حامد کرزی فعال شده است
حضور دوامدار حامد کرزی در اکثر جلسات نشان میدهد که او میخواهد نقش مهم را در پروسه صلح بازی کند. طالبان نیز با پیشنهاد حامد کرزی به عنوان رهبر دوره انتقالی مخالف نخواهند کرد 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۰    ۱۴۰۰/۱/۱۵ کد خبر: 166743 منبع: پرینت

حامد کرزی با آغاز پروسه صلح با طالبان بسیارفعل شده است.
نشست استانبول در ۱۶ اپریل برگزار می‌شود.

احتمالا حامد کرزی خود را برای جانشینی اشرف غنی آماده میسازد، گفته میشود او خود را برای دوره انتقالی در طول سال ۱۴۰۰ آماده می سازد.
(البته در صورتیکه انتخابات صورت نگیرد و طوریکه طالبان مخالف انتخابات هستند، ولی اگر انتخابات صورت گیرد وضعیت فرق می کند)

حضور دوامدار حامد کرزی در اکثر جلسات چه در کابل و یا دهه و مسکو نشان میدهد که او میخواهد نقش مهم را در این پروسه بازی کند.
به احتمال قوی طالبان نیز با پیشنهاد حامد کرزی به عنوان رهبر دوره انتقالی مخالف نخواهند کرد.

حامد کرزی همواره در کنار استانکزی و یا سایر مقامات ارشد طالبان نشسته و با آنها در گفتگو می باشد.
گفته شده سیم تلفن حامد کرزی و اطرافیان اش با رهبران طالبان و سایر مقامات داخلی و خارجی در مورد جانشینی اشرف عنی همچنان داغ است.

از جایی که وحدت حزب جمعیت، حزب وحدت و جنبش ملی خود را برای یک کاندید قوی و با قدرت احتمالی برای دوره انتقالی پس از پروسه صلح با طالبان آماده نساخته اند و یا در این مورد چیزی نگقته اند.

به احتمال قوی حامد کرزی به عنوان یک کاندید پشتون شانس بسیار زیادی نسبت به دیگر رهبران پشتون دارد. حتی شنیده میشود که او کابینه آینده خود را که شامل چند طالب و شماری از همکاران دوره ریاست جمهوری سابق اش میباشند آماده می سازد.
کرزی در سال ۱۳۹۶ گفته بود که من پس از این طالبان را وطندار یا هموطن و برادر خطاب می کنم.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حامد کرزی
پروسه صلح
نظرات بینندگان:

>>>   در عقب فرستادن کرزی به جلسات مختلف موضوع دیگر قرار دارد که من میدانم و خودش و کسی که او را وادار میکند تا به این طرف و آنطرف بدود.
زیرا کرزی دوران ریاست جمهوری اش در مقابل یک مقام بلند پایه امریکایی بی احترامی کرده بود و او را وادار ساخته بود به بکی از ولایت ها برای حل پروبلم خود سفر کند.
حالا این مقام بلند پایه قصد خویش را از کرزی میگیرد و کرزی را به هر طرف میدواند.منجمله به مسکو بدون صلاحیت و یا در محفل افتتاح سرکی بنام احمد شاه مسعود در پاریس در پهلوی داکتر عبدالله و پسر احمد شاه مسعود.

>>>   این شخص شاگرد مجددی صاحب است ،از کرزی هیچوقت کار خوب ساخته نمیشود ف این شخص بی شخصیت هم داغش است همم طالب است هم ای اس ای است هم سی آی ای ، هم از سپاه پاسداران یورو میگیرد وهم از سی ای ای بوجی بوجی دالر میگیرد اما نظربه گفته خودش صرف ده هزار دالر در بانک جرمنی داردوبس!!!آن بلدنگ های دبی مربوط کیست واز کدام پول ساخته شده؟؟
شخصیتش مانند چپنش رنگارنگ وبیرنگ است هم کمونست است وهم اخوانی ، هم مجاهد است القاعده ،هم هوتلی است هم ساستمدار
چهارده سال را که از اسمان و.زمین کمک های خارجی ودالر می بارید هیچ کار بنیادی واساسی برای این وطن نکرد بلکه این مدت را مفت به هدر داد فسادی را بنیان گذاشت که تا پنجاه سال دیگر از بین نخواهد رفت ،هنوز هم از سرمردم دست بردار نیست حالا می خواهد چند سال دیگر راهم ضایع سازد
او دردزی بانکها هم سهیم است درغصب زمین های وزارت دفاع هم سهیم است
اگر کدام کشور دیگر می بود حالا در زندان بود ، این شخص مضر حالا همک سالانه ملیون ها افغانی ازجیب بیت المال مصرف میکند که هرگز برایش حلال نیست
چند فرد گمنام وبیکاره را دراطراف خود جمع کرده مانند ضرار احمد مقبل وامثال این ، آیا ازینها کسی انتظار خدمت را دارد؟
ر

>>>   بار هاگفتیم که ما افغان نیستیم شرم جهان نیستیم ما در ایران مرکزی هستیم تحت اشغال انگلیسی هستیم ما همکار استعمار نیستیم قاتل مردم بی گناه ایران مرکزی نیستیم ما گدای گندم های هندو ها نیستیم ما هرگز افغان نیستیم ما شرم جهان نیستیم

حکومت نازی های افغان با حمایت انگلیس و آمریکا و هم پیمانان شان نمیتواند ادامه داشته باشد در سرزمین های ایران مرگزی
در کجای این جهان پول یک کشور به نام یک قوم بدوه است ؟؟ حتی نازی های آلمان هم چنین کاری نکردهند چرا پول کشور ما به نام قوم افغان است؟؟

چرا در کشور که دو زبان رسمی است نام یک نهاد دولتی به زبان پارسی دری نیست ؟؟ به انگلیسی هندی فرانسه ای عربی است اما به زبان مردم بومی این سرزمین نیست ؟؟ چرا ؟؟ اسناد ناملی تان به همه زبان های یاد شده است اما به زبان پارسی دری که زبان مردم بومی است نیست چرا؟؟

>>>   عین ماست وارفته است به عالم ادم باج میدهد به هیچ وجه قاطعیت یک رییس جمهور را ندارد بیشتر شبیه کدخدا های قدیم میماند رییس جمهور انقدر ضعیف ندیدم با امریکا خوب است با ایران رفیق است با پاکستان برادر هرکی هم هرچی برد عیب ندارد فقط دست به صندلی اش نزنند هرکی هرکار کرد عیب ندارد هزار رحمت به اشرف غنی احمد زی هیچی ندارد کمی هارت وپورت که دارد از وقتی نشسته کمی نسبت به گذشته همسایه ها حساب میبرند این ماست به هیچ دردی نمیخورد دهی ده کوره ای بدهید کدخدایی کند

>>>   همین کرزی خاین بود که طالبان را سر و سامان داد، برادر ناراضی خطاب کرد و از نابودی شان به هر شکل ممکن جلوگیری کرد، کرزی خود اش از پدر پدر طالب بود و این حرف نو نبوده و بر همگان آشکار است، این خاین و امثال اش بجای اینکه نابود شوند و یا حالا باید در کنج زندان میبودند با حقارت و بی شرمی تمام بار دیگر میخواهد بر کرسی قدرت تکیه بزند تا راه چور و چپاول اموال ملت را برای خود اموار سازند،ملت گوسفندی هم خاموش هستند، هیچ صدای از هیچ قومی بلند نمیشود گویا این سرزمین فقط و فقط از قوم پشتون است و دیگران حق ندارند که در قدرت سهم بگیرند و امور حکومت داری را بدست بگیرند، هر خاین که از این قوم به قدرت رسیده فقط چور کردند و تبعیض و تفرقه را تا توانستند در میان اقوام دامن زدند و از آب گِل آلود خود شان به نفع خود ماهی گرفتندو بعضی بی خردان از اقوام دیگر را با دادن چند چوکی نمایشی خر ساخته خاموش کردند،...

>>>   کرزی پیش از رسیدن به هدف خواهد مرد.

>>>   حامد جان خوب میفهمد که اگر توطئه امریکایی شکل بگیرد چت کردن دبل "ع" به زور و قوت کار ندارد و برنده او خواهد بود. مگر فراموش کرده که با ملیشه هایی وهابی چرکستان هم روبرو است.
آتش خاوری

>>>   در شرایط حاد فعلی انتخاب بدی نیست ،فکر کنم لز گزشته خود نسبتن درس گرفته که چطور به افغانستان جنگزده خدمت نماید.
عبدالله ریحان

>>>   انتخابات زودهنگام هم اگر شود تحت نظارت ملل متحد و در یک دوره حکومت عبوری باید شود. این کوچی خاین اگر کوچکترین قدرت یا دسترسی به قدرت در زمان انتخابات داشته باشد باز هم تقلب و خیانت میکند. خلاصه که این گند در هر حال باید گم شود. امتحان خودش را داده و حال به کثافت دانی تاریخ شوم قبیله تعلق دارد.
هیواد شینکی

>>>   باعث تمام بدبختي هاي امروزه وطن اين مزدوران كرزي، غني، خليلزاد،اتمر، زاخيلوال و ديگر دار و دسته ي انها است. كرزي كه در دوران خلافت خود هرچه عذر وزاري پيش باداران كرد، نتوانست بطور قطعي از شر رهبران شمال رهايي يابد. از اين سبب برادران ناراضي خودر احيائ مجدد وتمويل و تجهيز كرد. حالا بهترين چانس دارد تا بهدف نهائي خود برسد. رهبران بي خاصيت شمال حتمن بخاطر امتياز گيري دور و برش ميگردند.

>>>   سلام خدمت همه دوستان عزیز و هموطنان گرامی
جناب کرزی یک شخص میانه رو هستند
او می تواند کشور را درست مدیریت کند
یعنی شخصی بهتر از ایشان فعلا دیده نمیشه
سیدمحمدحسن احمدی

>>>   در زمان های قدیم پادشاهی بود که وزیری سیاستمدار داشت. روزی پادشاه در فکر بود؛ وزیرش چون دید پرسید: قربان در چه فکری هستید؟
شاه گفت خزانه خالی است و در فکرم که چگونه میشود از مردم پول بیشتری بگیریم.
وزیر گفت: قربان اینکه کاری ندارد از این پس مقرر میکنیم هر کس قصد ورود به شهر را دارد مبلغ ۲ سکه پرداخت کند.
پادشاه گفت بی دلیل که نمیشود بر علیه ما شورش میکنند.
وزیر گفت این کار را به من بسپارید.
از فردا اعلام شد که هر کس قصد ورود به شهر را دارد باید مبلغ ۲ سکه بپردازد. احدی اعتراض نکرد و از فردا هر کس که وارد شهر شد مبلغ ۲ سکه پرداخت کرد.
مدتی گذشت روزی پادشاه به وزیر گفت: ای وزیر من فکر میکردم مردم شورش میکنند و ما را از تخت به زیر میکشند؟
وزیر گفت قربان بدتر از این هم که باشد این خلائق چیزی نمیگویند و برای اینکه بشما معلوم شود ازین پس مردم باید برای ورود و خروج مبلغ ۵ سکه پرداخت کنند.
پادشاه گفت اینبار به سادگی بار اول نیست و حتما شورش میکنند.
وزیر گفت قربان این امر را به من واگذار کنید.
فرمان صادر شد و مقرر شد مردم برای ورود و خروج مبلغ ۵ سکه پرداخت کنند.
بعد از مدتی پادشاه به وزیر گفت من احساس میکنم مردم خشمناک هستند و به زودی بساط تاج و تخت ما را به زیر خواهند کشید.
وزیر پوزخندی زد و گفت: سرورم من بشما ثابت میکنم که اگر بدتر از اینهم باشد احدی معترض نخواهد شد.
از این پس به ماموران دستور میدهم هر کسی خواست به شهر وارد یا خارج شود علاوه بر پرداخت ۵ سکه؛ مامور وصول باید یک سلی بر صورت او بزند. فردا صبح شما به بالای دروازه شهر بیایید و شاهد ماجرا باشید.
فردای آن روز مردم برای خروج از شهر صف کشیده بودند و ماموران ۵ سکه از آنها دریافت میکردند و یک سلی هم بر صورت ایشان میزدند تا خارج یا داخل شهر شوند.
که ناگهان از بین جمعیت یک نفر فریاد زد:
این چه وضعی است، ما را معطل کرده اید. پادشاه که از بالا شاهد ماجرا بود نگاهی از ترس به وزیر انداخت و گفت: دیدی ...؟
مامور از شخص فریاد کننده پرسید: مردک چرا هوار میزنی؟
او گفت: ما کار و زندگی داریم؛ تعداد ماموران شما کم است
چند نفر دیگر بیاورید که سریعتر پول را گرفته و سلی بر صورت ما بزند و ما را راه بیاندازند...

>>>   کرزی پدر معنوی طالبان تروریست است که این شخص دوره دوم ریاستش طالبان را رسمیت داد وعملیات شبانه وروزانه ناتورا بالای موضع طالبان نکوهش ومانع شد وهزاران زندانی طالبان را بیشرمانه ازاد کرد وطالبان را تبدیل به یک هیولای کرد وخون این همه مردم وسرباز وطن به گردن این فاشیست است وملت افغانستان باید این جرسومه فساد را محاکمه نموده و زندانی ابدی شان نماید ولی

>>>   کرزی یک .... بیش نبود این ....امریکا۰ بزرگترین چانس آرامی و آبادی کشور را کرزی فدای دوباره قدرت دادن برادران ناراضی خود کرد و منافع ملی کشور را فدای منافع قومی اوغان نمود۰ کرزی و خلیلزی ....های امریکا همان صاحب خود امریکا را هم فریب دادند و در اصل سرباز های مخفی شئونیزم قومی اوغان بودند که خون ملت ما را بر پنجه ها و دندان های پلید شان دارند۰

>>>   خیانت های حامد کرزی
1. پیش از به قدرت رسیدن، از همکاران نزدیک گروه طالبان بود.
2. در زمان فرمان روایی اش، شماری از چهره های خطرناک گروه طالبان را از زندان رها کرد، که برخی شان اکنون جنگ را در شمال پیش می‌برند.
3. چند بار درخواست دوستم را برای سرکوب طالبان رد کرد. این مساله باعث شد که طالبان هزاران شهروند بی گناه را آزادانه بکشند.
4. فساد اداری را در افغانستان در بالاترین سطح آن نهادینه ساخت و مشروعیت بخشید.
5. گروه طالبان را - که در چهارده سال از هیچ جنایتی دریغ نکرد - برادر خواند.
6. در برابر کشته شدن شماری از فرماندهان جنگی و ضد طالب کاملا سکوت اختیار کرد.
7. قاچاقچیان مواد مخدر را کاملا آزاد گذاشت که به کشت، تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر در داخل و خارج کشور کار کنند.
8. هزاران جریب زمین دولتی در دوران کرزی غصب شد.
9. از پول و قدرت آمریکا به قدرت رسید اما در آخر روز روابط افغانستان را با این کشور سخت تیره ساخت.
10. در چهارده سال حکومت اش، هیچ موقف روشنی در برابر پاکستان نگرفت و مردم را در سردرگمی کامل قرار داد.
11. کابل بانک در زمان کرزی و با همکاری بستگان کرزی به زمین نشست و بنیاد فروپاشی اقتصادی کشور را فراهم شد.
12. در کمیسیون های انتخاباتی چهره های ضعیف و فاسد را گماشت تا انتخابات را به چالش بکشد و بر سر قدرت باقی بماند.
13. کرزی، مسوول درجه یک وضعیت خراب اقتصادی، سیاسی و امنیتی کنونی افغانستان است.
امید نوری

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود فدای اهداف قومی و قبیلوی و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   سلام.
همه بدبختی های امروزی وجنگهای خانمانسوز ثمره دوران حکومت ربانی وکزی است.کرزی از خدا بترسد،تاریخ را بعقب نبرد .باز هم اگر مداخله غرض آلود میکند ،خداوند نابود وبسر نوشت دیگر .....مانند مسعود وربانی گرفتارش کند.
باشنده کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است