انتونی بلنکین، وزیر خارجۀ امریکا در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۴۰۰/۱/۲۸ کد خبر: 166853 منبع: پرینت

ساعاتی پس از اعلام زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان از سوی جو بایدن، انتونی بلنکین، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا به کابل آمد.
وزیر خارجۀ امریکا با رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحۀ ملی به‌گونۀ جداگانه دیدار کرده‌است.

ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که در این دیدار، رییس‌جمهور غنی از تصمیم امریکا مبنی‌بر خروج نیروهایش از افغانستان احترام می‌گزارد و «دولت افغانستان تلاش خواهد کرد که در پروسۀ انتقال، همکاری لازم را انجام دهد.»
غنی افزوده‌است: «اکنون که ایالات متحدۀ امریکا قصد خروج نیروهای شان را از افغانستان دارند، ضرورت به یک بحث واضح در خصوص آغاز فصل جدید همکاری ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور، وجود دارد.»

وزیر خارجه امریکا نیز گفته‌است که خروج نیروهای امریکا از افغانستان «به‌معنی تضعیف مناسبات استراتیژیک میان دو کشور نخواهد بود و امریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پابند است.»
به گزارش طلوع، او افزوده‌است: «ایالات متحدۀ امریکا حمایت های دیپلوماتیک و بشردوستانه خویش را از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور ادامه می دهد و تلاش های خود را بخاطر تسهیل روند صلح افغانستان، تداوم خواهد بخشید.»

آقای بلنکین سخنان مشابهی را در دیدار با عبدالله عبدالله نیز بیان کرده‌است: «فصل تازه‌‌ای از روابط و همکاری میان دو کشور باز گردیده و ما به همکاری‌های خویش در عرصه‌های مختلف در این فصل ادامه می‌دهیم.»

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا شب‌گذشته پس از گفت‌وگوی تلفونی با رییس‌جمهور غنی، در یک نشست خبری در کاخ سفید اعلام کرد که نیروهای امریکایی تا ماه سپتامبر افغانستان را ترک خواهند کرد.
به‌گفتۀ او روند خروج این نیروها از اول ماه می آغاز خواهد شد و تا یازدهم سپتامبر – بیستمین سال‌روز حملۀ القاعده به برج‌‎های تجارت جهان در امریکا – پایان خواهد یافت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر خارج آمریکا
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره اشرفک حتمی دست و پایش‌به لرز است.
آتش خاوری

>>>   باز صالح برای باریدن گفته است که ما از حقوق شهروندان افغانستان دفاع می کنیم کدام حقوق تمام دار و دسته تو غرق بلند منزل ها است کسی برایش چیزی گفته نمی تواند یک جور و چپاول را انداخته اید

>>>   در واقع ، باید بین ڀاسداران٬ سڀاهيان ٬سربازان٬ عساکر و لشکران منظم و نامنظم يعنى سربازان علنى و مخفى و يا سربازان دولتى و شخصى تمایز قائل شد. قبلاً چندین بار این موضوع مطرح شده بود. عساکرمنظم دولتى ايالات متحده امريکا شهروند در لباس ارتشى نظامى نيستند بلکه بيگانه شدگان از بشريت و شهرونديت به يک اسلحه موتورى ترميناتور بى صورت روبوتى قتل کننده تبديل گرديده اند.
اوباشان بی قاعده آن دسته از سربازانی هستند که مأموریت های مخفی را انجام می دهند و خارج از پارلمان تنظیم می شوند. ساختمانها ونمايندگى هاى بيشمار سياسى ودپلماتيک ايالات متحده امريکا در يکى از بى قانون ترين کشور درمانده و ورشکست خورده جهان با نام "افغان" (هجو تاريخ) پيشوند چه واژه نيکوصفت پارسى "ستان" کلانتيرين لانه هاى جاسوسى امريکا در ميان آسياى مرکزى است.
گروهاى تروريستى ضد دولتى بدون قواعد نظامى ارتش دولتى مزدوران را نباید فراموش کرد.
و اجير گرفته شدگان آن سازمانهاى شخصى که نيروهاى نظامى خود را به دولت هاى کلونياليستى وامپراليستى به کرايه مى فروختند و مى فروشند. "خصوصی سازی جنگ" یک عبارت واضح است.
مر سنا رى ( mercenaryا نگليسى : ادم اجیر٬ پولکی و قابل فروش :سپاه اجير ؛ آلمانى زولدنر سپاه فروشى ؛ زولد ات سربازمزدور= سربازاجير) مزدور یا سرباز حرفه‌ای به نیروی نظامی یا شبه نظامی گفته می‌شود که بدون انگیزه‌های ملی-مذهبی و فقط در برابر دریافت دستمزد به صورت پیمانکار جنگی عمل می‌کند. به عقیده برخی شاید بتوان مزدوری را در زمره قدیمی‌ترین مشاغل تاریخ بشر به حساب آورد.در طول تاریخ، حتی گاهی مزدوران در مقابل کشور خودشان خدمات جنگی ارائه می‌کردند.
امروزه بیشتر ارتش‌های جهان از سربازان مزدور که به استخدام ارتش در می‌آیند استفاده می‌کنند. از معروفترین مزدوران لژیون (ليگوينر) خارجی فرانسه. لژیون خارجی بدنه ای از ارتش فرانسه است که دارای یک فرماندهی خاص است و شامل چندین تقسیم سلاح است: پیاده نظام ، سواره نظام ، مهندسین و نیروهای هوابرد. لژیون از نظر جذب نیز مستقل است.

در حال حاضرشرکت بلک واتر ایالات متحده آمریکا هستند. شرکت بلک واتر آمریکا که برخی آن را نیرومندترین و ثروتمندترین ارتش خصوصی جهان می‌دانند در جنگ عراق (۲۰۰۳) به ارتش آمریکا خدمات امنیتی ارائه می‌دهد. بلک‌واتر (آکادمی فعلی)
نوع خدمات نظامی
بنا نهاده: ۱۹۹۷
بنیانگذاران: اریک پرینس
دفتر مرکزی: مک‌لین، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا
محدودهٔ فعالیت : جهانی
مدیر عامل اجرایی :کری نیکسون
محصولات :مدیریت ریسک
خدمات: فروش سربازان اجير نیروهای مسلح خصوصیبراى امنیتی
وبگاه www.Academi.com
نخستین لوگوی شرکت بلک واتر تصویر پنجهٔ یک خرس بوده‌است که در بالای آن عبارت
۱- BLACKWATER با حروف بزرگ نوشته شده بود. سپس تصمیم گرفتند تا این عبارت را از لوگوی خود حذف کنند. گروه بلک واترز در سال ۲۰۰۹ نام و لوگوی خود را به «ایکس‌ای سرویس» تغییر داد. این لوگو و نام تا سال ۲۰۱۰ پابرجا بود.[۱۰] در سال ۲۰۱۰ نام و لوگوی خود را به آکادمی تغییر دادند.
۲- Blackwater Worldwide
۳- Xe Services LLC [ˈzi]
۴- Constellis Holdings
constellis یک شرکت خصوصی امنیتی و نظامی آمریکایی است که مقر آن در ویرجینیا است. این شرکت همچنین با حدود 20 دفتر در سراسر جهان نمایندگی دارد. هشت هزار کار کن.
۵- Triple Canopy، Inc یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی است که خدمات یکپارچه امنیتی ، پشتیبانی از ماموریت و مدیریت ریسک را به مشتریان شرکتی ، دولتی و غیرانتفاعی ارائه می دهد. مديران و هيتهاى مديريت عامل و هيت امناى سازمانهاى موازى
۳۰۰ مزدور شناخته شده از جمهوری فدرال آلمان (ارتش فدرال آلمان فاش کرد ژورنال Bundeswehr) و ۳۶.۰۰۰ مزدور آمریکایی و تقریباً ۶۰۰۰ مزدور استرالیایی تحت فرماندهی ایالات متحده آمریکا در افغانستان فعال هستند . آنها مزدورانی هستند که از طلا ، گاز ، نفت و خاکهاى نادر کمیاب معادن افغانستان به عنوان "حفاظت از اموال" محافظت می کنند.
ایالات متحده و طالبان یا ناتو و طالبان دیگر دشمن نیستند ، بلکه شرکای قراردادی هستند. امارات و عربستان سعودی رژیم باند قاتل طالبان را به رسمیت شناخت ومی شناسند. علی رغم تروریسم طالبان ، ایالات متحده آمریكا طالبان را اجير گرفته مسلح ساخته ؛ ۳۰۰.۰۰۰ سرباز آموزش داده و مسلح ساخته ناتو و اتحاديه اروپا هم ارتش و پوليس را آموزش داده اند. امپراليسم امريکا قلدر تر است زيرا تحت عنوان آزادى و دموکراتى شيطانيت و حقوق بشر مى کند. کجاست حقوق بشر که سياهپوستان قتل عام مى شوند. کجاست سازمان حقوق بشرستان فغان و فرياد و ناره و ناله?

>>>   با تکمیل فرار امریکا و فرار سگ شویان آمده از غرب ما مردم این وطن پوز طالب و بی شرف های حامی طالب را به خاک میمالیم.

>>>   اشرف غنی باید بگوید در فصل قدیم همکاری ها میلیاردها دالر کجا شد؟چه کردید با آن اگر منظورتان از فصل جدید همکاریها گرفتن پیسه از آمریکا ییها ست که آنها خود درگیر روسیه و چاینا هستند و دیگر پیسه ندارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است