اسماعیل خان: دولت با بی‌کفایتی اعتماد نمی‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۴۰۰/۱/۳۱ کد خبر: 166876 منبع: پرینت

دولت با بی کفایتی به مجاهدین اعتماد نمی‌کند در حالی که ما اجازه نمی‌دهیم کسی به آبرو و عزت مردم تعرض کند.
به گزارش تسنیم، «محمد اسماعیل» عضو شورای مصالحه با اشاره به توانایی مجاهدین این کشور اظهارداشت که مجاهدین می‌توانند از مناطق خود دفاع کنند اما دولت با بی کفایتی به آنها اعتماد نمی‌کند.

وی در سالروز تصرف شهر هرات توسط مجاهدین افزود هرگز اجازه نمی‌دهیم که کسی به آبرو و عزت مردم تعرض کند، ما از مردم در هرات دفاع می‌کنیم.
این فرمانده سابق جهادی در غرب افغانستان گفت که اگر دولت برای خلع سلاح مجاهدین در هرات اقدام کند با واکنش روبه‌رو خواهد شد.
عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی ادامه داد که مسوولیت هرگونه اقدام علیه مجاهدین، به عهده دولت است.

اسماعیل خان ضمن ابراز امیدواری به برقراری صلح در افغانستان تاکید کرد که مردم نگران نباشند، اجازه نمی‌دهیم که اوضاع بدتر شود.
وی خطاب به طالبان نیز گفت که اگر به قدرت رسیدن از طریق زور امکانپذیر بود، شوروی در افغانستان در قدرت باقی می‌ماند. آمریکا و نیروهای خارجی هم نتوانستند از راه جنگ به پیروزی برسند.

وزیر سابق انرژی و آب افغانستان درباره خروج نیروهای خارجی نیز اظهارداشت که امیدوارم آخرین نظامی آمریکایی نیز از کشور خارج شود اما مانند شوروی سابق با افغانستان دشمنی نکند و کمک‌ها به دولت را ادامه دهد.
اسماعیل خان همچنین تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان باید در جریان مذاکرات صلح و پس از آن حفظ شود و مردم نیز اجازه فروپاشی نیروهای امنیتی را ندهند اما در دولت و ساختارهای موجود تغییرات مثبتی به وجود آید.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
مجاهدین
نظرات بینندگان:

>>>   تورن صایب تاریخ افراد از خود راضی تیر شده ، خودت و امثال خودت فقط لاف و پتاق میزنید و بس ، مردم به گپهای کوچه بازاری شما بازی نمیخورند و ترس هم ندارند.
پایت لب گور رسیده کوشش کن بجای تفرقه و زورگویی ملت را به اتحاد و اتفاق و وطندوستی تشویق کنی چون پیش خدا خواهی بود .

>>>   اسماعیل خان خود را مجاهد عنوان میکند
مګرجهاد یک حرفه است که یک مرتبه جهاد کردی باز برای همیش مجاهد میمانی مثل شغل نی جهاد یک فریضه الهی است که بااشغالیک کشور کفر بر سر زمین اسلام بالای مسلمانان از طرف الله ج فرض میګردد مګر این اسماعیل خان هم رکاب اشغال ګران وزیر شد پس کجا شد جهاداینان مجاهد نه بلکه ملیشه ها وهمرکابان صلیبی ها اند

>>>   اقای اسماعیل خان باید از روز فرار از هرات حدود ۲۵ سال قبل باآمده حدود ۱۰۰ طالب با موترسیکل همه فرار کردند .

>>>   امیر بید میخواند. امریکا خارج شود هم گپی نیست فکر کنم از علی زوی ترسیده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است