واکنش نمایندگان به "حمله" ارتش بر مهدی راسخ
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۲    ۱۴۰۰/۲/۲ کد خبر: 166894 منبع: پرینت

مهدی راسخ، نمایندۀ مردم میدان وردک در مجلس نمایندگان می‌گوید روز گذشته هنگامی که از میدان وردک به کابل می‌آمد نیروهای وزارت دفاع بر او و موترهایش در مسیر راه شلیک نمودند که یکی از نگهبانانش زخمی شد و موترش آسیب دید.
آقای راسخ، هشدار می‌دهد هرگاه به این رویداد جدی رسید‌گی نشود از مجلس نمایند‌گان استعفا می‌دهد و در کنار مردمش می‌ایستد.

مهدی راسخ می‌گوید برای فاتحه به خانواده جان باختگان روزهای قبل در بهسود و هم‌چنین برای هماهنگی با نیروهای امنیتی به بهسود میدان وردک رفته بود که در برگشت آماج حمله نیروهای ارتش قرار گرفت: «یک محافظم را مستیقمأ با مرمی زدند... بعد آمدند. من در داخل موتر زرهی بودم و کارتم را نشان دادم. می‌خواستند مرا از موتر پایین کنند اما من پایین نشدم و سپس موتر زرهی را مستقیمأ با مرمی زدند.»

رییس و شماری از اعضای مجلس نمایند‌گان نیز در نشست مجلس، خواهان بررسی این رویداد شدند.
به گزارش طلوع، ضیاالدین آریایی نژاد، نمایندۀ مردم سمنگان در مجلس گفت: «با آقای غنی و دستگاهی که همیشه در فکر تخریب مردم افغانستان است و در فکر نفاق افگنی است، هرچه عاجل به تماس شده و این موضوع را روشن بسازید.»
نادر خان کتوازی، نمایندۀ مردم پکتیکا در مجلس نیز افزود: «موضوع باید دقیق بررسی شود و سپس هرکس مسؤول بود باید جزا داده شود.»

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایند‌گان حملۀ نیروهای ارتش بر این عضو مجلس را قابل تحمل نمی‌داند و به کمیسیون امنیتی وظیفه سپرد که این رویداد را جدی بررسی کند: «نباید با نمایندگان مردم اینگونه برخورد صورت گیرد و به جایگاه نمایندگان مردم که در قانون اساسی آمده تمکین شود. برخورد نیروهای امنیتی با راسخ و وکیل خادم موجب نگرانی شدید ما است.»

اما وزارت دفاع ملی هرگونه تلاش برای بازداشت آقای راسخ را رد می‌کند.
فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی بیان داشت: «آقای راسخ قصد داشت به بهسود برود و مردم را علیه نیروهای امنیتی تحریک کند. نیروهای امنیتی در مسیر راه بی هیچ درگیری و خشونتی به‌گونۀ مسالمت آمیز کاروان موترهای راسخ را توقف دادند.»

مهدی راسخ از هواداران فرمانده علی پور شناخته می‌شود. حکومت فرمانده علی پور را یکی از فرماندهان مسلح غیرقانونی و متهم به سقوط داد چرخ‌بال ارتش می‌داند و برای بازداشت او چند هفته پیش در بهسود عملیاتی را راه اندازی کرد اما تاکنون علی پور بازداشت نشده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهدی راسخ
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   فواد امان بی عقل ترین بی عقلان
راسخ پیش از حرکت با شورا و مسولان امنیتی کابل که تو نوگرش استی هم آهنگ کرده بود ، اگر مشکلی در کار بود چرا اجازه سفر دادید؟؟؟

>>>   ایامیدانیدکه چرابرنده جنگ همیشه افغانهاست؟
۱-برای انسان عاقل هم حیات خودش وهم حیات دیگران مهم است،امااحمق هم مردن خودراافتخارمیداند(شهید)وهم کشتن دیگران را(غازی).
۲- جنگ وحشت است ودهشت،طبعا برنده این جدال بایدوحشی ودهشت افگن باشد.
عاقل

>>>   تعجب است به کسانی که خود را آگاه سیاسی، نظامی، مدافع مردم و دشمن سلطه طلبان میدانند اما به اندازه من بی سواد اوضاع کنونی کشور را تجزیه و تحلیل کرده نمیتوانند اگر هم بتوانند اقدام درست نمیکنند چون انسانهای جبون و ترسویی هستند که نان را به نرخ روز میخورند اما منافقانه از خود یک عیار وطن پرست معرفی نموده سر عوام الناس کلاه گذاری مینمایند. کی است که نداند این رئیس جمهور غنی رهرو صدیق امیر عبدالرحمن خان با عبرت گیری از سرنوشت دکتر نجیب، زیرکانه ادارات نظامی و امنیتی را از اقوام هزاره، ازبیک و تاجک به استثنای چند تاجک نوکر منش پاکسازی کرده و شرایط را قسمی درست کرده که با تغیر وضعیت در کابل کسی از اقوام دیگر در راس حتی یک دلگی نظامی نباشد تا نیرو و امکانات خود را به نفع قوم خویش بکار گیرد و مهاجمین پشتون تحت عر عنوانی که وارد کابل شوند به آسانی قدرت را به دست بگیرند. بهتر است این نان به نرخ روز خور ها خود را کنار بکشند و رهبری مردم خود را به شخصی از قوم خود بسپارند که واقعا در فکر سرنوشت مردم خود هستند و حاضر به معامله با فاشیست های پشتون نیستند نه تنها پرگویی نکنند بلکه عملا مانند دشمنان موجودیت خویش با آنها رفتار کنند. در یک جمله، حق داده نمیشود بلکه حق گرفته میشود، گرفتن حق نیاز به زور و نیرو دارد.

>>>   به این اوقون های ....بگویید که قبل از عمل کسی را گنه کار نباید گفت. خصوصیات سیطانیست همین که قدرت آمد می خواهد نظر هم ب و روش هم طرح کند.
سهیل

>>>   چی کنند درمقابل طالبان وترورستان از تکتیک عقب نشینی استفاده میکنند اما درمقابل مردم دیگر مانند کرزی شــیـر هستند شــــیـر!

>>>   مردم افعانستان خصوصا معلمین و کارمندان دولتی بیاید فریب این مکاره روباه ریس جمهور را نخورند چرا که آیت دولت کثیف سه ماه قبل اعلان کرد که برای معلمین و کارمندان دولتی سر از ماه حمل دوهزار در معاش های شان افزود می شود اما این غنی به خاطر بقای قدرت خود گفته که سر از ماه سنبله ازدیاد می شود نمی دانم مردم ما چرا فریب این خاین را می خورند

>>>   نیرو های ارتش که سر به کف گرفته و هر روز ما شاهد شهادت این قهرمانان مدافع جان ومال مردم در سنگر مبارزه با افراطی ترین وحشیان تاریخ در کشور میباشیم واز خیرات سر همین نیرو هاست که مهدی راسخ وامسال قاتلان دیگرش چون غنی شمشیر ذولفقار امید ودزدان دیگر که خود را زیر سقف خانه مردم پنهان نموده اند. بادیده درایی قاجاق سلاح غیر مجاز را زیر هلهله وقلقله و افوا بستن ها به نیرو های امنیتی می خواهند پنهان کنند غافل از شیر بچه های اردوی ملی در راًس جوان بنام داکتر یاسین ظیا ًکه نقاب از چهره این مزدوران اجا نب که چون کرم در کثافات میلولند بر میدارد
اقای راسخ اگر یاسین ظیا ً قصد ترور ترا میداشت واقعاً خود را هفت دم فکر کرده جان به سلامت برده میتوانستی هرگز نه. بیا ودر کنار نیرو های شجاع مثل یک مرد استاده شو یابرو در غار ذلفقار وشمشیر پناه ببر دیگر از نام مردم شرم است در خدمت اجانب باشید
دور اندیش

>>>   امروز خبردارشدم طالبان وحشی مسلمان نما، پنج نیروی ارتش را پس از تسلیم شدن همه را مظلو مانه سر بریدند.آیا اشرف غنی بین یک چرخ بال وبین پنج نفر انسان فرق قایل است؟ آیا مثل بهسود ،در میدان وردک هم برای دستگیری طالبان قاتل، لشکر کشی می کند؟

>>>   داکتر ضیاء عملا" نشان داد که قدرت سوق و اداره ندارد.
تاختن بر نماینده پارلمان تاختن بر جمهوریت است و تاختن بر جمهوریت عملی است طالبی

>>>   ایا میدانید یا نه نیروی های مسلح برادران هزاره ما حزب الله اینده افغانستان است. همانطوریکه جمهوری اسلامی ایران اشکارا از حزب الله حماس و حوثی ها دفاع و انها را تمویل میکند چنی پالیسی را در افغانستان نیز تعقیب میکند بدنترتیب ایران ثانی در مناطق مرکزی افغانستان نضج یافته است.....
طاهر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است