خلیلزاد تطبیق کننده استراتژی امریکا در منطقه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۹/۱۱/۵ کد خبر: 166121 منبع: پرینت

صبح امروز از طریق سی ان ان اعلان شد که زلمی خلیلزاد دوباره به ماموریت خود ادامه میدهد.
جو بایدن رییس جمهور امریکا زلمی خلیلزاد طراح حکومت موقت در افغانستان را دوباره در سمت اش منصوب کرد.

زلمی خلیلزاد طی دو سال گذشته در مذاکره با طالبان بوده و زلمی خلیلزاد مورد اعتماد پمپیو وزیر خارجه امریکا و مورد اعتماد دونالد ترامپ بود اما دولت افغانستان و ارگ ریاست جمهوری بخصوص آقای غنی از عملکرد های خلیلزاد سخت آزرده خاطر و ناراضی بود.

با روی کار آمدن جو بایدن ارگ ریاست جمهوری امید داشت که زلمی خلیلزاد دیگر در سمت اش منصوب نشود.
اما یکبار دیگر جو بایدن خلیلزاد را در سمت اش حفظ کرد تا ماموریت خود را ادامه دهد، بناً احساس میشود که ماموریت خلیلزاد روابط ارگ ریاست جمهوری افغانستان را با امریکا بجای می کشاند که در زمان دونالد ترامپ بود.
اگر کسی بجای خلیلزاد گماشته میشد شاید حکومت آقای غنی راضی تر بنظر می رسید.

ابقای خلیلزاد به معنی ادامه روند مذاکرات و عدم حمایت از حکومت موجود است در چنین اوضاع همه باید با عقلانیت سیاسی و تجارب گذشته برای رسیدن به صلح تغییر وضع جاری و فشار بر حلقات گروگان گیر روند صلح با نگاه مثبت به آینده و کاملا بیطرفانه از آدرس اکثریت آسیب پذیر جامعه تلاش کنیم.

به عقیده من سیاست خارجی امریکا مبنی بر منافع ملی کشور شان بوده و میباشد هیچگاه با تغییر رییس جمهور در سیاست خارجی شان تغیر وارد نمیشود ممکن شیوه و روش تغییر کند ولی سیاست خارجی و استراتژی شان ثابت باقی میماند و خلیلزاد تطبیق کننده بخشی از استزاتژی امریکا در منطقه است.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   دولت ترامپ به دیموکراتها اطلاعات مهم در مورد صلح با طالبان را ندادند دولت بایدن مجبور شد تا خلیلزاد را در پستش ابقا کند بعد از گرفتن اطلاعات از خلیلزاد زیر پای این خاین و دزد و منفور مردم افغانستان خالی میشود و عمرش بپایان میرسد. خیلزاد شریک ترامپ است و در معاملات مافیای مواد مخدر شریک است. یک دزد و خاین بدنام است.

>>>   تنها راه نجات وطن این است که عوامل و ابزارها وقوت های تمامیت خواهان و قوم پرستان را شناسایی نموده و روی ان کار کنیم . یکی از نکات قوت پشتونیزم
داشتن دیپلوماسی و روابط انها با کشور های تاثیر گزار در تحولات افغانستان است و تهداب وپایه اصلی ان زلمی خلیل زاد است . با توجه به تغیرات و تحولات امریکا زمینه یک اقدام بسیار هوشیارانه برای رهبران .روشنفکران. قلم به دستان غیر پشتون مساعد است که که یک مجموعه از رهبران سیاسی و روشنفکران تحلیل گران و افراد تاثیر گزار نامه ای مشترک به سیاست مداران جدید امریکا نوشته و پیشنهاد های منطقی خودشان را مطرح نموده و به نمایندگی از اکثریت جامعه افغانستان با رهبران جدید امریکا وارد یک مذاکره جدی شوند و هدف اول و عمده قطع کردن دست خلیل زاد است باید به امریکایی فشار اورده شود تا تسلیم خواسته های اکثریت جامعه افغانستان شوند . و برای بریدن دست خلیل زاد به یک کمپاین رسنانه یی نیاز است و این کمپاین در دنیای مجازی هم ساده و هم مفید است کمپاین رسانه ای زمینه ساز یک نشست را با رهبران جدید امریکا مساعد خواهد کرد. البته دوستان که در خارج استند و توانمندی دارند منابع معتبر و تصمیم گیرنده درتحولات افغانستان را خوبتر میشناسند . همه دست به دست هم داده تا بتوانیم منابع افراد و نکات قوت فاشیزم را اقلان ضعیف تر نماییم

>>>   امریکا طالب را برای شکار خرگوش ها استخدام کرده اما پاکستان قصد دارد که به وسیله طالب بنیان افغانستان را بر کند.
حال تا فرصت است فکر مهار طالب را باید بکنیم و در عقبه سیاست هسته های قوی مقاومت دوم را آماده داشته باشیم تا با هر سناریوی ممکن مقابله کنیم.
غنی یک خودش است و یک بی بی گل یا فرار میکند یا کشته میشود اما کشور و نظام باید حفظ شود.

>>>   آیا بایدن مخرب و مضری بهتر از او پیدا کرده می تواند؟
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است