توییت امرالله صالح واکنش تند پاکستان را برانگیخت
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۵    ۱۴۰۰/۵/۳ کد خبر: 167772 منبع: پرینت

افزایش تنش‌ها میان کابل و اسلام آباد؛ توییت امرالله صالح واکنش تند پاکستان را برانگیخت.
اقای امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اولین شخصیتی است که سخنانش قلب مقامات حکومت پاکستان را نشانه می گیرد.
نشر یک تصویر از سوی امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان واکنش تند وزیران، خبرنگاران و جامعه مدنی پاکستان را به همراه داشته است.

صالح یک عکس را در توییترش نشر کرد که در آن امضای سندی بین جنرال‌های هندی و پاکستانی را نشان می‌دهد.
به گفتۀ صالح این تصویر از زمانی‌ است که جنرال پاکستانی سند تسلیمی صدهزار سرباز کشورش به هندوستان را امضا کرد، او تاکید کرده که افغانستان دچار همچو یک صحنۀ نخواهد شد.

اما انتشار این تصویر در پاکستان خشم برخی‌ها را برانگیخته از جمله چودهدری فواد حسین، وزیر اطلاعات و نشرات پاکستان که با بازپخش تویت امرالله صالح، خطاب به او نوشته است که افغانستان به مردم شجاع آن تعلق دارد نه به کفتارهای مانند شما که با گذشت زمان به پناهگاه‌های‌شان پناه می‌برند.

امرالله صالح امروز هم در واکنش به پیام‌های پاکستانی‌ها نوشته که این پیام‌ها نیت پاکستان در برابر افغانستان را آشکار می‌کند و به گفتۀ او با هویدا شدن هرچه بیشتر چهره و نیت دشمن برماست که عزم ما محکم‌ تر شود.

تنش‌های دیپلوماتیک بین کابل و اسلام آباد در این روزها اوج گرفته است.
همزمان با این مساله‌ای دیگری که به تنش‌ها بین دو کشور افزود انتقادهای مستقیم رهبران افغانستان و پاکستان بر همدیگر هفتۀ گذشته در نشست منطقه‌ای در ازبیکستان بود. رییس جمهور اشرف غنی، عمران خان و به گفتۀ او جنرالانش را متهم کرد که در تضاد با تعهدات ‌شان برطالبان فشار لازم وارد نکرده‌اند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توییت امرالله
واکنش پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   قصه معلوم است
پاکستان دشمن ملت افغانستان است اما رویکش دوستی را به روی انداخته

>>>   اینه گر عکس تو نماید راست
خود شکن اینه شکستن خطاست
با وجود همه جفا ها وقتل وخونریزی ومصایبی را که پاکستانی ها بالای ملت عزیز افغان اورده بازهم ما نسبت به ملت پاکستان احساس همدردی وغم شریکی مینمایم کشوری که از ابتدا اورا برای همچو وظایف تخریب وخیانت ساخته اند و وبا پمپ نمودن مقداری از پوند ودلار اانهارا زنده نگه داشته اند وهر پروزه ونقشه را برایش کانتراکت وتکه میدهند ولی این همه حق الزحمه های خاینانه به جیب عسکر میرود وملت پاکستان تنها سیه روی وبد نامی را کمای میکنندانها نیز با امانت داری تام ان را به اجرا در می اورند کشتن دوملیون افغان ومسلمان برای انگلیس وامریکا مقدور نبود ولی این پروژه را بالای پاکستانی ها به سهولت تطبیق نمودند جابجای وپناهگاه برای این همه تروریست که خارجی ها روی ملحوظات خاصی ساخته اند کار اسانی نیست که پاکستانی ها با پر روی تمام به انها جا وماوا میدهند وازان مدرک صد ها ملیون بدست می اورند تقویه وتربیه ای جنگندگان علیه روس کار سهل وساده نبود همین پاکستان بود که از عهده ای این مامول براید ازین گونه عملیات تباه کن ومجرمانه صدها رکارت دارند که ذکر همه ای ان درین مقال گنجایش ندارد مظالمی را که پاکستانی ها درحق بنگالی ها روا داشتند وبلاخره خداوند انهارا رسوای دوجهان کرد وبیش از پنجاه هزار عسکرومهمات ومعدات شان را بنگالی ها اسیر وبه غنیمت گرفتند حال میخواهند ان ناروای ها وجفا های غیر انسانی را از طریق دست نشانده هاشان در افغانستان به منصه ای اجرا گذارند پس صالح وبعضی های دیگر اگر گوشه ای از حقایق تلخ دوره های ستمگاری پاکستانی ها وپیمانهای ذلالت بار انهارا برملا وحکایت مینمایند جای هیچگونه قهر وبراشفتگی نیست بهتر است خودرا اصلاح وازین روش های ذلالت مابانه بیرون ایند

حاجی ولایت خان صافی مقیم پیشاور

>>>   پاکستان مثل شما ملیت پرست نیست.
پاکستان از آغاز تشکیل اش بخاطر دین مبارزه کرده است.
قبل از ورود انگلیس ها به شبه قاره هند،دولت هند در دست مسلمانها بود.
انگلیس ها قبل از برآمدن دولت را به هندو ها تسلیم دادند و خودشان رفتند.
مسلمانها مجبورشدند بخاطر دین شان،کشور جداگانه یی را بنام پاکستان شرقی و پاکستان غربی ایجاد کنند.
دولت هند با مداخلات خویش در پاکستان شرقی،مسایل ملیتی و زبانی را براه انداخت و در نتیجه مردم پاکستان شرقی را بر ضد پاکستان غربی بر انگیخت و به اًنها پول و سلاح و مهمات داد و برضد پاکستان غربی شوراند.
توافقنامه ای را که تو عکس اش را نشر کرده یی،توافقنامه یی است که میان پاکستان و هندوستان امضأ شده است و در آن توافقنامه ذکر شده است که نام پاکستان شرقی را هرچه که میگذارید،بکذارید،اما باید یک مملکت مسلمان باشد و رهبری آن بدست مسلمان ها باشد.
این توافقنامه بخاطر حفاظت از اسلام است.نه چیز دیگر.
اگر پاکستان بخاطر ملیت مبارزه میکرد،اول از نیم قاره هند جدا نمی شد و دوم سرود ملی آن به زبان فارسی نمیبود.
وظیفه ما بزرگتر ازین است که بخاطر چند هزار نفر پنجشیری بجنگیم.
وظیفه ما حفاظت از دو ملیارد مسلمان روی زمین است که در هر طرف از طرف دولت ها و ادیان مختلف مورد هجوم قرار گرفتند.

>>>   ما به یک جنگ تمام عیار با چرکستان ضرورت داریم و حتمأ دوباره به هند تسلیم اش میکنیم تا آدم شوند.
آتش خاوری

>>>   آی افغان های گمراه شده که دلارهای کثیف آمریکا ونوکرانش عقل از شما ستانده است مگر نه اینکه به قول پدرکلان های شما که همه جا ای مثل را گفته میکردند( خرس را که یاد کردی سوته در دستت بگیر)
برای آنان که معنی آن نمی دانند:از این ضرب‌المثل در مواقعی استفاده میشود که درباره شخصی در غیبتش سخنانی گفته شود و وی ناگهان پیدا شود. وصداها خاموش شود وهمه سکوت کنند!

حالا شما هی از پاکستان بد بگویید واین کشور را چرکستان بخوانید وهمدست و غلامان بیچاره وابله ایرانی ها بشوید وقتی که فیر راکت های ارتش اردوی ملی کشور مسلمان پاکستان به گوشتان بخورد ازترس شلوارتان را به نجاست میکشید
و این تازه اخطار اول ماست که بمب اتم در اختیار داریم ود منطقه یگانه کشوریم که این بمب را دارد وبه اذن الله تعالی و با یک اشاره خاک شما وآن ارباب های رافضی وبی دین تان در کشور را به بیابانی بدل سازیم

حالا تا توان دارید از پاکستان که وطن مردمان پاک است بدگفته کنید وچرکستان بخوانید تا روز انتقام برسد.
به یاری حق تعالی واذن الله و جنگاوران اردوی ملی وارتش همیشه بیدار پاکستان بزرگ درس بزرگی به شما کافران بدتر از نصارا ویهود خواهیم داد.

پس کمتر دروغ ویاوه در باره کشور ما بگویید وبترسید از یوم الانتقام!

>>>   نظر دهنده پنچم که خود را پاکستانی میدانی
اولا هند چند برابر شما بمب اتم دارد اگر وجود دارید
با هند بجنگید جراعتش را ندارید نه با هند بجنگید
نه با افقانستان فعلا در جنگ غیر مستقیم با افقانستان
روزانه صد ها جنازه اردوی پاکستان از خاک افقانستان
وارد پاکستان میشود وای از آن روزی که مستقیم با
هند وافقانستان بجنگید اون موقعی کشورتان نابود میشود چرکستانی دوباره زیر مستعمره هند میشوید
به اردوی پاکستان افتخار نکن زیرا آنقدر بزدل وترسو
هستند که خود را شبیه طالب میکنند و وارد افقانستان
میشونند چادر سرشان میکنند ودر آخر شما چرکستانی ها نوکر عربستان وکشور هایی عربی هستید وخرجتتان
را عربستان میدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است