فقط افراد مقیم عربستان در حج امسال شرکت می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۴۰۰/۳/۲۳ کد خبر: 167369 منبع: پرینت

وزارت حج و عمره عربستان سعودی از محدود کردن حج امسال به شهروندان و افراد مقیم این کشور به تعداد کلی ۶۰ هزار زائر خبر داد.
به گزارش الوطن، این وزارتخانه سعودی اعلام کرد که چنین تصمیمی با درنظر گرفتن تداوم تحولات ویروس کرونا و ظهور سویه های جدید آن در جهان اتخاذ شده است.

وزارت حج عربستان در بیانیه ای تاکید کرد: لازم است وضعیت بهداشتی افراد متمایل به انجام مناسک حج، عاری از بیماری های مزمن بوده، جزو گروههای سنی دریافت کننده واکسن بین ۱۸ تا ۶۵ سال و مطابق با مقررات و مکانیزم های گروههای ایمن در عربستان باشد.

وزارتخانه مذکور ادامه داد: وزارت حج و عمره تاکید می کند که دولت عربستان از رهگذر اهداف شریعت اسلامی در زمینه حفظ جان انسان ها، همواره به سلامت و امنیت زائران خانه خدا اهمیت می دهد و تمامی تسهیلات لازم را برای میهمانان خانه خدا جهت ادای مناسک حج و عمره فراهم می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حج
عربستان
نظرات بینندگان:

>>>   مومنانی که قرار بود به زیارت خانه خدا بروند٬ نسبت دوام مرض کشنده کرونا برای سال دوم نیز مسافرت زایرین غیر سعودی به آنجا ممنوع شده٬ و حالا به مسلمانان واقعی است که به قول بزرگان:
««« دل بدست آور که حج اکبر است *** از هزاران کعبه یک دل بهتر است »»

میتوانند پولی را که قرار بود در مراسم حج مصرف کنند٬ به طاعات و عباداتی که اجرش به مراتب از سفر به عربستان اولی تر است به مصرف برسانند و آن اینکه؛
اگر از سی هزار حاجی که که قرار بود به عربستان میرفتند و هر حاجی حداقل دوهزار دالر را مصرف را متقبل میشد٬ که در مجموع شصت ملیون دالر میشود؛
اگر واقعآ هدف این سی هزار نفر رضای خداوندی است و نه تجارت و نام و مقام ( حاجی صاحب و بی بی حاجی صاحب)؛

با این پول بزرکترین چالش موجود صحی را که حیات صدها هزار هموطن در خطر است٬ و همه روزه هزاران هموطن به خاطر بدست آوردن یک بالون آکسیجن سرگردان اند و کرونا هم مرض کشنده؛
با شصت ملیون دالر مصارف حج میتوان تمامی شفاخانه هارا تجهیز کرد و حیات هزاران انسانی را که در پیش چشمان ما در حال جان دادن هستند از مرگ حتمی نجات داد.
مگر اجر و ثواب نجات جان یک انسان به مراتب اولی تر از زیارت کعبه نیست؟
بیندیشید٬ اگر واقعا احساس اسلامی و انساندوستی دارید!!!
ورنه همه طاعات و عبادات دروغ است و ریایی و ریاکار هم دشمن خدا!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است