نگاهی به نامه‌ وزیر خارجه‌ی امریکا به رییس‌جمهور غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۳    ۱۴۰۰/۱/۲۶ کد خبر: 166841 منبع: پرینت

۱. از دید عرف و فرهنگ دیپلوماسی لحن نامه از سوی وزیر خارجه یک دولت با رییس جمهور دولت دومی بسیار نامناسب است.
۲. واژه‌های که در ادبیات نامه به کار رفته اند خشمگین هستند.
۳. فرهنگ ارتباط در نامه حاکمانه است. ما در واشنگتن این تصمیم را گرفته‌ایم. شما در کابل کاری کنید که فرستاده‌ی ما به شما می‌گوید.
۴. محتوای نامه با نقش ضعیفی به دولت افغانستان مطرح شده است. اگر طالبان با قوت بیش‌تر عمل کنند، وضعیت به قهقرا می‌رود.
۵. زمان برنامه ها در نامه کوتاه و حتا به دور از واقعیت است. شما سه کار مهم را انجام دهید. ۱....۲....۳... ما به سازمان ملل و ترکیه گفته ایم که این کار ها را انجام دهند...۱...۲...۳...

راستش وقتی این نامه را به زبان انگلیسی با دقت مرور کردم مرا به یاد نامه‌ها و دساتیر حزب کمونیست اتحاد شوروی می‌اندازد که به زبان روسی خوانده بودم: «بیروی سیاسی حزب کمونیست شوروی در جلسه‌ی مؤرخ .... تصمیم گرفته است تا موارد ۱...۲...۳... را احزاب و دولت‌های برادر سوسیالیستی انجام داده و از تطبیق آن توسط فرستاده های ویژه و مشاورین اطمینان دهند. وزیر خارجه وظیفه دارد تا این پیام را به دولت‌های ۱...۲...۳.... اخبار کند!» فقط شما «جلالت‌ماب اشرف غنی را به رفیق اشرف غنی معاوضه کنید، هیچ فرقی را میان نامه‌ی واشنگتن در سال ۲۰۲۱ و نامه‌ی مسکو در سال ۱۹۸۰ نخواهید دید.»

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر خارجه آمریکا
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اول اینکه بین رژیم پرچمی ها و رژیم فعلی یک پدیده کاملأ‌مشترک وجود دارد و هر دو رژیم مزدور بوده و است.
دوم اینکه میخواهی بگویی که رژیم نژاد پرست امریکا بهتر و با فرهنگ تر از رژیم کمونیستی روسیه است؟؟؟
آتش خاوری

>>>   در واقع ، باید بین ڀاسداران٬ سڀاهيان ٬سربازان٬ عساکر و لشکران منظم و نامنظم يعنى سربازان علنى و مخفى و يا سربازان دولتى و شخصى تمایز قائل شد. قبلاً چندین بار این موضوع مطرح شده بود. عساکرمنظم دولتى ايالات متحده امريکا شهروند در لباس ارتشى نظامى نيستند بلکه بيگانه شدگان از بشريت و شهرونديت به يک اسلحه موتورى ترميناتور بى صورت روبوتى قتل کننده تبديل گرديده اند.
سازمان سیا: "از افغانستان خارج نمی شویم" اوباشان بی قاعده آن دسته از سربازانی هستند که مأموریت های مخفی را انجام می دهند و خارج از پارلمان تنظیم می شوند. همين اکنون چندين رقم سربازان و نماينده گان مخفى در درون و بيرون ساختمانها و نمايندگى هاى بيشمار سياسى و دپلماتيک ايالات متحده امريکا در يکى از بى قانون ترين کشور درمانده و ورشکست خورده جهان با نام "افغان" (هجو تاريخ) پيشوند چه واژه نيکو صفت پارسى "ستان" کلانتيرين لانه هاى جاسوسى امريکا در ميان آسياى مرکزى بسر مى برند.
گروهاى تروريستى ضد دولتى بدون قواعد نظامى ارتش دولتى مزدوران را نباید فراموش کرد.
و اجير گرفته شدگان آن سازمانهاى شخصى که نيروهاى نظامى خود را به دولت هاى کلونياليستى وامپراليستى به کرايه مى فروختند و مى فروشند. "خصوصی سازی جنگ" یک عبارت واضح است.
مر سنا رى ( mercenaryا نگليسى : ادم اجیر٬ پولکی و قابل فروش :سپاه اجير ؛ آلمانى زولدنر سپاه فروشى ؛ زولد ات سربازمزدور= سربازاجير) مزدور یا سرباز حرفه‌ای به نیروی نظامی یا شبه نظامی گفته می‌شود که بدون انگیزه‌های ملی-مذهبی و فقط در برابر دریافت دستمزد به صورت پیمانکار جنگی عمل می‌کند. به عقیده برخی شاید بتوان مزدوری را در زمره قدیمی‌ترین مشاغل تاریخ بشر به حساب آورد.در طول تاریخ، حتی گاهی مزدوران در مقابل کشور خودشان خدمات جنگی ارائه می‌کردند.
امروزه بیشتر ارتش‌های جهان از سربازان مزدور که به استخدام ارتش در می‌آیند استفاده می‌کنند. از معروفترین مزدوران لژیون (ليگوينر) خارجی فرانسه. لژیون خارجی بدنه ای از ارتش فرانسه است که دارای یک فرماندهی خاص است و شامل چندین تقسیم سلاح است: پیاده نظام ، سواره نظام ، مهندسین و نیروهای هوابرد. لژیون از نظر جذب نیز مستقل است.
در حال حاضرشرکت بلک واتر ایالات متحده آمریکا هستند. شرکت بلک واتر آمریکا که برخی آن را نیرومندترین و ثروتمندترین ارتش خصوصی جهان می‌دانند در جنگ عراق (۲۰۰۳) به ارتش آمریکا خدمات امنیتی ارائه می‌دهد. بلک‌واتر (آکادمی فعلی)
نوع خدمات نظامی
بنا نهاده: ۱۹۹۷
بنیانگذاران: اریک پرینس
دفتر مرکزی: مک‌لین، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا
محدودهٔ فعالیت : جهانی
مدیر عامل اجرایی :کری نیکسون
محصولات :مدیریت ریسک
خدمات: فروش سربازان اجير نیروهای مسلح خصوصیبراى امنیتی
وبگاه www.Academi.com
نخستین لوگوی شرکت بلک واتر تصویر پنجهٔ یک خرس بوده‌است که در بالای آن عبارت
۱- BLACKWATER با حروف بزرگ نوشته شده بود. سپس تصمیم گرفتند تا این عبارت را از لوگوی خود حذف کنند. گروه بلک واترز در سال ۲۰۰۹ نام و لوگوی خود را به «ایکس‌ای سرویس» تغییر داد. این لوگو و نام تا سال ۲۰۱۰ پابرجا بود.[۱۰] در سال ۲۰۱۰ نام و لوگوی خود را به آکادمی تغییر دادند.
۲- Blackwater Worldwide
۳- Xe Services LLC [ˈzi]
۴- Constellis Holdings
constellis یک شرکت خصوصی امنیتی و نظامی آمریکایی است که مقر آن در ویرجینیا است. این شرکت همچنین با حدود 20 دفتر در سراسر جهان نمایندگی دارد. هشت هزار کار کن.
۵- Triple Canopy، Inc یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی است که خدمات یکپارچه امنیتی ، پشتیبانی از ماموریت و مدیریت ریسک را به مشتریان شرکتی ، دولتی و غیرانتفاعی ارائه می دهد. مديران و هيتهاى مديريت عامل و هيت امناى سازمانهاى موازى
۳۰۰ مزدور شناخته شده از جمهوری فدرال آلمان (ارتش فدرال آلمان فاش کرد ژورنال Bundeswehr) و ۳۶.۰۰۰ مزدور آمریکایی و تقریباً ۶۰۰۰ مزدور استرالیایی تحت فرماندهی ایالات متحده آمریکا در افغانستان فعال هستند . آنها مزدورانی هستند که از طلا ، گاز ، نفت و خاکهاى نادر کمیاب معادن افغانستان به عنوان "حفاظت از اموال" محافظت می کنند.
ایالات متحده و طالبان یا ناتو و طالبان دیگر دشمن نیستند ، بلکه شرکای قراردادی هستند. امارات و عربستان سعودی رژیم باند قاتل طالبان را به رسمیت شناخت ومی شناسند. علی رغم تروریسم طالبان ، ایالات متحده آمریكا طالبان را اجير گرفته مسلح ساخته ؛ ۳۰۰.۰۰۰ سرباز آموزش داده و مسلح ساخته ناتو و اتحاديه اروپا هم ارتش و پوليس را آموزش داده اند. امپراليسم امريکا قلدر تر است زيرا تحت عنوان آزادى و دموکراتى شيطانيت و حقوق بشر مى کند. کجاست حقوق بشر که سياهپوستان قتل عام مى شوند. کجاست سازمان حقوق بشرستان فغان و فرياد و ناره و ناله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است