بایدن پیش‌شرط جنرالان آمریکایی را رد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۴۰۰/۱/۳۰ کد خبر: 166867 منبع: پرینت

روزنامۀ نیویارک تایمز امریکا روز شنبه (۲۸ حمل) گزارش کرده‌است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا دیدگاه‌های جنرالان ارشد این کشور را مبنی بر "خروج مشروط" نیروهای امریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر، رد کرده‌است.
بر بنیاد این گزارش، رییس‌جمهور بایدن حدود ده روز پیش از اعلام رسمی خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، نشستی را در کاخ سفید برگذار کرد و به رهبران بلند پایۀ نظامی از تصمیم‌اش برای بیرون کشیدن کامل سربازان امریکایی تا یازدهم ماه سپتمبر هم‌زمان با بیستمین سالگرد حمله‌های یازدهم سپتامبر، خبر داد.

در گزارش آمده‌است که در این نشست، لوید آستین وزیر دفاع، و جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک امریکا حضور داشتند و جنرال میلی به خواست بایدن برای بیرون کشیدن کامل سربازان امریکایی گفت که آن را عملی خواهد کرد.
در گزارش افزوده شده‌است که میلی در این نشست به رییس‌جمهور بایدن گفت که "آیا این تصمیم درست است آقای رییس‌جمهور؟"
گزارش می‌افزاید که مقام‌های ارشد نظامی می‌خواستند از بایدن بخواهند که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را مشروط بسازد اما؛ آقای بایدن به خواست آنها متقاعد نشد.

در همین حال، بر بنیاد این گزارش، رییس‌جمهور بایدن به مشاوران نظامی خود گفته‌است که هیچ پیش‌شرطی برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، گذاشته نخواهد شد.
نشریۀ وال ستریت ژورنال نیز گزارش کرده‌است که جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، جنرال فرانک مک‌کنزی، فرماندۀ ستاد فرماندهی مرکزی و جنرال مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا توصیه کرده‌اند که ۲۵۰۰ سرباز امریکایی هم‌زمان با تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدن به یک توافق صلح، در افغانستان باقی بمانند.
این مقام‌های ارشد نظامی ادارۀ بایدن گفته‌اند که خروج تمامی سربازان امریکایی از افغانستان، می‌تواند امنیت امریکا را به خطر مواجه سازد.

هفتۀ گذشته، بایدن در یک سخنرانی، خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان را اعلام کرد.
اعلام این تصمیم از سوی بایدن با نگرانی‌های جدی از رفتن افغانستان به یک جنگ داخلی تازه، همراه بوده است. اما بایدن تأکید کرد که کشورش به همکاری با افغانستان ادامه خواهد داد.
به گزارش طلوع، بایدن گفت که ده سال می‌شود که اسامه بن لادن، رهبر شبکۀ القاعده کشته شده‌است و اکنون زمان آن است تا جنگ امریکا در این کشور پایان یابد و سربازان امریکایی به کشور شان باز گردند.
او افزود: "ما خروج نیروهای مان را به تاریخ اول می آغاز خواهیم کرد."
به‌گفتۀ او، این خروج به‌گونۀ شتاب‌زده نخواهد بود و اگر طالبان حمله کنند، امریکا از خود و همکارانش دفاع خواهد کرد.

اما آقای بایدن تأکید کرد که فعالیت‌های دیپلماتیک و بشردوستانه امریکا در افغانستان ادامه خواهند داشت.
پیش از این، ویلیام برنز، رییس سازمان استخبارات مرکزی امریکا یا سی‌آی‌ای گفت که با بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان، توانایی این نهاد برای فعالیت‌هایش در افغانستان نیز، نابود خواهد شد.
ویلیام برنز که در کمیتۀ استخبارات مجلس سنای امریکا سخن می‌زد، افزود که پایان حضور نظامی ارتش این کشور در افغانستان به‌معنای پایان حضور استخباراتی نیز خواهد بود.
او با تأکید هشدار داد که با خروج کامل جهان از افغانستان، خطر نیرومند شدن دوباره گروه‌های هراس‌افگن جدی خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بایدن
خروج
نظرات بینندگان:

>>>   قبل از حادثه یازدهم سپتامبر،تنها یک گروپ تروریستی وجود داشت که القاعده بود و متهم به عملیات تروریستی علیه منافع امریکا شده بود.
حالا با گذشت بیست سال،گروپ های زیر تروریستی جدید تشکیل شده اند:
داعش:در عراق و سوریه.
بوکوحرام:در غرب افریقا.
الشباب:در شرق افریقا.
ابو سیاف :در جنوب شرق آسیا.
گروپ هایی تحت قیادت ایران:حزب الله،حماس،حوسی های یمن و شیعه های عراق.
و همینطور ده ها گروپ دیگر بشمول حقانی و جیش محمد و گروپ های ازبکستانی و چیچینی و ایغور های چینی و غیره.
پس این گروپ ها در سراسر دنیا تقسیم شده اند .چرا تنها گروپ القاعده و افغانستان مورد توجه باشد و دیگر گروپ ها نی؟
باید بودجه سی،آی ،ای افزایش یابد که سی،آی،ای بعد از بر آمدن قوای امریکا از افغانستان،تمام این گروپ ها را زیر کنترول خود داشته باشد و قبل از آن که خطری از آنها متصور شود،اقدامات پیشکی انجام دهد.

>>>   جنرالان امریکایی دروغ میگویند طالبان به فرمان پاکستان و امریکا عمل میکنند:
امریکا با حمایت از افراطیون و دولتهای مزدور خود افغانستان را ویران کرد و برای سود تریلیون دلاری از تجارت مواد مخدر افغانستان را به مزارع کشت تریاک تبدیل کرد و ملیونها نفر از مردم افغانستان به مواد مخدر گرفتار کردلعنت و مرگ بر این استعمارگر ظالم و بیرحم که بخاطر منافع خود شرق میانه را به آتش کشید و آسیا را میخواهد نابود کند. کنفرنس استانبول را امریکا خراب میکند امریکا قصد دارد افغانستان بدتر از سوریه و عراق بساز و داعش را در افغانستان بیاورد، امریکا از طالبان تعهد گرفته است که در توسعه نفوذ و قدرت داعش سی آی ای و آی اس آی پاکستان را کمک کنند و طالبان به امریکا وعده داده اند که افراطوین را در افغانستان مسقر کنند و بسوی هند، چین، روسیه، ایران و آسیای میانه حمله کنند و جنگ را به آن طرف آتش کنند. خدا شر این ظالم را از سر مردم جهان دور کند بزور خدا بزرگ

>>>   این که الان گروه های تروریستی زیاد شده درست است اما شما مثال زدید به حزب الله و حماس این سخن تان صد در صد اشتباه است حزب الله وحماس گروه تروریستی نیستند از عزت وسرزمین خود در برابر تجاوز اسرایل دفاع می کند ایا اگر کسی دفاع ازسرزمین خود بکند اوتروریست است تروریست اسرایل که به خاک لبنان وفلسطین تجاوز می کند تروریست عربستان است که به کشور مسلمان یمن تجاوز کرده تروریست امریکااست که به کشورهای دیگر لشکر کشی می کند.طالب داعش بوکوحرام حقانی و...تروریست اند اما کسانی که ازوطن وخاک خود درمقابل کفار دفاع می کند تروریست نمی باشند

>>>   در گودال هر حشره و خزنده یی که بیفتد تمام کرم ها با هم بر آن هجوم میبرند، یا فراری اش میکنند و یا هم میخورندش و در نهایت باز همان آش است و همان کاسه و کرم ها در گیر همدیگر.

>>>   به نظر دهنده اول
گروه های تحت حمایت ایران تروریست هستند؟
این آقا تمام شیعیان عراق را تروریست میداند
به نظر خودت یک وهابی هستی که شیعیان را تروریست میدانی
احتمالا از اعضای داعش هستی
تروریست تو و همه کس و کارت هستی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است