پاکستان نشست رهبران افغان را میزبانی می‌کند
افراد مشکوک زاخیلوال و داوودزی که هر دو سفیر افغانستان در پاکستان و فقط منافع پاکستان بیشتر نزد شان اهمیت داشته است برای خدمتگذاری بیشتر دعوت پاکستان را پذیرفته اند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۴۰۰/۴/۲۴ کد خبر: 167680 منبع: پرینت

شرم است برای مقامات دولت افغانستان و سایر مقامات افغانی، اگر این دعوت را بپذیرند.

پاکستان درنظر دارد تا در تلاش برای تسریع روند صلح بین‌الافغانی، کنفرانس رهبران سیاسی افغانستان را میزبانی کند. این بی شرم ترین و گساخ ترین پیشنهادی است، که پاکستان دشمن حکومت و مردم افغانستان مطرح کرده است.

این در حالی است که حکومت پاکستان با تمام امکانات نظامی و تجهیزات برای کشتن مردم افغانستان استفاده می کند و هزاران مامور پاکستانی را برای هدایت طالبان در مناطق مهمی که آنها با کمک استخبارات پاکستان تصرف کرده اند را رهبری می کنند (شماری از رهبران افغان به شمول محمد عمر داوودزی نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور افغانستان برای پاکستان و عمر زاخیلوال وزیر مالیۀ پیشین افغانستان و حامد کرزی به صدای امریکا تایید کرده اند که در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

افراد مشکوک زاخیلوال و عمر داوودزی که هر دو سال ها به اصطلاح سفیر افغانستان در پاکستان و فقط منافع پاکستان بیشتر نزد شان اهمیت داشته است برای خدمتگذاری بیشتر، دعوت پاکستان را پذیرفته اند.
با اینحال، به گفتۀ آقای داوودزی در مورد تاریخ برگزاری این کنفرانس هنوز هم بحث‌هایی جریان دارد. احتمالا چنین طرحی را خود داوودزی برای اهدافی که قبلا از طرف پاکستان دیکته شده است را سازمان دهی کرده است.

منابع پاکستانی به صدای امریکا گفته اند که افزون بر آقای داوودزی و عمر زاخیلوال، حامد کرزی رییس جمهور پیشین، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجۀ پیشین، حاجی محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور رییس جمهور، گلبدین حکمتیار و احمد ولی مسعود در این کنفرانس دعوت شده اند، که تاحال به این دعوت پاسخ مثبت نداده اند.

حکومت پاکستان تصمیم گرفته است با کمک طالبان تمام افغانستان را تحت کنترول خود گرفته تا تمام خواسته های سیاسی خود را از قبیل خط دیورند و سایر خواسته هایش را، به قول وکیل سابق پارلمان آقای ایوبی برآورده سازد.

برای صلح در افغانستان لطفا به خواسته های پاکستان توجه فرمایید.
خواسته های نا مشروع پاکستان از افغانستان:
اردوی ملی افغانستان باید از صد هزار بیشتر نباشد.
از این صد هزار نفر فقط ۲۵ درصد عیز پشتون و دیگران همه پشتون باشند.
باید افسران و نهاد های سازمان امنیت افغانستان در پاکستان آموزش ببینند.
خط دیورند یا باید به رسمت شناخته شود و یا برای صد سال دیگری تمدید شود.
در چندین ولایت از قبیل قندهار، هلمند پکتیا تا هرات نباید پروژه های انکشافی اقتصادی و علمی هند ایجاد شود.
مردم افغانستان باید جنگ کشمیر را یک جهاد بدانند.
اردوی ملی، امنیت ملی و استخبارات افغانستان باید در پاکستان آموزش ببینند.
به پشتون های آن طرف خط دویروند گفته شود که موقف سیاسی شما اسلام اباد است نه کابل.
ما از افغانستان می خواهم که یک راه آزاد تا آسیایی میانه برای ما داده شود.
شما نمیتواند اسلحه های مدرن که امنیت پاکستان را به خطر بیاندازد داشته باشید.
باید اردو و سازمان امنیت افغاستان با استخبارات پاکستان علیه بلوچ ها بجنگند.
و ما آن وقت به طالبان می گوییم که حالا باید صلح کنند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست رهبران
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   داودزی از زمانیکه در کمیته سویدن در پشاور کار میکرد ، جاسوس پاکستان بود.

>>>   مگر این 'برخوردار' ها میتوانند دعوت کاکایشان را رد کنند؟
آتش خاوری

>>>   این دو جاسوس سخنگویان پاکستان هستند شک در آن نیست این وطن فروشان شناخته شده معلوم حال هستند راز های افغان ها را تحویل بادر های پاکستانی شان اطلاع رسانی میکنند.

>>>   اگر به تاریخ افغانستان یک نظر گذرا انداخته شود ملت سرفراز افغان هیچ گاهی تسلیم زوروفشارنشده مگروباکمال تاًسف بسیار سهل واسان در معامله قدرت وثروت این تیکه داران قومی. باسلاح دینی همه دار وندار خود را به هراج گذاشته اند این چهره های به نمایش گذاشته شده توسط محترم منجم زاده هیچ گاهی دست ودامان شان در خون ریزی وبربادی وچور دار وندار ملکیت عامه پاک بوده نمی تواند وکنون هم در تبانی با باداران شان دارند معامله دیگری را با قاتلان این مردم بی بضاعت به خاطر حفظ جایگاه وپول های دزدیده شده نوکری خود را به نمایش بگذارند.
متاسفانه همین چهره های وابسته به بیگانه امتحان خود را از بالاتر از چهل سال به مردم داده اند. نقاب اینها از چهره های کثیف شان بر همه بر ملا شده است
شرم به این لاشه های گندیده این وطن فروشان
دور اندیش. هالند

>>>   افغان‌ها اگر یک چیزی بنام غیرت در وجود و عقل در سر دارد نباید میزبانی پاکستان را برای مزاکره قبول کند چون پاکستان دشمن مردم ما بوده و با مردم ‌و نیروهای امنیتی ما در حال جنگ است. پاکستان هیچ وقت دوست ما نبوده ونیست ونخواهد بو. ایا چگونه ممکن‌ است که ما غیرت‌ افغانی داشته باشیم‌ وقدم‌ بر خون شهدای خود بگزاریم... آی اس آی با این ترفند مکارانه ‌و فریب کارانه خود مخواهد اعضای مزاکره کننده افغان را خریداری کند طوری که محقق را خریده است. شرکت کردن افغان‌ها در مذاکرات که در پاکستان دایر شود مساوی با پاگزاشتن بر روی خون شهدای نیروهای امنیتی ومردم ملکی ما در چهل سال است.
اگر‌ واقعا چرکستان صادق است مزاکرات باید در زیر نظر جامعه جهانی وسازمان ملل در کشور اسلامی ترکیه برگزار شود نه در درون خان دشمن.
استاد آمیری

>>>   یک سیوال از حکومت پاکستان؛
فرمودند:خط دیورند یا باید به رسمت شناخته شود و یا برای صد سال دیگری تمدید شود.
بالاخره کدام یک؟ خط دیورند را به رسمیت بدانیم یا صدساله تمدید کنیم؟
از همین سخن ناسنجیده حکام چرکستانی معلوممان شد که خودشان هم به این قرارداد نگین باور حقیقی ندارند.
افسوس که دولت قدرتمندی نداریم که با مشت برزبان یاوه گویان بیگانه بکوبد.

>>>   حالی اگر شما خط دیورند را به رسمیت بشناسید،پاکستان به رسمیت نمی شناسد.
پاکستان توسط طالبان افغانستان را اشغال میکند،چه ضرورت دارد که خط دیورند را به رسمیت بشناسد؟
آیا هنگامی که روس ها آسیای میانه را اشغال کردند،گفتند که آسیای میانه باید اورنبورگ را منحیث خط سرحد رسمی بین روسیه و آسیای میانه قبول کنند؟
نی،بابا.آنها تمام آسیای میانه و قفقاز و بالتیک را اشغال کردند و نام اش را گذاشتند اتحاد جماهیر شوروی.
کشور های اروپای شرقی را نیم تحت نام پیمان وارسا،شامل ساحه کنترول خود کردند.
کی در دنیا رور داشت که از زورش استفاده نکرد؟
امریکا نمی کند؟انگلیس نکرد؟روس ها نکردند؟ناپیلیون فرانسوی نکرد؟هسپانیه و پرتگال و هالند نکردند؟ترک های عثمانی نکردند؟ تیمور لنگ نکرد؟چنگیز خان نکرد؟خلافت عباسیان نکرد؟خلافت امویان نکرد؟خلفای راشدین نکردند؟ساسانیان نکردند؟امپراطوری روم نکرد؟اسکندر مقدونی یونانی نکرد؟هخامنشی ها نکردند؟ بابلی ها نکردند؟یهود ها نکردند؟ فرعون های مصر نکردند؟آشوری ها نکردند؟قبل از آن دیگر اقوام خورد و کوچک در اطراف و اکناف دنیا نکردند؟انسانها هنگامی که شکار میکردند،در مقابل حیوانات نکردند؟حیوانات بخاطر سیر شدن شکم شان در مقابل دیگر حیوانات نکردند؟
یک موجو رنده دارای چهار خاصیت است:
۱:اخذ مواد خوراکه(و لو که به رضا باشد و یا بازور و حمله بالای دیگر موجودات زنده).
۲:رشد و نمو.
۳:تولید مثل:
۴:عکس العمل در مقابل جراحت.
اولی اکثراً توسط استفاده از زور بخاطر زنده ماندن و یا توسعه قدرت صورت میگیرد.

>>>   پاکستان نشست جاسوسانش را برگذار میکند

>>>   تا پاکستان در نقشه جهان باشد افغانستان در جنگ و بحران گرفتار است مرگ و لعنت بردولت و فوج پاکستان

>>>   پاکستان بیست سال است که با فتخار از تروریستان طالب میزبانی میکند

>>>   واقعیت این است که براساس قمارسیاسی دوحه افغانستان فروخته شدن برای مدت نامعلومی به پاکستان و11 سپامبرپایان حکومت غنی گل واهل جاسوسان است وجاسوسان دیگرواردوهمکارمی شوندتا اهداف امریکا-انگلیس وپاکستان را درافغانستان پیش ببرندودرحلقه مقامات بالا همگارآی اس آی درپرده ریش وپشم شوند.پس،چرا هیچ کس پندنمی گیرد وبیدارنمی شوندوامپریالیسم را لعنت نمی کنندوباهم ازدل یکی نمی شوندودرخیالات روشنفکرانه اخساسات غوطه ورند.
صدیقی/استرالیا.

>>>   توجه توجه توجه مردم باید فرصت را از دست ندهید اشرف غنی با طلبان ننگ ناموس افغانستان را به پاکستان به لیلام گذاشته نمونه اشکار ان پاکستان به دختر سفیر افغانستان در پاکستان را به ناموس اش تجاوز کرده اشرف غنی بی غیرت کوچک ترین احتراز هم نکرده خاموش گرفته خود را ای مردم از این دیگر چه شود ناموس مردم افغانستان در خطر است کجاست غیرت ای مردم هنوز هم سکوت کنیم .

>>>   اگر از دید معیار واخلاق انسانی وداشتن انصاف و عدالت بر روی مردم پاکستان بلخصوص پنجابی ها ‌و نظامیان پاکستانی کار شناسی صورت بگیرد نتیجه زیر سفر خواهد بود یعنی بی انصاف ترین ومکار ترین وظالم ترین خون خوار ترین و وحشی ترین قشر بشر بوده و هست و خواهد بود. در ۱۴ اگست ۱۹۴۷ پاکستان بر رهبری محمد علی جناح از انگلیس استقلال حاصل کرد و این استقلال شامل پاکستان شرقی وپاکستان غربی یعنی پاکستان امروزی وپاکستان شرقی یعنی بنگلادش امروزی است. از ۱۴ اگست سال ۱۹۴۷ تا ۱۶دسامبر سال ۱۹۷۱ این دو کشور باهم یک کشور بودند و در طول این ۲۴ سال پاکستانی ها با مردم بنگلادیش همانند برده برخورد میکردند و آنها در هیج پوست مهم دولتی حق نداشتند که در کدام مقام دولتی باشد و تمام پست های مهم دولتی ‌عساکر تمام از پاکستان غربی بودند با وجود که بنگالی ها از هیچ امتیازی برخوردار نبودند و همیشه مورد ازیت وازار پاکستانی ها قرار داشته مال واموال بنگالی ها از طرف نظامیان پاکستانی همیشه دزدی وبغارت برده میشدند وهیج دختر زیبای بنگلادشی از تجاوز جنسی نظامیان پاکستانی در امان نبودند تا اینکه بنگالی ها از ظلم و ستم نظامیان پاکستان بستوح آمدند و دست به شرش زدند ویک گروه شبه نظامی بنام ارتش آزادی بخش بنگلادش را تشکیل دادند و جنگ مسلحانه را برضد نظامیان پاکستانی در ۷/۳/۷۱ آغاز کردند و این جنگ تا ۱۶/۱۲/۱۹۷۱یعنی نزدیک به ده ما با حمایت نظامیانی هندی از بنگالی ها که توانست که نظامیان پاکستانی را شکست فاحشی دهد و جنرال ٹکہ خان لوی درستیز وقت پاکستان شرقی ھمرا با جنرال امیر عبداللہ خان نیازی فرماندہُ کل نیروھای پاکستانی در این دہ ماہ نزدیک بہ سہ میلیون بنگلا دیشی را قتل عام کردند و مال واموال بنگالی هارا غارت ودزدی کردند وبر میلیون ها زن بنگلا دیشی مکرر تحاوز جنسی کردند. وهرچی جنایت نظامیان‌پاکستانی بیش تر میشدند بنگالی ها حساس تر وخیره تر می‌شدند.در نهایت در۱۶/۱۲/۷۱ نظامیان پاکستانی شکست فاحشی را از بنگالی ها متقبل شدند و بنگالی ها پیروز میدان شدند و بر بریت وجنایات نظامیان پاکستانی پایان یافتند وجنرال امیر عبد الله خان نیازی با بیش ۹۰۰۰۰ نود هزار نیروی تا دندان مسلح پاکستانی بطور ضلت بار تسلیم بنگالی ها شدند و این شکست نظامیان پاکستانی بایست استقلال بنگلادیش شد. خاطره یک داکتر بنگلادشی که پسر یکی از افسران عالی رتبه بنگلادیشی و مسول اسرای ارتش پاکستان در بنگلادش بوده از خاطرات پدرش گفت:
تمام اسرای نطامیان‌ پاکستانی را رده بندی کردند صد صد نفر افسران عالی رتبه را جدا و افسران کوچک تر را جدا و الی آخر عسکر های پاین رتبه را جدا صد صد نفر قطار وبرهنه می‌کردند وانهارا قطار و استاده وخمیده و با بر نامه با هرافسر عالی روتبه در روز روشن روزی ده بار در جلو چشمان همدیگرشان‌ با آنها عمل لواطط انجام میدادند و وبا ‌‌پاین تر از آن روز هفت بار وبا پاین تر از ان‌ روز پنج بار وعسرکر ساده روزی سه بار عمل لواطط انجام میدادند وهیچ پاکستانی بدون لواطط از بنگلادش خارج نشدند.
و ان داکتر از قول پدرش می افزاید‌ که اگر عساکر پاکستانی ماده میبودند هر کدام شان چندین بار باید زایمان می‌کردن وبچه بدنیا می اوردند. و این رسوای در تاریخ بشر مثل ندارد. این است شجاعت پاکستانی ها وچی باشد مزدوران شان طالبان. ولزا سفارش من به قهرمان نیروهای امنیتی این است که هرگز نترسید آنها هیچ گوه نیستن وطن تان یعنی مادر تان مادر تان یعنی ناموس تان‌ از ناموس تان بهر قیمتی دفاع کنید.
حجت الاسلام والمسلمین داکتر عادلی

>>>   جهاد دربرابر طالبان فرض و واجب و وظیفه شرعی هر مسلمان‌ است. چون طالبان مسلمان نیستن مسلمان‌ مسلمان را نمی کشد طالبان منافق ومزدوران بیگانه ومتجاوز و محارب و قاتل ملت مسلمان افغانستان است. طالب را هر جای گیر کردید گردن بزنید و بکشد خون ندارد. طالب را کشتید غازی هستین اگر در برابر این گروه پلید وگم راه شهید شدید جایگاه تان جنت است. چون این گروه منافق و گم راه و همه روزه مردم مسلمان افغانستان اعم از زن مرد و کودک پیر وجوان همه را بخاک خون میکشد و همه روزه پل وپلچک وسرک ومکتب وتمام آبادانی این وطن را بدستور بادران شان ایران وپاکستان تخریب واز بین میبرد. این گروه پلید نتنها مسلمان نیست بلکه انسان دانستن این گروه گم راه گناه کبیره محسوب میشود. من نمیگویم از اشرفغنی دفاع کنید من میگویم از وطن تان که در حقیقت مادر معنوی تان است دفاع کنید واز نیروهای امنیتی دفاع کنید که فرزندان ‌و برادران مسلمان ‌مدافعین وطن تان هست دفاع کنید. اشرف غنی خود یک انسان آلوده و مملو از فساد است. شما از نظام دفاع کنید نظام از عروسک امریکا غنی کسیف نیست نظام از مردم شما واز خود شما است شما از ارزش های وطن وابادانی وطن تان دفاع کنید. طالبان یعنی مزدوران استخبارات ایران طالبان یعنی مزدوران حلقه بگوش آی اس آی. طالبان یعنی انتحار طالب یعنی انفجار طالب یعنی قتل وغارت ودزدی طالب یعنی تباهی ‌بربادی طالبان یعنی دشمنان انسانیت طالبان یعنی بیماری واگر طالب یعنی دشمنان انسانیت طالب یعنی دشمن تشنه بخون خود خود تان. اسلام طالبان اسلام جعلی است و شعار که طالبان که بشهر ها حمله نمی کند یک فریب است..
بیش از پنجاه فیصد طالبان یا چیچن است یا القاعده است یاحرکت به اصتلاح اسلامی ازبیکستان و حرکت ترورستی ایغور های چینی است اینها تمام محصولات کارخانه های تولید تروریست در پاکستان است. شعار اسلام فقط یک اسلحه ادمشی برای این ترورستان است. اسلام اینها دروغ ‌فریب است.
و لزا باید در برابر این آدم خوران مردانه جنگید وهمیشه باید بیدار باشید ‌تحرکات این آدم خوران را همیشه زیر نظر داشته باشید..
شیخ الاسلام قاری عبدالصبور

>>>   درود خداوند بر روان پاک شهدای عالم اسلام بلخصوص شهدای مدافعین نیروی امنیتی ومردمی افغانستان. بنا به فتوای اخیر حضرت ایت الله العظمی فاضل بهسودی بشرح زیر است. بنا به آیات کلام الله مجید و احادیث موثق پیشوای عالم بشریت حضرت محمد مصطفی صل الله علیه واله وسلم می فرماید که هر کسی و یا گروهی مسلمانی عمدا بقتل برساند جایگاه ابدیشان در ته ترین جای جهنم و اسفل السافلین هست وهیچگا از آنجا بیرون نخواهد شد.
بنا به ادله های آیات قرآنی و احادیث موثق نبوی و روایات أئمه معصومین علیه سلام. گروه مفسد وضاله وخون آشوم طالبان هیج ربطی به اسلام عزیز ندارد.
گروه متزکره یک گروه گم راه و آدم کش محارب وملحدداست. ولزا جهاد در برابر این گروه یاغی و ملحد یک فریضه شرعی ودینی هر مسلمان است تا در برابر این گروه ملحد وخون خوار قطعلم نموده تاپای جان در برابر گروه خون اشوم جهاد نماید.
من بعنوان یک عالم دینی از تمام علمای عالم اسلام میخواهم که موضع شان را در برابر این گروه گم راه اعلان نموده و وجوبه شرعی خویش را أدا نماید.
سلام علی عباد الله الصالحین.
دفتر مرجع عالیقدر ایت الله العظمی فاضل بهسودی کابل

>>>   در حقیقت طالبان مانند یک کفشی که از جلد خوک ساخته شده باشد می باشد و این کفش نجس است امریکا هر روز آن را یک رنگ میکند ‌پلایش می‌دهد وهم چنان زژیم سفاک ایران از دیر زمانی است که به پالایش این کفش نجس پرداخته است. از دید من هرچند پاکستان و ایران و امریکا این کفش نجس را بهر رنگ که تبدیل کند باز هم نجس است. بحمدالله مردم ما بر بلوغ درک رسیده است که این پدیده نجس را که تحت هر نام و هر رنگ که باشد آن را بشناسد.
طالبان کی ها هستن و چگونه شکل گرفت؟.
در سال ۱۹۸۸ جنرال شهنواز تنی وزیر دفاع وقت داکتر نجیب اله باتعداد زیاد از جنرالان ‌صاحب منصبان کمونست شاخه خلق بر ضد نجیب کودتا کردند و این کودتا شکست خورد ‌شهنواز تنی با جنرالان ‌صاحب منصبان کمونست تحت امرش با یک هواپیما به پاکستان گریخت و هواپیمای افغانستان را تحویل جنایت کاران آی اس آی دادند ودفعه دوم آی اس آی پاکستان همان جنرالان‌وصاحب منصبان کمونستان را تحت یک پلان منظم به طالب تبدیل کردند ریش های بلندی گزاشتن ویک پرچم جعلی سفید رنگ که متاسفانه کلمه لااله‌ الا الله ‌محمد رسول الله را بر آن نویشتن ونام این کمونستان را طالبان و کبوتران صلح گزاشتن واین افراطیون کمونست را بر گرده مردم ما در افغانستان سوار کردند. حلا سوال اینجا است که چرا آی اس آی نام این کمونستان را طالبان گزاشت دلیلش واضح است چون مردم افغانستان مسلمان است و طالب به کسی گفته میشود که تحصیل علم دینی کند ومباشد تا که از نام طالب بعنوان یک اسلحه بر ضد مردم ما استفاده کرده وبر مقاصد ناپاک شان برسد. در حقیقت اغلب مطلق طالبان اصلا خدا را قبول ندارد ویک‌ طبقه پاین رتبه که مسلمان هستن کور کورانه بدنبال این کمونستان روان هستن. در حقیقت نام طالب ‌و اسلام اسلحه خوبی برای پیشبرد اهداف استخباراتی بوده و می‌باشد. طالب سازی کمونستان یکی از چال ونیرنگ وترفند های‌مکارانه آی اس آی بوده و می‌باشد. ولزا مردم ما باید بیدار شود واز تمام ترفند های مکارانه ای استخبارات جهانی بلخصوص استخبارات ‌چرکستان که در حقیقت چشم به معادن و ‌خاک افغانستان دوخته است و همیشه از نام اسلام‌ ودین بعنوان ابزار استفده کرده ‌و میکند آگاه شود و همین بی معلوماتی وبیسوادی وجهل ما افغان ها بایست شده تا که زمینه برای تجاوز استخبارات پاکستان مساعد شود. در قدم اول ما باید مردم خود رابیدار واگاه سازیم از طرفند های مکارانه آی اس آی. بهر نحوی که باشد آگاه شویم واین آگاهی ما مارا نجات خواهد داد. و هر چه سریع افراد نفوذی آی اس آی در درون نظام را شناسای حد اقل از امور دولت پاکسازی کنیم از دید مین این افراد کرزی گلبدین حمد الله محب داودزی می‌باشد وتعدات آنها بهزاران نفر می‌رسد وحتی خود غنی یک آدم مشکوک است. مردم شریف افغانستان آگاه وبیدار باشید فرار راه حل نیست باید مردانه استاد شوید.
استاد امیری

>>>   این چرکستان چیزیکه کشت میکند بالآخره درو میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است