طالبان: در نشست استانبول اشتراک نمی‌کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۴۰۰/۱/۲۹ کد خبر: 166861 منبع: پرینت

نعیم وردک سخنگوی طالبان گفت این گروه به دنبال تقسیم قدرت در افغانستان نیست و اگر هدف قدرت می‌بود، مدت‌ها قبل آن را به دست می‌آورد.
وردک در گفتگو با «الخلیج آنلاین» گفته است: «هدف تقسیم قدرت نیست بلکه هدف حل مشکلات کشور و ملت است، اگر هدف قدرت بود، ما از مدت‌ها قبل و بدون جانفشانی آن را به دست آورده بودیم، اما ما خواهان آزادی کشور و تشکیل یک نظام اسلامی مستقل هستم و برای این دو هدف، جانفشانی کردیم.»

وردک تاکید کرده است که طالبان خواهان این است که افغانستان بعد از استقلال و آزادی، یک کشور دارای حاکمیت باشد که روابط مثبتی بالاخص با کشورهای همسایه و به صورت کلی با کشورهای دیگر داشته باشد.
سخنگوی طالبان افزوده است: «مشکلات داخلی افغانستان و از جمله آن، اختلافات سیاسی، بعد از عقب نشینی کامل نیروهای بیگانه از کشور حل خواهند شد».
او با اشاره به تاخیر در خروج نیروهای خارجی از افغانستان امریکا به تعهدشکنی متهم کرده است.

وردک گفته که عدم پایبندی جو بایدن به زمان عقب نشینی کامل از افغانستان، مساله‌ای است که به وجهه آمریکا در عرصه جهانی لطمه وارد کرده و می‌کند و یک شکست روحی و معنوی برای آمریکا و ملتش است.
وی افزوده است: «عقب نشینی نیروهای بیگانه مساله‌ای است که میان طالبان و آمریکا در توافق دوحه بر سر آن اتفاق نظر حاصل شده بود. طالبان به تعهدات خود در این توافق پایبند است».

نعیم در مورد مشارکت طالبان در کنفرانس استانبول تصریح کرده است که به دلیل اینکه امریکا زمان عقب نشینی خود از افغانستان را تغییر داده، این گروه در نشست استانبول شرکت نخواهیم کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست استانبول
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   چرا غنی خو نماز را یاد دارد کجایش اسلامی نیست فقط تنها پسر و دخترش در علم گار می کند و خودش نواسه حسین است

>>>   خب این را واضح و بلند بگویید
که بعد از خروج کشورهای بیگانه از افغانستان چگونه مشکلات حل خواهد شد؟؟؟؟
آیا غیر از این است که می خواهید تماما کشور را در دست گرفته و امارت تشکیل دهید؟؟؟

>>>   نشست استانبول بین انسان هاست و طالب تا هنوز تصدیق انسان بودن خود را ارائه نکرده است.

>>>   پاکستان گفته است ک اپر امریکا یک مکلیارد دالر دیگر برای ما بدهد فردا طالبان را مجبور میسازیم تا فورا به ترکیه بروند

>>>   استانبول خود را برای یک مهمانی یک ماهه آماده میکند
گفته میشود یکی از دیپلومات ترکیه درکابل به دولت متبوع خود خبرداده است ، که به احتمال قوی ۵۰ طرح توسط ۴۹ نفرتهیه شده که دراستانبول باید خوانده شود و روی هرکدام آنها بررسی وغور صورت گیرد .
این دیپلومات که نام اش افشاء نشده گفته ، برای اکثرآنها خانه های کرایه گرفته شود ، چون در صورت جنجال به دیگران مزاهمتی ایجاد نشود.
امکان آنکه طالبان با بعضی ازاعضای هیت مذاکره کننده دولت افغانستان به جنگ و جدال و حتی با استفاده از اسلحه سرد بعضی ها زخمی شوند ، بهتراست به طالبان قاشق و پنجه داده شود و به هیچ صورتی از دادن کارد به آنها خود داری شود برای احتیاط لازم کنترول بدنی صورت گیرد . این دیپلومات اظافه میکند بهتراست برای گلبدین حکمتار ویزه داده نشود ،چون او تصمیم دارد به سران جمعیت اسلامی حمله کند و حساب های چهار دهه اخیررا تصفیه نماید درهر صورت برای جلوگیری احتمالی لازم است حکمتار و افراد اش را تفتیش بدنی نمایند تا اسلحه سردو یا گرم را به داخل کنفرانس نیاورند
درضمن گقته میشود که دوستان حکمیارتصمیم دارند ،که یک شعار زنده باد حزب اسلامی را درسالون کنفرانس به حرکت دراورند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است