پاکستان همراه آمریکا یا باجگیر از آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۴۰۰/۱/۲۶ کد خبر: 166833 منبع: پرینت

جنرال قمر باجوا و بلینکن بر سر افغانستان با هم گفتگو کردند.
برخی می گویند که برجسته ساختن پاکستان در مورد جنگ و صلح افغانستان نه تنها نادرست است که خیانت ملی است.
چونکه در این صورت تمام امتیاز را پاکستانی ها می گیرند و برای دنیا نشان می دهند که نقش اصلی را آنها دارند.

از طرف دیگر این پاکستان دال خور با هفتاد سال تاریخش چه باشد که برای ما افغانستان قابلی پلو خور و دندکی خور با داشتن تاریخ پنجهزار سال تعیین تکلیف و تعیین سرنوشت کند و نقش اصلی داشته باشد؟
در سپتامبر ۲۰۰۱ ارمتاژ معین قوی هیکل وزیر خارجه امریکا به اسلام آباد آمد و پیام جورج بوش را به جنرال مشرف رییس دولت پاکستان آورد که اگر پاکستان به جای ایستاد شدن در کنار امریکا از طالبان و القاعده حمایت کند ما با بمباران، این کشور را به عصر حجر بر می گردانیم.

یا در کنار ما یا با تروریستان!
مشرف بعدا در کتاب در خط آتش نوشت، ما به طالبان یک نه ای کلان گفتیم و در کنار امریکا ایستاد شدیم.
پاکستان فرودگاه های خود را در اختیار امریکا گذاشت. بندر کراچی و دره ی خیبر برای ورود نیروها و تجهیزات نظامی امریکا آماده ساخت. دستان ملاضعیف سفیر طالبان را برخلاف تمام اصول و قواعد دیپلوماتیک بست و به امریکایی ها سپرد. از امریکا به نام مبارزه با تروریزم ملیارد ها دالر گرفت.
اما طالبان را دو باره احیا و تقویت کرد.

اسامه بن لادن را در کنار پایگاه نظامی داخل خاک خود جای داد و ده سال حفاظتش کرد. با پول امریکا مرز دیورند را با سیم خاردار و دیوار مسدود ساخت و رفتم و آمد ده ها هزار نفر مردم افغانستان را تابع اخذ ویزا کرد.
حالا امریکایی ها از پاکستان التماس می کنند و کردند که در بیرون شدن از افغانستان به ما کمک کنید و پاکستانی ها نیز این کار را کردند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ ما این بار نه با طالب بلکه با پاکستان است.
یک راست بر پاکستان یورش میبریم و تا جای ممکن مناطق را اشغال میکنیم ، شاید در نخست پاکستانی ها با استفاده از نیروی برتر نظامی بعضی شهر های سرحدی ما را اشغال کنند اما ما به شیوه خود دالخور ها جنگ را فرسایشی میکنیم و پاکستان را در گیر یک جنک چریکی شاید ۴۰ تا ۵۰ ساله میکنیم تا کمرش بشکند و این یگانه راه حل است.
نوکران پاکستان در قدم اول از تیغ کشیده خواهند شد.
یا با افغانستان باشید یا با پاکستان

>>>   این همه امتیاز را چرکستان بخاطر این می برد که آنها تیکه دار اسلام اند و ما هم مملکت اسلامی.
آتش‌خاوری

>>>   جناب نظریه پرداز ( یورش بر پاکستان) هنوز هم باور به چرندیات و شعارهای میان تهی اغواگر « ما شیر هستیم و ما تاریخ پنج هزار ساله داریم و پاکستانی های دالخور » دارد.
کمی خرد انسانی لازم است تا محاسبه کنید که؛

۱. پاکستان یک کشور اتمی است و پنجمین اردوی جهان را دارد؛

۲. پاکستان گلو کاه اقتصادی کشور را در اختیار دارد٬

۳. پاکستان از دوستی و حمایت قوی ترین کشورهای جهان چون امریکا٬ چین٬ انگلیس٬ عربستان٬ ترکیه٬ روسیه٬ ایران و اسراییل برخوردار است؛

۴. پاکستان غیر مستقیم بر نظام سیاسی کشور تسلط دارد؛

۵. پاکستان لجام سرسپرگی را بر دهان اکثریت مطلق علمای دینی انداخته که با یک فتوای مذهبی هزاران مولوی انصاری دیگر میتوانند در سراسر کشور فاجعه آفرینند٬

و مهمتر از همه:
۶. پاکستان اردوی ستون پنجمی های داخلی ( کرزی- احمدزی- گلب الدین - خواصی- فاورق وردک ـ زاخیلوال - گلاب منگل - و هزاران هزار دست پرورد های ساخت کارخانو٬ که در سطوح بلند ادارات دولتی از سناتور تا وکیل٬ از وزیر تارییس٬ از والی تا ولسوال از جنرال تا قوماندان جهادی را در اختیار دارد؛

تا اگر خدای ناخواسته زعیمی اشتباهآ حماقت داود لیونی را تکرار کرده و به مشوره شما گوش فرا دهد؛
پاکستان نیازی به فوج و اردوی خود نخواهد داشت؛
بل٬ این اردوی سرسپرده داخلی ستون پنجمی به مراتب سرسپرده تر از اردوی طالب٬ از پشت سر خنجر زده و کمر استقامت کشور را خواهد شکست.

گلا جان صافی

>>>   بله گرفتن ویزه ایران و پاکستان برای ما افغانها بسیار سخت و باعث خشمگینی ما میشود که ما هم حقمان است و هم فرهنگمان که سرمان را بندازبم و اسلام اسلام گویان برویم به هرجا و با خود چرس و بنگ هم ببریم و چون ما مسلمان هستیم باید به هر کدام جا داخل شویم
ولی اگر ایرانی یا پاکستانی بدون کدام ویزه و قاچاقی به ملک ما بیایند صدای ما گوش فلک را پر خواهد کرد

>>>   عزیزان بیایید که از لاف و پتاق بگذریم و به واقعیتها تکیه زنیم. یکی از واقعیتهای تلخ امروز این است که ما زورق شکسته ایم مردم عقده یی در برابر یکدگر زبان ستیز و ملیت ستیز استیم بیست سال قبل با خلع طالبان توسط امریکاییان دوست جهان اسلام {البته این نظر من نیست } چنین نظر را سران کشور های اسلامی و سران جهادی ذاشتند...بهترین فرصت برای مردم افغانستان مساعد گردید تا جنگ برای همیشه ختم گردد ولی بنام دموکراسی از هر طرف دهان گشایی صورت گرفت یکی راه خراسان درپیش گرفت یکی راه ایرانی شدن را در پیش گرفت یکی لاف و پتاق پشتونخواه را زد خلاصه زمینه طوری مساعد گردید که طالب یکبار دگر از قبل بهتر عرض اندام کند. تمام خیانت های افغانهای تکنوکرات از رنگین دافر سپنتا تا اعظم سیستانی ابن الوقت و از جهادی های فروخته شده از الف تا ی باعث بروز چنین حالت گردیدند و همان شرایط نا مطلوب سالهای ۱۹۹۲-۹۴ را تکرار کردند. اقای اندیشمند فراموش کرده اند که دال بسیار پروتین دارد بهتر و صحی تر از قابلی پلو با گوشت گوسفند میباشد بخصوص افرادی که با چربی خون و تکلیفهای قلبی دچار اند...اما رهبران ما طی چهل سال اخیر فقط قابلی پلو خوردندند و اکثر شان هم از اثر پر خوری در گذشتند از جمله مارشال نامنهاد قسیم ...
برای رهبران پاکستانی منافع پاکستان بالاتر از منافع شخصی در سطح بین المللی است و برای افغانها بر عکس.پاکستانی ها در طول هفتاد سال بخاطر منافع پاکستان گاهی خود را در زیر سایه امریکا گاهی چین و در اواخر روسیه قرار دادند ...و اگر روزی با هندوستان هم شاخ به شاخ شود از حضور قوای خارجی برای کمک نظامی چه روس باشد چه امریکایی چه چینایی خشنود خواهند شد و همین رهبران درنده خوی اسلامی پاکستان صد ها حدیث و ایت قران شریف را برای حقانیت حضور کفار در خاک شان از منابر مساجد شب و روز اعلام خواهند کرد. ولی با حضور شوروی در افغانستان سنگ و چوب پاکستان در مساجد بنام دفاع از اسلام در افغانستان مردم را برای نبرد دعوت کردند. گروه میکشان هفت تنظیم پشاور و گروه زنجیر زن هشت تنظیم هزاره برای تجارت سیاسی کشور را به خاک یکسان کرده اند و همین سگان سیاسی جهادی از محقق تا عبدالله و عطا نور و غیره هر کدام به حساب خود کار را پیش برده و پول میسازند.
اقای اندیشمند : ما در افغانستان کنونی فاقد رهبران خردمند استیم .ما ان رهبری را که به یک اواز بتواند تمام ملت را زیر یک پرچم جمع کند نداریم و انهایی هم که بود توسط شماها و همفکران جهادی تان تکفیر گردید...
هر روز بر فرق یکدگر میکوبیم.رهبران جهادی و تکنوکراتهای دزد غربی و امریکایی از سپنتا تا دگران هر روز بر فرق یکدگر میکوبند. در کتب درسی فارسی شاید صنف دوم یاسوم پنجاه و پنج سال خوانده بودم متن شعر خوب بیادم نیست ولی باز هم توجه کنید و اصلاح نمایید :
دو نفر دزد سر تقسیم با هم جنگیدند
دزد سوم امد خر شانرا زد و برد...
طالب چون دزد سوم برنده جنگ است...
من چندی پیش شلاق زدن زنی را در محضر عام در مربوطات ولایت هرات در تیویزیون دیدم و این است دستاورد چهل سال جهاد بنام اسلام در افغانستان.
تمام قصور بدوش ما است . ما ذره ای از غیرت مردم یهود را نداریم یهودیان بدون انکه در کنار شان امریکایی یا فرانسوی بجنگد توانستند اعراب را قدم به قدم شکست دهند....فقط غیرت ما در جهالت ما است غیرت ما در خراسانی بودن ما پشتون بودن ما است .....
ارین میوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است