"۹۰۰" حمله به مسلمانان و مساجد در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۵    ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ کد خبر: 166303 منبع: پرینت

اسلام هراسی در آلمان بیش از ۹۰۰ حمله به مسلمانان و مساجد در سال ۲۰۲۰؛

اعمال خشونت‌‌آمیز علیه مسلمانان در آلمان رو به افزایش است. بر اساس آمار وزارت داخله آلمان، مسلمانان و مساجد این کشور در سال۲۰۲۰ در بیش از ۹۰۰ مورد حمله قرار گرفته‌اند. یک نماینده مجلس (اولا جالپکه) می‌گوید رقم واقعی بیش از این‌ است.

بیش از دوحمله در روز، حملات علیه مسلمانان و نهاد های مسلمان در المان در سال گذشته دو برابر اقزایش یافته است. بر اساس روزنانه اسنابروک در پاسخ وزارت داخله المان درخواست حزب چپ ها حد اقل ۹۰۱ جنایت اسلام هراسی و ضد مسلمانان توسط مقامات در سراسر آلمان ثبت شده است.

این تقریباً دو درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ بود که ۸۸۴ مورد از این نوع تخلفات ثبت شده . در بیشتر موارد، مرتكبان جناح راست افراطی بودند.
به نقل از روزنامه (اسنابورک) نظربه اطلاعات وزارت داخله به گفته گروه حزب چپ آلمان در پارلمان، احتمالا ارقام نهایی سال ۲۰۲۰ حتی بیشتر هم باشد، زیرا تجربه نشان میدهد که ثبت نام های دیر هنگام طی چند هفته آینده اضافه میشود.

همان طور که روزنامه اسنابورک از طرف وزارت داخله نقل می کند، در جرایمی که تا کنون ثبت شده ۴۸ نفر زخمی شده اند. این به طور قابل توجهی بیشتر از سال ۲۰۱۹ می باشد.
طبق اطلاعات مقامات ۷۷ حمله به مساجد و یا با نقاشی های توهین آمیز روی دیوار عبادتگاه ها فقط در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.

افزایش تعداد حملات ثبت شده علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی قبلاً درسال 2019 ثبت شده بود. کارشناس داخلی حزب چپ ها (اولا جلپکه گفت: "ما فقط توانستم شمار بسیار محدودی را با جرایم گزارش شده دست و پنجه نرم می کنیم." بیشتر حملات حتی توسط افرادی که تحت تأثیر شرم و خجالت قرار گرفته اند به مقامات گزارش نمی شوند.

(اولا جلپکه) همچنین تأکید کرد که افزایش مجدد این جرایم به ثبت رسیده است، اگرچه در سال گذشته به دلیل نیاز به کرونا فرصت کمتری برای جرایم در فضاهای عمومی وجود داشت.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله مسلمانان
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است