حامد کرزی به ترکیه پناهنده می شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۴۰۰/۴/۳۰ کد خبر: 167739 منبع: پرینت

خبری از قصر حامد کرزی ریيس جمهور پیشین کشور حکایت دارد که ایشان از بدتر شدن اوضاع امنیتی و آیندۀ خودش در پایتخت به شدت نگران شده است.
منبع می‌افزاید که کرزی درخلوتگه یاران خاصه مجلس مشاوره برپا داشته و جمعاً نتیجه گرفته اند که اوضاع در آستانۀ وخیم ترشدن است و طالبان کابل را تصرف می کنند.

مشاوران پیشنهاد کرده اند که وی اقامت در ترکیه را ترجیح دهد تا از آن جا فعالیت های سیاسی درآینده نیز امکان پذیر باشد.
حامد کرزی از طریق سفارت ترکیه در کابل به مقامات انقره پیام داده است که مایل است با جمعی از نخبگان متحد خویش در ترکیه اقامت کند و منتظر پاسخ دولت اردوغان است.

منابع مقرب به کرزی حکایت دارند که ایشان تا چند هفته پیش نسبت به آمدن طالبان به کابل و مسند قدرت خوش بین بود؛ طالبان را وطن دوست تر از اشرف غنی و گروه سه نفره می دانست و می خواست که با بهره وری از کارت قندهاری بودن در معادلات سیاسی آینده برای خود جایگاه خوب تری دست و پا کند و حتی تا میزان زیادی خودش را کاندیدای ریاست حکومت عبوری می دانست.

روی همین انگیزه، زمستان گذشته در اطراف قندهار مخصوصاً در مربوطات ولسوالی های ارغنداب، وزیری وپنجوایی صدها پوسته به طالبان تسلیم داده شد و طالبان فرصت یافتند به حواشی شهر قندهار برسند. منابع ارگ از همان زمان، دست داشتن کرزی در تحولات امنیتی قندهار را تایید می کردند.
اما به نظر می رسد که چرخۀ اوضاع، ناگه حرکت معکوس به خود یافته و حامد کرزی از چند روز به این‌سو از طالبان خیلی مایوس و هراسان شده است.

حمله بر کرزی و شرکا از سوی طالبان از همین اکنون شروع شده است و چند روز پیش طالبان خانه شاهزاده مسعود مشاور و رفیق شخصی کرزی را در لوگر به آتش کشیدند. کرزی از وضعیت نا امید است و اخیراً در چندین مجالس ارگ و سپیدار حضور نداشته است.

محمود منجم زاده
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حامد کرزی
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   بلا دپسش !
موضوع دیورند را به کی میماند که خودش می گریزد؟؟
آتش جنگ وخشم پاکستان را شعله ورمیسازد بعد خودش با چپنش می گریزد وبه غوندی خیر می نشیند
این داغشی واین طالب واین مجاهد وسیکولار مانند طاوس است هم از نظر رنگ ظاهری وهم از نظر مفکوره که بهر رنگی درآمده میتواند
ر

>>>   برآمدن شان از افغانستان بدست خودشان است.اما استردادشان بعد از تشکیل امارت طالبان،بدست طالبان است.
زیرا اینجا موضوع حق العبدی مطرح است،که صد ها هزار مجاهدین طالبان در جنگ با متحاوزین خارجی که کرزی همراه شان همکاری کرده است و همچنان منحیث سرقوماندان اعلی قوای مسلح که این قوا در پهلوی نیرو های خارجی با مجاهدین طالبان جنگیدند و آنها را به شهادت رساندند.بنأ بازماندگان این مجاهدین که در راه جهاد شهید شدتد،از ما درخواست عدالت میکنند و ما منحیث مسلمانان خود را مجبور و مکلف میدانیم تا برای تأمین عدالت،اینها را مورد محاکمه قرار دهیم.
در غیر آنصورت ما خود را مسؤل نزد الله (ج) میدانیم.

>>>   کرزی به ترکیه پناهنده نمیشود،بلکه او میخواهد به هندوستان پناهنده شود و در همانجا بمیرد و در پهلوی شاه شجاع دفن شود.
اما اینجا موضوع حق العبدی وجود دارد.
بعد از تشکیل دولت طالبان،طالبان از مراجع رسمی او را دوباره به افغانستان استرداد میکنند و محاکمه میکنند و اعدام میکنند و بعداً جسد او را به هندوستان میفرستند و میگویند که دل تان جسد او را میسوزانید و یا در پهلوی شاه شجاع دفن میکنید.
خود کرزی میتواند در وصیت نامه خود یکی ازین دو حالت را قبول کند.
با هندو شود و مطابق آیین هندو جسد او سوختانده شود و یا در پهلوی شاه شجاع دفن شود.
هردو جالت تقریباً یک چیز است.

>>>   چرا در شهرک دبی که از پول کابل بانک ساخته نمیرود؟ ششصد ملیون دالر برای طالبان ترورست داد نتیجه اش چی شد؟

>>>   بسيار مردم رفت تركيه و تابعيت گرفت خوب كرزى هم دل داره بيچاره

>>>   این نخبه ها یا نابغه های سیاسی کی ها هستند !!!
شاید یکی ازین نخبه های سیاسی که کرزی با خود دارد به گفته رزاق مامون همان گوساله سیاست مضراحمد مقبل باشد
افغانستان پُر از نخبه نابغه ومتفکر صاحب نظر عالم است !!!
درکمتر از سه دهه دو نابغه در راس سیاست افغانستان قرارداشته اند اولش نابغه شرق رفیق نورمحمد تره کی دومش نابغه غرب یا متفکر دوم جهان اشرف غنی
با همه اینها ناکام ترین کشورجهان هستیم ،
ر

>>>   چرا ریاست جمهوری سقوط السوالی ها وپایگاه های اردوی ملی را اقلا با الفاظ
خفیف محکوم نمیکند؟ حالا همین محکوم کردن مُفت را هم از ما دریغ میکنند چی رسد به استفاده یا مصرف ازالفاظ شدید

>>>   نام میدان هوایی کابل بنام یک خاین ملی چون کرزی نباید باشد۰ این نام را دوباره به نام اصلی آن یعنی میدان هوایی بین المللی کابل بازگردانید۰

>>>   امریکا را هم همین شما اوغان ها آوردید۰ در همان طیاره هایکه بمب های بی ۵۲ انداخته میشدند در همان طیاره ها کرزی و احمدزی و استانکزی احدی و رحیم وردک و زاخیلوال و بقیه زی ها وال ها مل ها و خیل ها هم آورده شدند۰ سال ها سگ خارجی هم شما اوغان ها بودید و هستید۰ معلوم هستید۰

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را که در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این ک... برای طالبان چه میکرد؟
یکونیم دهه پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن ۳ تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰

>>>   اودر هر جا برود لانه ای جاسوسی وفعالیتهای قبیلوی خودرا کنار نمیگذاردهمه میدانند کرزی جاسوس معلوم الحال سی ای ای بوده شانزده سال تمام در خدمت انها بود حال خودرا دموکرات وعلیه ایالات متحده جلوه میدهد تا خویتر بنواند به نفع اربابهای خویش فعالیت نماید او یک عضو عادی استخبارات نیست خیلی از خواسته های اورا رعایت میکنند وناز ونزاکتهای اورا تحمل مینمایند اما درنهایت همه کارها وفعالیتهایش به نفع اشالگران واستعمار میباشد از زمره ای کارمندان هدفمند وکاملامطیع وفرمان بردار است که هر اقدام وعملش حساب شده ودقیق میباشد یکملیارد دالر را جهت تقویت وتکمیل پروژه ای طالب سازی از بودیجه ای کشور به مصرف رسانید وازادانه وبدون رعایت خون شهدای سربازانجانباخته انها را برادر گفت ودیگر هربدی را که در سر داشت به منصه اجرا گذاشت ودر اینده نیزاین دست پرورده را معلوم الهویه را در هر جا توظیف نمایند خوب خواهد درخشید
لعنت الله علی المنافقین وخاینین الدوله والمله
حاجی ولایت خان صافی مقیم پاریس

>>>   گزارش: یک افسر پشتون تبار از وزارت دفاع ملی افغانستان گفت که ما تنها توانایی تجهیز کردن ۳۵ فیصد از نیروهای پشتون خود را داریم."

>>>   Sayed Eshaq Shojai
اعترافات تازه حامد کرزی: 1- ایالات متحده امریکا به من پیشنهاد کرده بود که چند ولایت را به طالبان بسپارم تا مذاکرات صلح شروع شود و من نپذیرفتم. روند کنونی همان طرح امریکاست که اشرف غنی پذیرفته است. 2- گروه های تروریستی در افغانستان نتیجه توافق امریکا و پاکستان است. این دو کشور پشت خشونتها و جنگهای افغانستان قرار دارند. (در یک گفت و گو در فضای مجازی)

>>>   صد در صد چون خاک پاک افغانستان جسد پلید این مزدور امریکا و برده طالب و پاکستان را قبول نمیکند

>>>   طالب ماشبن جنگی و روبات از پیش پروگرام شده است که کنترول اش دست پاکستان است.
طالب نه عقل دارد و نه فهم و نه هم درایت.
کسانیکه خواب جکومت طالبی را می بینند گاو هایی هستند که کنجاره خواب میبینند.
با تکمیل فرار امریکا ملت مجاهد و مقاومت گر افغانستان طالب و طالب دوستلن را به گورستان خواهند فرستاد.
طالب از وار خطایی تنبان خود را هم جمع گرده نخواهد توانست.
این ملت زنده است و ....هایی مثل طالب جز .... کاری گرده نمیتوانند.
طالب اختیار زن خود را ندارد و ثبوت اش همین فرزندان زن های طالبان است که در نبود شوهر یکی پشت دیگر زاده شده اند و اگر طالب جرئت دارد یک تست DNA انجام بدهد و ثابت کند که اولاد هایش از خودش است.

>>>   کرزی به جهنّم برود این شیّاد مزدور!

>>>   تنها نفری که میتواند ناجی ما باشد صاحب امر کرزی است.به کوری چشم دشمنانش

>>>   بهتر است به مسکو دوست برادران طالب خود پناهنده شود کرزی صاحب نمیداند که طالبان این برادران جانی او علیه ترکیه جهاد اعلان کردند

>>>   طالب آخرین نسل وحشت، ظلم، کشتار، نفرت، ضدزن، نژادپرست، مردم آزار، متعصب، وحشی، تاریک، درنده خو، جاهل، وطنفروش، جنایتکار و بدترین نسل آدم است که خدا از خلقت آن شرمگین است و از بندگان بیگناه و مظلوم افغانستان که بدست طالب اسیر شده اند عذرخواهی میکند

>>>   کرزی یک مداری وطن فروشی بیشتر نیست

>>>   تو چگونه از ملت‌شدن گپ می‌زنی وقتی در اداره، رهبری، مدیریت، منابع و سازمان‌دهی‌ات یک فرد را از اقوام دیگر راه نمی‌دهی. ملت‌شدن تنها شعار های دروغین نیست. ملت‌شدن جریان‌ خون خود در پیکر دیگران است تا درد و دستاورد مشترک خلق کند. شرم‌است، خجالت بکش، تو از طالب بدتر هستی!
مخاطب من آنانی‌ هستند که بر کرسی‌های قدرت لمیده‌، به دروغ شعارهای ملی ادا می‌کنند و در باطن نفرت‌پراگنی قومی را هدف قرار داده‌اند. اینان بد تر از طالبان هستند. طالب جمهوریت را نشانه گرفته ولی اینان جامعه را تیرباران می‌کنند.
ملک ستیز

>>>   اشرف غنی احمدزی با طرح پیشنهادی امیر صاحب محمد اسماعیل خان برای آزاد سازی حوزه جنوب غرب مخالفت کرده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است