اشتاین مایر: خارجی ها از حق تابعیت استفاده کنند
افرادی که پس از شش سال زندگی در المان و داشتن کار با دادن مالیات و بیمه های اجتماعی، در صورتیکه اسناد خود را تکمیل نموده باشند، امکان گرفتن تابعیت آلمان را دارند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۴۰۰/۳/۵ کد خبر: 167214 منبع: پرینت

رییس جمهور آلمان خارجی ها را به کسب شهروندی این کشور تشویق کرد.
فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهور آلمان خارجی های ساکن در آلمان را تشویق کرد تا از حق خود برای این کار استفاده کنند. وی از شهروندان آلمانی خواست "تعلق طبیعی" مهاجران را تشخیص دهند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رییس جمهور فدرال، در مراسم تابعیت برای شش مهاجر گفت: در صورت تأمین الزامات تابعیت، خارجیانی که در آلمان زندگی می کنند نیز باید از حق خود برای این کار استفاده کنند. وی در مراسم تحویل تشریفاتی گواهینامه ها در کاخ ریاست جمهوری برگزار شده بود تأکید کرد: "فقط در این صورت است که شما واقعاً از همه حقوق برخوردار هستید.

درخواست از شهروندان آلمانی؛
رییس جمهور آلمان همزمان از آلمانی ها خواست که «تعلق مسلم» انسانهایی را که در اینجا آمده اند، به رسمیت بشناسند؛ آلمان به تدریج یک کشور مهاجرت شده است و در آینده نیز به مهاجرین نیاز خواهد داشت. مراسم اعطای حق شهروندی شش نفر زیر تاثیر پاندمی کرونا برگزار شد.

ریس جمهور آلمان اقای اشتاین مایر از شش نفری که شهروند آلمان شده اند، تقاضا کرد که از نظر سیاسی نیز فعالیت داشته باشند. او توضیح داد: «دموکراسی به شما نیاز دارد! سرزمین مشترک ما به دید شما، به تجارب شما نیاز دارد.
در این مراسم، چهار زن و دو مرد، از مصر، بریتانیا، ایران، اسراییل، پولند و ترکیه، حق شهروندی آلمانی را با یک متن قانون اساسی به دست آوردند.

رییس جمهور آلمان یادآور شد که قانون اساسی، "تهداب همزیستی" ما می باشد. «این قانون دموکراسی، حکومت قانونمدار، آزادی دینی، حق برابری، آزادی بیان و برخوردای از حق رشد و شکوفایی آزاد را تضمین می کند.
رییس جمهور آلمان افزود: این قانون ما را ملزم میکند که بر حقوق آزادی همه احترام بگذاریم، هیچ کسی را مورد تبعیض قرار ندهیم.

گزارش ها حاکی از آن است که پروسه تابعیت نسبت به گذشته آسان تر شده است و افرادی که پس از شش سال زندگی در المان و داشتن کار با دادن مالیات و بیمه های اجتماعی، در صورتیکه اسناد خود را تکمیل نموده باشند، امکان گرفتن تابعیت آلمان را دارند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تابعیت آلمان
رییس جمهور آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   اشتانمایر عضو حزب سوسیال دموکرات ها و رییس جمهور فعلی آلمان،در زمان گیرهارد شرودر،صدر اعظم قبلی آلمان،رییس دفتر او بود.
در زمان گرهارد شرودر صدر اعظم قبلی آلمان،قانونی وضع شد که بر اساس آن،هر پناهنده خارجی که در آلمان هشت سال اقامت رسمی داشته باشد و کار کند و از دولت کمک های اقتصادی اخذ نکند و امتحان زبان آلمانی بدهد و کامیاب شود،میتواند تابعیت کشور آلمان بگیرد.
قبل از آن گرفتن تابعیت آلمان خیلی مشکل بود و به اشخاصی محدود و بعد از سالهای متمادی و با شرایط خاصی داده میشد.

>>>   خیلی از افغانستانی ها در المان درخواست تابعیت المانی نموده اند

>>>   اقای منجم زاده!
به جزافغان همه هوشیاراند وعاقل. المانی ها عاقلتر،وانکه ریس جمهورالمان است طبعا عاقل عاقلتران.(شایدهم زیاد عاقل ،عاقل گفتم).
عاقل

>>>   آقای فرانک والتر اشتاین مایر فردی با هوش فیراوان و فردی شایسته است که ده قیسمت اعطای شهروندی به کسانی که واقعا به درد جامعه ی کشورش مخورد و از ای نعمت بزرگ مهاجیر که ثروتی عظیم است و بدون درد سر ، کشورش از حضور اون مهاجیر قدرت مند تر از گذشته هم از نظر نفوس و هم از نظری نیروی کار بهره مند میشود

و اما این حاکمان بی کفایت و بیلیاقت ما که هر روز که از خواب بیدار میشوند مثل آدمهای منگ فقط بیانیه تسلیت مگویند و به تاراج و چور و چپاول مشغولند و مردم وطنم از اونها نا امید به امید خدا جان خود و عزیزانشان را برمیدارند و به راه و بیراه میزنند تا برسند به جایی که یک انسان شایسته مثل آقای فرانک والتر اشتاین مایر ، آینده روشن کودکانشان که شایسته آن هستند در صلح و آرامش رقم بزنند.
عبدا... ارزگانی

>>>   من در ابتدا در کوتبوس بودم و به تازگی در فرایبورگ مشغول به تحصیل شدم اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت دولت مجبور هستم در پوف ها شیفت دیر وقت کار کنم که خب واقعا برایم سخت است. آقای استان مایر فکری به حال ما بکنید.
سعید (علی) صراف دانشجو جامعه شناسی فرایبورگ آلمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است