عبدالله: تاکنون از مذاکرات صلح مأیوس نشده‌ام
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۹/۱۱/۵ کد خبر: 166116 منبع: پرینت

عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحۀ ملی هرچند سطح خشونت‌های طالبان را نگران کننده می‌داند، اما می‌گوید تاکنون از مذاکرات صلح دوحه مأیوس نشده‌‎است.

آقای عبدالله که در یک نشست در شورای مصالحۀ ملی سخن می‌زد، افزود هیات جمهوری اسلامی افغانستان با عزم قاطع و تلاش برای برقراری آتش‌بس وارد دور دوم مذاکرات صلح در دوحه شده‌است؛ در حالی که به‌گفتۀ او خشونت‌ها به‌گونۀ غیرقابل قبول از سوی طالبان ادامه دارند.
عبدالله بیان داشت: «مأیوس نیستیم از جریان کار، اما حداقل مساله این بود که در اولین فرصت باید روی آتش‎بس سراسری موافقه می‌شد.»

به گزارش طلوع، عبدالله با امیدواری گفت که پس از صلح با طالبان، کمیسیون‌های ایجاد شده در شورای مصالحۀ ملی برای مدغم‌سازی طالبان کار خواهند کرد: «انشالله که به صلح برسیم مسله ادغام مجدد پیش می‌آید.»
گزارش‌ها از دوحه می‌رسانند که با گذشت دو هفته از آغاز دور دوم مذاکرات، تاکنون هیات‌های مذاکره کننده، برای توحید آجندای مذاکرات صلح به نتیجه نرسیده‌اند.

همزمان با تأخیر در مذاکرات صلح، شماری از سیاست‌گران در افغانستان از احتمال بوجود آمدن حکومت موقت در کشور سخن زده‌اند. سخنانی‌که با واکنش تند رییس‌جمهور روبرو شد و گفت کسانی‌که این سخنان را مطرح می‌کنند، از پیامدهای حکومت موقت نمی‌فهمند.

به‌همین دلیل، رییس‌جمهور یک‌بار دیگر بر انتقال قدرت در افغانستان از طریق انتخابات تأکید کرد: «حکومت افغانستان محکم است؛ مشروعیت بنیادی ملی، منطقه یی و بین‌المللی دارد.»
سید اسحاق گیلانی، عضو شورای مصالحه ملی نیز افزود: «هیچ وقت از جانب طالب نشنیدیم که گفته باشند ما همرای این حکومت یکجای می‌شویم.»

به گفتۀ منابع، طالبان برای پیشرفت در مذاکرات صلح خواهان رهایی هفت هزار زندانی دیگر این گروه، بیرون شدن نام اعضای این گروه از فهرست سیاه و ایجاد نظام اسلامی در افغانستان شده‌اند.
منابع آگاه از مذاکرات صلح در دوحه می‌گویند که از میان هیئت ۲۱نفری مذاکر کننده طالبان، نام‌های نُه تن در فهرست سیاه اند؛ اما طالبان در این باره چیزی نگفته‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
مذاکرات صلح
نظرات بینندگان:

>>>   عبد الله تا آخرین قطره امتیاز دست از مکیدن بر ندارد هر چند میداند که در نهایت این ماجرا شاید سر به در نبرد.

>>>   تو دبل "ع" از دو چیز مایوس نیستی اول قر گفتن و نوکری مافیای ارگ و دوم از خدمت به "زی" و "زایی" ها.
آتش خاوری

>>>   کارتان جور است کود 91 در خدمت تان است

>>>   تا در سایه مذاکرات صلح لمیده یی چرا مایوس شوی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است