید مردم خود رابیدار واگاه سازیم از طرفند های مکارانه آی اس آی. بهر نحوی که باشد آگاه شویم واین آگاهی ما مارا نجات خواهد داد. و هر چه سریع افراد نفوذی آی اس آی در درون نظام را شناسای حد اقل از امور دولت پاکسازی کنیم از دید مین این افراد کرزی گلبدین حمد الله محب داودزی می‌باشد وتعدات آنها بهزاران نفر می‌رسد وحتی خود غنی یک آدم مشکوک است. مردم شریف افغانستان آگاه وبیدار باشید فرار راه حل نیست باید مردانه استاد شوید.
استاد امیری

>>>   آی افغان های گمراه شده که دلارهای کثیف آمریکا ونوکرانش عقل از شما ستانده است مگر نه اینکه به قول پدرکلان های شما که همه جا ای مثل را گفته میکردند( خرس را که یاد کردی سوته در دستت بگیر)
برای آنان که معنی آن نمی دانند:از این ضرب‌المثل در مواقعی استفاده میشود که درباره شخصی در غیبتش سخنانی گفته شود و وی ناگهان پیدا شود. وصداها خاموش شود وهمه سکوت کنند!

حالا شما هی از پاکستان بد بگویید واین کشور را چرکستان بخوانید وهمدست و غلامان بیچاره وابله ایرانی ها بشوید وقتی که فیر راکت های ارتش اردوی ملی کشور مسلمان پاکستان به گوشتان بخورد ازترس شلوارتان را به نجاست میکشید
و این تازه اخطار اول ماست که بمب اتم در اختیار داریم ودر منطقه یگانه کشوریم که این بمب را در اختیار دارد وبه اذن الله تعالی و با یک اشاره خاک شما وآن ارباب های رافضی وبی دین تان در کشور را به بیابانی بدل سازیم والبت به موقع هندوهای افراطی وضداسلام را سرجایشان می نشانیم

حالا تا توان وقوت دارید با دهان وزبان نجس خود از پاکستان که وطن مردمان پاک است بدگفته کنید وچرکستان بخوانید تا روز انتقام برسد. روزی که شما بی غیرت ها که از نشان دادن زنان وخاهران خود در تی وی افعان شرم ندارید!
به یاری حق تعالی و اذن الله و جنگاوران اردوی ملی وارتش همیشه بیدار پاکستان بزرگ درس بزرگی به شما کافران بدتر از نصارا ویهود خواهیم داد.

پس کمتر دروغ ویاوه در باره کشور آزاد، مستقل، واسلام پناه ما پاکستان عزیز بگویید وبترسید از یوم الانتقام!که نزدیک است.

>>>   نویسنده اخر
راحت باش ما اصلا نفهمیدیم تو همان جاسوس زی هستی 🤣
الله تعالی هم به کمر تو و ارباب کثیفت بزند انسان پاک‌ در مقعدش بمب جاسازی نمیکند برای کشتن مردم بی گناه چقدر شستشوی مغزی شدید شما
نفهم کشتن یک انسان بی گناه برابر است با کشتن تمام ادمهای جهان خری یا خودتوو به خریت زدی
شما که چهل ساله قلاده به گردن عو عو کردید و دم تکان دادید و هرچه توانستید کردید و همچنان هیچ جایکاهی ندارید وهیچ راهی پیش نبردید
اتفاقا نوبت انتقام ماست تا چرکستان را به سرزمین مادری اش الحاق کنیم اشزف غنی شمارا خوب میسوزاند دمش گزم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است