با این سرنوشت چه باید نوشت؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۴۰۰/۱/۲۳ کد خبر: 166812 منبع: پرینت

ایالات متحده در پیامی به سازمان ملل متحد و ترکیه تأیید کرده‌اند که این کشور در آستانه‌ی جلب توافق طالبان برای اعلام یک آتش‌بس سه‌ماهه قرار دارند.
منابع احتمال می‌دهند که در صورت توافق طالبان با آتش‌بس سه‌ماهه، ایالات متحده خارج‌کردن طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل، آزادی هفت‌هزار زندانی این گروه از زندان‌های دولت افغانستان و کنار رفتن غنی از قدرت را به‌‌عنوان امتیازهای متقابل به طالبان واگذار خواهد کرد.

منابع دیگری تأیید می‌کند که براساس توافق ابتدایی قرار است هیأتی ۱۶ نفره به استانبول برود و در یک سهم‌بندی که هنوز نهایی نشده است، به ارگ ریاست‌ ‌جمهوری ۲ تا ۴ عضو، شورای مصالحه‌ی ملی ۸ عضو و به دفتر حامد کرزی ۲ عضو برای اشتراک در هیأت اعزامی به استانبول داده شده است.
حداقل دو و حداکثر ۴ عضو باقی مانده به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به استانبول خواهند رفت، این فیصله ها میتواند جامه عمل بپوشد و شاید هم در لحظات اخیر به مشکلی مواجه شود.

این بگو مگو ها زمانی گفته میشود که جناب آقای صالح در نشستی میگوید که بزرگترین اشتباه ما رهایی پنج هزار طالب بود.
ما دیگر این اشتباه را تکرار نمیکنیم ولی حالا امریکا به وکالت مردم و دولت افغانستان رهایی پنج هزار زندانی دیگر طالبان را وعده میدهد اینجا قضاوت باید کرد و تاریخ را از سر باید نوشت.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   صلح درافغانستان امدنی نیست فط بانابودی طالبان تمام احزاب واقوام افغانستان متحیدشودهمرای جامعه جهانی

>>>   ما به سران ملی ضرورت داریم تاگوسفندان از خواب بیدار کرده و این همه خایینین ملی (رهبران جهودی، نکتایی پوش هایی غربی ) را به شمول ملیشه هایی چرکستانی تار ومار کنند. ازدست امیر مسجدی خان و یاران تنها یک فرنگیآنهم زخمی فرار کرده توانست.
آتش خاوری

>>>   هر کسی کو نان دهد فرمان دهد.

>>>   ( تاریخ را از سر باید نوشت ) یعنی اینکه اگر گپ صالح درست از آب در آمد؟ و جوجه های امریکا ای توانستند در مقابل امریکا بایستند؛ تاریخ را باید از سر نوشت.
سهیل

>>>   ....بر طالب و داعش که مزدوران امریکا اند و در مدارس افراطگرایی انگلیس در پاکستان تربیه شدند

>>>   سرنوشتی افغانستان رو نه خود افغانستانی ها بل که دولت‌ها با نمایندگی از دولت مسلمان ترکیه که به یه خانومی احترام قایل نشد و خانوم رو دو ساعت سر پا نگه داشت حتی صندلی هم بهش نداد که خانوم بفرمایید این‌جا، و ما منتظریم تا اردوغان معجزه ای برای مردم افغانستان بکند ؟ و اصلأ فکری هم نکرد که اون اتاق کسی هم وجود دارد و می خواهد سرنوشتی افغان ها از سر نوشته کند ، ترکیه با نمایندگانی از سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا، هند ، پاکستان، روسیه ، بار دیگر مانند معامله بن دوم ، اگر توافقی صورت گیرد که البته به رضایت کشورهای منطقه و اگر نه به زور میشه کاری کرد چشم ها به دولت ترکیه و امید واری مردم بیچاره افغانستان که دارن چهل ساله که لحظه شماری کنن که همه روزه منتظر چنین معجزه ای هستند و توی چهل سال به درگاه خداوند دعا می کنند و فعلآ دعا به جان مردم آمریکا و همسایه های می کنند که شاید لطف خیری به کشور جنگ زده شود ، اما قسم که معلومه نه طالب از خر بی‌سوادی پاین میاد نه دولت ، و معجزه بدست دیگران هست و باید دعایی خیری به جان مردم کنیم که خداوند دیگه جنگی رو شامل حال این کشور نکند آمین یا رب العالمین.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است