انتقاد ستاد حقوق بشر در خصوص تحصیل کودکان افغان
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۵    ۱۴۰۰/۴/۲۰ کد خبر: 167635 منبع: پرینت

گفتگوی خبرگزاری تسنیم با معاون استاندار تهران، انتقاد ستاد حقوق بشر را از عملکرد وزارت کشور در خصوص کودکان افغان برانگیخت.
ستاد حقوق بشر ایران با انتشار مطلبی در اینستاگرام در واکنش به خبری مبنی بر پاسخ رد دفتر کفالت در خصوص تحصیل کودکان افغانستانی، نوشت: رهبر انقلاب در سال 1394 یک دستور تاریخی دادند: «همه کودکان افغانستانی (دارای شرایط قانونی حضور در ایران و یا بدون آن) باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند.»، بنابراین، اضافه کردن فرآیندهای پیچیده اداری و یا افزودن هر نوع شرطی برای تحصیل کودکان افغانستانی، که مانع تحصیل این کودکان شود، خلاف متن صریح دستور رهبر انقلاب است.

در ادامه این متن آمده است: لازم است نهادهای مسوول در این رابطه، با حذف شروط جدید یا هر روش دیگری، موضوع را تدبیر کنند تا شرایط لازم برای تسهیل ثبت‌نام فوری این کودکان فراهم شود،
این در حالی است که در پی جنجال‌های ایجادشده در خصوص ثبت‌نام اتباع افغانستانی، محمودی مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به گلایه‌های افغانستانی‌های مقیم ایران گفت کودکانی که متولد ایران هستند و گواهی تولد دارند به‌صورت مستقیم در مدارس ثبت‌نام می‌شوند.
وی همچنین تصریح کرد بخش‌نامه جدید اداره اتباع به همه دفاتر کفالت ابلاغ شده است و همه موظف به اجرایی کردن آن هستند. به‌زودی برای ثبت‌نام مهاجرین افغانستانی که هیج مدرکی ندارند؛ فرآیندی اعلام و عمومی می‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودکان افغان
حقوق بشر
نظرات بینندگان:

>>>   اطفال در تمام دنیا حق تحصیل در مکاتب را دارند،چه مهاجر قانونی باشند و چه غیر قانونی.
تا زمانی که سرنوشت والدین شان در مورد پناهندگی شان معلوم میشود نباید اطفال از تحصیل بدور بمانند.
اگر دولت ها توانایی مالی انجام این کار را ندارند،که خیلی بعید به نظز میرسد،از اداره یونیسف ملل متحد درین راه کمک بخواهند و با کمک همدیگر رمینه آموزش و پرورش آنها را فراهم کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است