امارات به خارجیان تابعیت می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ کد خبر: 166189 منبع: پرینت

امارات متحده عربی برای اولین بار قصد دارد به خارجی‌هایی که ارزشی افزوده برای این کشور داشته باشند و سرمایه یا تخصصی برای آن بیاورند، تابعیت اعطا کند.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نایب رییس امارات در توییتی اعلام کرده که این تابعیت به افراد دارای شرایط خاص داده می شود.

سرمایه گذاران و افراد دارای مهارت‌های ویژه، نظیر محققان، پزشکان، مهندسان، هنرمندان و نویسندگان از جمله واجدین شرایط هستند. گفته شده خانواده‌های این افراد هم مشمول اعطای تابعیت خواهند شد.
خارجی‌ها در امارات متحده عربی معمولا هر چند سال یک بار باید ویزای کار خود را تمدید کنند.

دولت امارات گفته اصلاح قانون شهروندی با هدف تقدیر از استعدادهای موجود در امارات و جذب نیروهایی با توانایی بیشتر به جامعه است.
افراد دارای تابعیت امارات، اقلیت کوچکی از جمعیت آن‌را تشکیل می‌دهند. این کشور دارای نیروی عظیم کار مهاجری است که اکثر آن‌ها از کشورهای جنوب آسیا هستند و برخی دو تا سه نسل در امارات زندگی کرده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارات
تابعیت
نظرات بینندگان:

>>>   اینجانب کارمند کمیسیون مستقل حقوق بشر و وزارت احیا وانکشا ف دهات هستم خودم یک معلول نیز از ناحیه دست چپ هستم و سه فرزند دارم که متعلم صنف 11 ؛ 7 و صنف 4 درس میخوانند .
خواهشمندم تا امر پناهنده گی ام د رکشور دوست و برادر اماارت متحده عربی برایم ارسال نمایند البته بعید از لطف بشروستانه ان مقام محترم نخواهند بود . تا باشد که برای کشور امارات مصدر خدمت شایانی واقع شوم.
با تقدیم احترمات فایقه
عوض علی حاتمی
کامند سابق کمیسیون حقوق بشر افغانستان و وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان
09/02/2021


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است