تحرک نظامی چین و تاجیکستان در مرز با افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۹/۱۱/۶ کد خبر: 166127 منبع: پرینت

نیروهای مرزی افغانستان در بدخشان هدف ازین تحرکات را نگرانی این کشورها از قدرتمند شدن داعش پس از توافق احتمالی صلح با طالبان می دانند.
به گزارش آریانا نیوز، شاهپور فرهمند خبرنگار این خبرگزاری در سفر به نقاط مرزی چین وتاجیکستان می‌گوید، که نیروهای مرزی افغانستان با کمبود تجهیزات ونیز کمبود تشکیل روبرو هستند.
در سفر به واخان بدخشان ونقاط مرزی با چین وتاجیکستان از چرخ بال ارتش دیدم که تاجیکستان شمار پاسگاهایش در مرز با افغانستان را افزایش داده است. این موضوع را منابع امنیتی هم تایید کردند.

چهار صد سرباز نیروهای مرزی است، که با همکارش ماموریت تامین امنیت طولانی ترین مرز کشور را دارند.
اسامه وردوجی، عضو نیروهای مرزی در بدخشان می گوید: "وقتی سربازان چینی وتاجیکستانی رامیبینم مایوس می شویم، چون آنها بسیار زیاد مجهز هستند".

همینگونه چین که خواهان ایجاد لوای کوهی مشترک با افغانستان شده بود، به گفته منابع امنیتی، بنا بر مخالفت امریکا این کار صورت نگرفته است.
طلب‌الدین قاری، عضو شورای ولایتی بدخشان می گوید: "ستاد مشترک به همین خاطر ایجاد شده که تهدیدهای مشترک را رفع کنند، اما درحال حاضر درمرزهای چین تهدید وجود ندارد".

والی بدخشان هم از حضور گسترده جنگجویان خارجی به ویژه انصار الله تاجیکستان در بدخشان نگرانی دارد.
ذکریا سودا والی بدخشان می گوید: "جنگجویان خارجی مانند انصارلله در بخش های بدخشان حضور دارند واین‌ها در قاچاق معادن دست دارند. این یک تهدید بزرگ است".

یادآوری می کنیم، که درحال حاضر چین، تاجیکستان و افغانستان ستاد مشترک متشکل از ۱۵۰ نیرو به حمایت مالی چین در مرز دارند، که بگونه هماهنگ در مهار تهدیدهای مرزی کار می کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیکستان
چین
نظرات بینندگان:

>>>   من در طول چندین دهه بغییر از کسب آدم کشی، قاچاق و دزدی دیگر هنری در این گروه های افراطی اسلامی مشاهده نکردم.
آتش خاوری

>>>   وقتی تاجیکها بخاطرجلوگیری ازنفوذ احتمالی تروریست ها عاقلانه سرحدات شان را تحکیم میبخشند،درین مورداصطلاح به کاربردن تحرک نظامی بیمورداست.
عاقل

>>>   چین باید به آی اس آی پاکستان اعتماد نکند زیرا چین را به تروریسم میفروشد و بنام چین تجارت تروریسم میکند و پول میگیرد از امریکا و عربستان سعودی.

>>>   به تاجکستان بگویین ، اگر کدام چشم و مرام بد داشته باشد ،از دوشنبه سه شنبه جور میکنیم.
خبر دار که چای تان یخ نکند.

>>>   نظردهنده محترم چهارم!
اگرهرافغان یک فیصدیک تاجک عقل وشعورومنطق میداشت،امروز من وتو اینقدربدبخت نمیبودیم.
عاقل

>>>   تاجکان اشرارتاجکی راسربه نیست کردندویک زندگی عالی انسانی رابرای خودرقم زدند،ماافغانها ازاشرارافغانی ریس وقوماندان وزیرساختیم ووطن خودرادر ک و ن خودزدیم.کی هوشیاراست وکی احمق؟
ناصرنصرت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است