آزمایشگاه کرونا میدان هوایی از مشاور غنی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۴۰۰/۲/۱ کد خبر: 166888 منبع: پرینت

یک آزمایشگاه وابسته به مشاور رییس‌جمهور مرکز انحصاری آزمایش کرونای مسافران را در میدان هوایی کابل ایجاد کرده‌است.
در سندی که به طلوع‌نیوز رسیده‌است مسؤولان میدان هوایی بین المللی حامد کرزی از شرکت‌های هوایی خواسته‌اند مسافرانی که به کشورهای عربی سفر می کنند تنها باید نتیجه آزمایش آزمایشگاهی را داشته باشند که مالک آن مشاور امور صحی رییس‌جمهور است.

اما رییس کمیسیون شکایت‌های مجلس نمایندگان می‌گوید که این تصمیم ریاست‌جمهوری انحصار کامل ازسوی یک شرکت است و نقض آشکار قانون پنداشته می‌شود.
خدیجه امین که چندی پیش از کابل به دبی سفر کرد می‌گوید با آن که در یکی از آزمایشگاه‌های خصوصی آزمایش کرونا داده بود اما مسؤولان شرکت هوایی در میدان هوایی از او خواستند که به غیر از نتیجه آزمایش کرونای آزمایشگاه سیتی ، آزمایش دیگری مدار اعتبار نیست.
خدیجه امین، خبرنگار گفت: «وقتی که قرار نیست تمام شفاخانه‌ها مدار اعتبار باشد باید بگویند یا همان شفاخانه ها را بند کنند که شما اجازه ندارید تست کرونا بگیرید.»

بر بنیاد این دستور رییس‌جمهور آزمایشگاه سیتی که وابسته به یکی ازمشاوران او است، آزمایش کرونای مسافرانی را انجام می‌دهد که از افغانستان به کشورهای عربی سفر می کنند.
رضوان احمدزی، رییس لابراتور سیتی و مشاور رییس‌جمهور در امور صحت عامه گفت:«جی۴۲ می خواست یک پارتنر محلی برای خود در افغانستان داشته باشد و ما در رینکینگ اول بودیم با ما تماس گرفته شد ما رفتیم به ابوظبی و قرار داد با جی ۴۲ عقد کردیم نه حکومت افغانستان.»

بر بنیاد این سند، ادارۀ میدان هوایی کابل نیز مسوولیت نظارت از آزمایش‌های کرونای مسافران را نیز تنها به آزمایشگاه سیتی داده‌است.
احمد جاوید شفایی، وارسی کننده میدان هوایی بین المللی حامد کرزی در این باره بیان داشت:«اداره هوانوردی به ریاست میدان هدایت دادند که در قسمت آوردن تسهیلات برایشان و فراهم کردن جای بخاطر فعالیت شان اجرآت داشته باشید.»
دستگیر نظری سخنگوی وزارت صحت عامه گفت:«به هرجای دنیا به جز امارات متحده عربی که سفر دارند افراد می توانند از لابراتوارهای که جواز کاری را از وزارت صحت عامه اخذ کرده اند تست بگیرند و به میدان مراجعه کنند.»

اما برخی ازنهادهای ناظرمی پرسند که چرا هیچ گونه داوطلبی برای انتخاب آزمایشگاه سیتی صورت نگرفته است، آزمایشگاهی که باری هم ازسوی وزارت صحت عامه به علت جعل کاری اخطاریه نیز دریافت کرده است؟
صادق قاری رییس کمیسیون شکایت های مجلس نمایند‌گان گفت:«در قانون اساسی انحصار در تجارت نیست و مخصوصاً در بخش صحت اینا بدون این که لابراتوار پیشرفته را بیاورند آمدند براساس یک مکتوب که از امارات امده به اداره امور پیشنهاد کرده و خواستند که انحصار شود.»
در مکتوب‌های اداره هوانوردی ملکی گفته شده‌است که این تصمیم پس از شکایت‌های امارات متحده عربی از شناسایی شمار بزرگی از مسافران آلوده به ویروس کرونا که از افغانستان رفته بودند، گرفته شده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آزمایشگاه کرونا
میدان هوایی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی دزد
زن غنی دزد
مشاور غنی دزد
کوچی ها ۲۰۰ گوسفند هزاره ها را ربودند ،
قوم غنی دزد
پدرش دزد بود و مادرش دزد تر

>>>   "چرا هیچ گونه داوطلبی برای انتخاب آزمایشگاه سیتی صورت نگرفته است" برای اینکه داوطلبی برای دموکراسی ضرر دارد و به ضرر پولکراسی است!!
آتش خاوری

>>>   خویش خوری های ای کل بی شرف در رگ رگی ای وطن جریان داره
میگن فساد
اول فساد از زیر کون ای بی وجدان شروع میشه
قومگرایی و تعصب به اوج خود رسیده کارد به استخوان مردم رسیده
باید یک قیام جانانه انجام شود

>>>   به شتر گفتند چرا گردن آت کژ است؟ گفت کجایم راست است؟ آنیکه باکرزی شریک شده و تیل طیارات را در میدان هواای کابل انحصار کرده؛ این هم یکی دیگر و فردا یکی دیگر. نظامی که تمام هم و غم آن این باشد که حکومت از یک طبقه باشد و آن هم طبقه خودش؛ اگر دیگری پیدا شد تا کار منفی ای کند گژدار مریض با او هم شریک می شود. از این بهتر نمیشه.
سهیل

>>>   سکتور خصوصی درافغانستان ناکام است مثلا کرزی همو ریاست امنیت ملی سابق را به سکتور خصوصی سپرد ودو ولایت پنشیر وردک آنرا به کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک لمتد تبدیل کردند حالا می بینیم که این کمپنی که زیرنام امنیت ملی فعالیت یا استراحت میکند حتی از خود دفاع کرده نمیتاواهند طورمثال ترورست های جنایتکار همی دیشب بالای بخش لوژستیک این کمپنی حمله انتحاری موتر بم کردند وهفت فرد را زخمی ساختند ، چرا این کمپنی که بنام استخبارات فعالیت میکند پیش از حادثه ازان آگاه نمیشود تا ترورستان ادم کش را زنده ذدستگیر وبه پنجه قانون بسپارد؟
مبلیون ها افغنی پول دولت را مصرف م دزدی می کنند همه امکانات را امریکا دراختیار شان قرارداده مگر اینها صرف بدنبال جمع آوری پگول هستند خواه حلال خواه حرام هرچه بیشتر بهتر !
درپاکستان وایران استخبارات همه چیزرا زیرکنترول دارد اما اینها حتی از رئیس خود حفاظت کرده نتوانستند بیاد دارید که زمانی اسدالله خالد رئیس این کمپنی بود برجان خودش انتحار شد
اینها هیچگاهی نمیتوانند امنیت مردم را تامین کنند حتی اینها دراختطاف ها وانتحارها دست دارند
ر

>>>   چور است برادر
همه دزد
همه خائین
همه وطنفروش
همه بیناموس در سطح رهبری ودر قدرت هستند

>>>   غنی ....از همه متقلب تر دزد تر فاسد تر متعصب تر و خاین تر است۰ در آن همه هیچ تردیدی نداشته باشید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است