صدور ۳ هزار سند جعلی برای افغان‌ها از دانشگاه هندی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۷    ۱۴۰۰/۱/۱۹ کد خبر: 166776 منبع: پرینت

یک نهاد تحصیلات عالی هندی، برای بیش از ۳ هزار شهروند افغانستان دیپلم جعلی لیسانس، ماستری و دکترا داده است.
عبدالقیوم نظامی رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری در یک نشست خبری در کابل گفت: این نهاد تحصیلات عالی (آی‌اس‌بی‌ام) نام دارد و در هند فعالیت می‌کند.

به گفته‌ی وی، از زمان آغاز کار کمیسیون مبارزه با فساد اداری تا اکنون، ۱۶ مورد شکایت به دادستانی کل فرستاده شده که در میان این موارد، پرونده‌ی جعل‌وتزویر بیش از ۳ هزار مدرک لیسانس، ماستری و دکترا نیز شامل است.

آقای نظامی، افزود که برخی از شهروندان افغانستان که از نهاد تحصیلات عالی (آی‌اس‌بی‌ام)، مدرک جعلی گرفته‌اند، در رده‌های بلند حکومتی نیز کار می‌کنند.
او تصریح کرد که بررسی‌های بیشتر در این زمینه جریان دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسناد جعلی
هند
نظرات بینندگان:

>>>   اسناد جعلی که از پاکستان در بازار کتاب فروشی پشاور به افغانها بغروش رسیده است،شاید ده چند اسناد جعلی هندی باشد.
درین عصر و زمان در کجا چیز اصلی باقی مانده است؟
ده ها هزار دالر مصرف میکنی و در هوتل عروسی میکنی و مهر میدهی و کالا میخری وزیور میخری و میروی آرایشگاه خوش و خوشحال عروس را میگیری و به هوتل میروی و عاشق روی و موی عروس میشوی و منتظر هستی که چه وقت محفل عروسی خلاص شود و بخیر به خانه بروی.
اما صبح که از خواب برخاستی و خانم ات به تشناب رفت و آرایش خود را پاک کرد و دوباره آمد،او را نمی شناسی و برایش میگویی:همشبره خودت کی هستی؟خانم مرا ندیدی،چه شد؟تشناب زفته بود،بی خی گم شد.نمیدانم کجا رفت؟

>>>   حکومت باید از کشور دوست هند بخواهد تا پنجهزار سند دکتورا وپنجهزار سند ماستری برای جوانان افغان کمک کنند تا اینها بتوانند بوطن خویش خدمت کنند!!!
(پنجهزار سال تاریخ)

>>>   جعل كاري و تزوير اساس دولت بيست سال گذشته است، اگر سه هزار سند جعلي از هند باشد ، بدون شك به همين اندازه از امريكا، و جهان عرب و شايد بيشتر از يكصد هزار از ايران و دانشگاه هاي افغانستان باشد.
يگانه راه براي رفع اين مشكلات و ديگر جعل كاري و دزدي هاي مليون ها دالر توسط چند چهره منحوس خسته كن ، همان حكومت سر سوته و كيبل كار طالب است و بس . ملت سوخت از دست چند صد دزد و حرامي بي هويت و أجير. خداوند مانند مارشال فهيم جگر شانرا بشاراند، و طالب إنشاء الله قبر هاي چند مليوني شانرا هم بخاك برابر ميكند.

>>>   حاجت هندوستان نیست.
اکثر مونوگراف هایی تقدیم شده و پاس شده جعلی هستند و در بدل پول تهیه شده اند.
نه استاد حوصله خواندن را دارد و نه شاگرد حوصله نوشتن را.
در دوره زعامت دو احمق کیفیت فدای کمیت شد چون کمیت پول زا بود نه کیفیت.
حال به هزاران داکتر و ماستر و لیسانس و بکلوریا پاس داریم مگر هیچ متخصص در هیچ رشته نداریم و مهم تر از همه که مهارت های مسلکی کاملا" فراموش شده و تولید فکر و تولید کار اصلا" در جامعه ما مفهوم ندارد.

>>>   این حرف ها در جغرافیای بنام افغانستان گوش شنوا ندارد . این نوع جرم اعدام سزایش است انتحاری چند خانواده را به سوگ .مینشاند و این نوع اسناد یک مملکت را نیست و نابود میکند بنام تنقیض تمام با سواد ها کشیده شدند بجایش همین نوع افراد با اسناد جعلی و تقلبی جا داده شد که توانایی نوشتن و املا را ندارند . نتیجه اش را یک قرن دیگر بجا خواهد ماند کار غنی پخته است به تمام همسایه هایش قول وفا داری داده و بهآن عمل میکند . در افغانستان تا دوره غنی و غنی های بعدی فرد با تخصص یافت نخواهد شد همسایه ها مطمین باشد .اگر کدام دانه هم بر آمد انسان های وطن دوست و با ایمان وجود دارد که در دانشگاه قربانیش کند . دولت غنی و غنیها خوب با این موضوع آشنایی دارد همسایه ها مطمین باشید زندگی و سیاست بازی بر وفق مراد شما خواهد بود

>>>   معاشی و امتیازاتی که با استفاده ازین مدارک جعلی کسب کنند همانند دزدی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است