بیش از ۱۸هزار خانواده در کشور بیجا شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۷    ۱۴۰۰/۳/۲۹ کد خبر: 167435 منبع: پرینت

بیش از ۱۸ هزار خانواده از آغاز سال جاری خورشیدی در کشور بیجا شده اند.
سخنگوی وزارت مهاجرین به رادیو آزادی در اینباره گفت: "از ابتدای سال ۱۴۰۰ خورشیدی تا حال حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ خانواده به دلایل مختلف در ولایت‌های مثل لغمان، کندهار، هلمند، فراه، کندز و سایر ولایات افغانستان بر اثر جنگ و ناامنی از محلات‌شان بیجا شده اند."

به‌دنبال آغاز روند خروج تمامی نیروهای امریکا و دیگر اعضای ناتو از افغانستان در اول ماه می امسال، خشونت‌ها در بخش‌های مختلف این‌کشور افزایش یافته است.
وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده است که سال گذشتۀ خورشیدی ۹۲ هزار خانواده به دلایل مختلف از جمله جنگ در افغانستان بیجا شده بودند.
یک گزارش تازۀ سازمان ملل متحد که روز جمعه نشر شد، افغانستان را در میان پنج کشوری شمرده است که بیشترین بی‌جاشده‌های داخلی را در جهان دارند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیجا شده
در کشور
نظرات بینندگان:

>>>   خارجی ها وبه زبان ساده غربی ها بالای کره ای شمای ووینزیویلا ووکوبا و... می خندند واز حقوق بشر دم میزنند دیگران را ناقض حقوق بشر میخوانند مگر حالتی را که خود به دستور واگاهانه بالای ملت افغان اورده اندهزار بار مولم ومسف از حالت مردم کوره ای شمالی وکوبا ودیگران نیست یک نفر در روسیه انهم از مخالفینش محبوس گردیده دنیای غرب فریاد میکشند که روسیه حقوق بشر را پامال کرده است مگر روزانه هزار ها افغان توسط پاکستان وطالب که نیروهای نیابتی انها در منطقه اند کشته میشوند وده ها هزار افغان همه روزه اواره میگردد وقتل عام به دفجیع ترین صورت ان اجرا وانجام میشودومسببین اصلی هم همین مدعیان حقوق بشر وبلندگوهای ریای ازاده انسان نیستند!!!؟ این دنیا چرا ایتقدر کر وکور وگنگ ولال شده اند که حالت زار ملت افغان را نمی بینند ونمی شنوند وازان دفاع نمی نمایند مگر چیزی بنام سازمان ملل وجود دارد ؟ وسازمانی بنام حقوق بشر واقعی موجود است!!!اگر حکومت ها این مظالم ووحشت را اعمال میدارند مگرملتهای انها هم بخواب رفته اند!!!؟
فقیر ممحمد فرامرز

>>>   بز در غم جان ، قصاب در غم چربو
ملت در خون میجوشد و سازمان ملل در فکر بودجه گرفتن برای مهاجرین است تا کسب و کارش دوام یتبد.

>>>   نظر دهنده اول
بخاطریکه دنیا از دست افغانها خسته شدند
یاد بیار چند سال یش را که ملت قهرمان افغان بر سازمان ملل حمله کرده پرسونل آن را کشته و سر بریدن چون در آن سر دنیا یک کشیش آمریکا به قرآن توهین کرد ولی افغان ملتی ها پرسونلی سازمان ملل را که برای کمک به آنها آمدن را سربریدن و به آن افتخار میکردن
حال فهمیدی سازمان ملل چرا کر و کور است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است