تمدید میعاد زمانی خروج به نفع غنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۴۰۰/۱/۲۹ کد خبر: 166864 منبع: پرینت

از اظهارات آقای غنی و نزدیکانش چنین برمی‌اید که تیم ارگ تمدید میعاد زمانی خروج نیروهایی امریکایی برای چهار ماه دیگر را به نفع خویش تعبیر کرده‌ است.

اگر تمدید زمان خروج نیروهای امریکا منجر به این شود که طالبان روند صلح را از جانب خود متوقف کنند، سود این کار را تیم ارگ می‌برد. به این ترتیب، روند صلح برای مدتی به تعویق می‌افتد و این همان چیزی است که تیم ارگ انتظار آن را داشت.

دولت جدید امریکا می‌پندارد که در مذاکرات صلح با طالبان، امتیاز زیادی به این گروه داده شده و بنا براین این گروه بخاطر امتیازهایی که بدست آورده با حوصله‌مندی تغییرات اعمال شده در جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی را دنبال خواهد کرد و میز مذاکره را ترک نمی‌کند. در واقع این آزمونی است که دولت جدید امریکا از طالبان می‌گیرد. آیا طالبان حاضر است در برابر چیزهایی که بدست آورده، چیزی از دست بدهد؟

طالبان اما خود را در دو راهی دشواری می‌بیند. این گروه اگر تغییرات اعمال شده در جدول زمانی خروج را بپذیرد با این ترس و دلهره مواجه خواهد شد که آیا امریکا پس از این و در دیگر موارد پای تعهدات خود با طالبان خواهد ماند؟ اگر طالبان این تغییر را نپذیرد ممکن در مسیر بربادی دستاورد‌های بدست آمده در مذاکره با امریکایی‌ها قرار گیرد. به بیان دیگر طالبان به یک قمار فراخوانده شده است. این گروه با اعتماد به امریکا یک قمار می‌زند.

نورالله وليزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تمدید خروج
حکومت غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اشرفک و ملیشه هایی چرکستان دو روی یک سکه اند و برای امریکا مهم نیست که کدام روی سکه رونما میشود. واه بحال مردم خواب برده که باید زیر چتر بیگانه ها زجر بکشند زیرا اشرفک مثل نوکرزاد یک امریکایی است و ۸۰٪ ملیشه ها هم از افراطیون بیگانه تشکیل شده اند.
آتش خاوری

>>>   دولت غنی فقط مردم افعانستان را فریب می دهد و بس شما بیبنید وزارت مالیه غنی اعلان کرد که معاشات کارمندان دولت و معلمان و متقاعدین سابق سر از ما حمل ازدیاد می شود اما این کار را نکرد و می گوید سر از ماه سنبله زیاد می گردد او مردم علیه آیت دولت دورغ گو قیام نماید در غیر ان مردم فقیر از بین می رود

>>>   ترورستان جنایتکار می خواستند یک افسر قوای هوائی دربلخ را ترور کنند سربازان گمنام امنیت ملی پیش از ترور جنایتکاران راشناسائی و زنده دستگیر وبه پنجه قانون سپرد!!!
براستی که ما هم استخبارات داریم اینکه پنجصد ریاست درتشکیل شان است ونیم نفوس افغانستان ازانها معاش می گیرند همینطور نتیجه همک دارد !!!
همچنان پرسونل همیشه بیدار امنیت ملی مشهور به کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک لمتد از پرتاب یک راکت بالای پوهنتون کابل جلوگیری کردند ترورستان نی خواستند با پرتاب راکت در نزد محصلین هراس ایجاد کنند تا آنها از لادامه تحصیل صرف نظرکرده درعوض به پخاور رفته ودرانجا دروس دینی را نزد آی اسآی فراگیرند اما پرسونل همیشه بیدار پیش از پرتاب راکت افراد ترورست را زنده دستگیر وتسلیم قانون کرد وهیچ راکتی بالای پوهنتون پرتاب نشد!!!
ر

>>>   آمریکا هیچ وقت از افغانستان خارج نمیشود فقط آوازه مندازد که طالبان وداعش را بتاند زیر فرمان خود بیاورد که گویا ما رفتیم دیگر پول و دالر وجود ندارد
همگیش سر و صدا است تاکه طالب ها را رام کند ببینید اگر یک بهانه دیگر برای ماندن پیدا نکرد آمریکا همه مخارج کشورش توسط دزدی منابع دیگر کشورها تامین میشود یعنی اگر آمریکایها رفتنی باشد این شغالهای که در پستهای دولتی برای امریکایها دلالی میکنند این طور آرام می نشینند اول اینها فرار میکنند هر وقتی که اول نوکران آمریکا رو به فرار شد بفهمید که کار خراب است فعلا آمریکا تا صد سال دیگر هم از افغانستان خارج نمیشود هر وقتی که معدنهای افغانستان تمام شد دیگر آمریکا در افغانستان بجز یک سفارت دیگر هیچ اسری نخواهد داشت وقتی آمریکا و متحدانش داد از این میزنند که ما مشغول آموزش نظامیان افغانستان هستیم فکر کنید چقدر مردم افغانستان را احمق فکر کردند که در طی بیست سال حضور و تربیت اینها خودشان هیچ نیاموخته اند یعنی هیچ خودشان یاد نمی گیرند و آمار تلفات نظامیان آنقدر بالا است که همه خارجیها دیگر هیچ کار ندارند فقط نظامی آموزش میدهند ببینید چقدر دروغهای شاخدار بیخ گوشهای میگویند در حالیکه اگر تربیت هم کرده حتما برای منافع خودشان که اگر یک روزی نبودند در غیابشان آنها برای شان دزدی کنند خلاصه مردم هوشیار باشید یک ضربالمثل قدیم است که هیچ پشکی به رضای خدا موش نمیگیرد اینها هزاران کیلومتر دورتر از کشور خود آمده اند امنیت من و تو را بگیرند آنهم بدون هیچ دست مزدی باید به این فکر کرد که چقدر می دزدند که هم مخارج کشورهای خودشان را تامین میکنند و هم مخارج نوکران داخلی را تکرار میکنم باید به این فکر کرد که چقدر می دزدند که هم مخارج کشور خودشان را تامین میکنند و هم مخارج نوکران داخلی را آسمان کشور در خدمتشان اردوی ملی و پولیس ملی و امنیت ملی هم امنیت شان را گرفته تمام نظامیان کشور ما دست به دست هم داده امنیت دزدان را گرفته اند تا بتواند با خیال آرام و راحت به کارشان ادامه بدهند تا وقتی که مردم ما بیدار شوند از خواب فاتحه ما خوانده شده تا وقتی که اردوی ملی و پولیس ملی و نظامیان کشور بفهمند که خودشان برای دزدان دهن جوال را گرفته اند ودیگر هیچ سرمایه ای و معدنی برای مردم افغانستان نمانده و آنوقت از خود کار خودشان نفرت خواهد کرد اما فایده ندارد...
معلم

>>>   وزیردفاع امریکا مخالفت خودرا با خروج نظامیان امریکا از افغانستان بیان داشته است

>>>   اصلا غنی که چیغ می زند باردارش وزیر خارجه امریکا دلش را پر کرده وبی غم گپ می زند اوبراین گفته است که ما مانند تو یعنی غنی دیگر غلام حلقه به گوش پیدا کرده نمی توانم تو هستی که هر امر بالای می کنیم اجرا می کنی تو هستی زمانیکه ترامپ به بگرام آماده بود ترا مانند عسکر خود در قطار عسکر های خود ایستاده بودی

>>>   غنی ننگ تاریخ است۰
از غنی کوچی توقع انتخابات پاک و سالم را نداشته باشید. کسیکه بر اساس تقلب خیانت و به مداخله خارجی بقدرت رسیده باشد هیچگاهی زمینه انتخابات بدون خیانت بدون تقلب و بدون مداخله خارجی را برای ملت فراهم نمیکند، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود نه نفر مورد اعتمادش و نه آنهائیکه غنی بشکلی آنها را میخواهد خواهد بودند.
نظارت ملل متحد هم زیر مدیریت غنی فقط یک فریب مردم است، امکان ندارد، و فکاهی احمقانه بیش نیست۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است