تعادل در معاشات یا کندوی دزدی کود حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۹/۱۱/۴ کد خبر: 166111 منبع: پرینت

تعادل در معاشات یک اصل عدالت پرور است مجلس افغانستان بخاطر تعادل و یکسان سازی معاشات پا فشاری های خود را بالای حکومت افزود کرد.
در حالیکه حکومت در گذشته هم با درنظر داشت آنچه را که روزنامه اطلاعات روز به نشر رسانید معلوم میشد که حکومت هم کود هایی داشت که آنها را میتوان به کندوی دزدی مشابه کرد.

کود های ۹۰ و ۹۱ را مردم افغانستان میدانند که این پول ها کجا میرود چه میشود و برای چه است؟
بناً آنچه را که مجلس تقاضا دارد که توازن حداقل در معاشات معلمین و در معاشات کسانیکه واقعاً زحمت میکشند علاوه شود نه بر معاشات کار فرمایان.
به باور من اصل منطق این است و هر انسان با وجدان این را باید بپذیرد و به دفاع از مجلس نمایندگان صدا بلند کند.

دولت در تلاش است یک تعداد اشخاص و افراد را مانند همیشه مزدور و اجیر نماید تا علیه پارلمان چیز های بنویسند و پارلمان را توهین و تحقیر نمایند.
من باور دارم پارلمان منحیث نهاد قانون گذار و منحیث نماینده های با اعتبار مردم افغانستان با این اصل ایستادگی میکنند و نمی گذارند مانند گذشته عدالت زیر پا شود، کسی ۱۰ هزار دالر معاش داشته باشد و کسی ۱۰ هزار افغانی، این نه انصاف است و نه عدالت.

بیایید صادقانه قضاوت کنیم که کدام این موارد اختلافی در بودجه سال مالی ۱۴۰۰ تامین کننده منافع شخصی رییس و اعضای مجلس است که حلقه ی خاص آن را وارونه جلوه میدهند.
وقتی روزنامه اطلاعات روز از کود های ۹۰ و ۹۱ نوشت همه دانستند که...
خدا گر پرده بردارد ز روی کار آدم ها
چه شادیها خورد بر هم چه بازی ها شود رسوا

من امیدوارم که تیم بزرگ مجلس که بر ضد فساد به پا ایستاده اند و خط سرخ شان همسان سازی معاشات است استوار بایستند.
مردم در کنار شان خواهد بود.
در تاریخ نام شان نوشته خواهد شد.
ولی اگر گذشتند...

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معاشات
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   این اقدام خردمندانه پارلمان راتمام انسان های با وجدان حمایت میکند ودر تطبیق و عملی شدن آن برای وکلای ملت توانایی از بارگاه عزت تعالی میخواهند

>>>   جناب سعیدی صاحب گرانقدر اولآ از خداوند بزرگ و لایزال برای جناب شما صحت و عمر طولانی میخواهم بعد :
طوریکه نوشته مفصل و عالمانه شما را خواندم خیلی ها خوش شدم که شما واقعآ از درد دل مردم صحبت واقع بینانه مینمائید .
به هر صورت : در تمامآ وزارت خانه ها که ببینید یک اداره موازی از جانب یک تیم جور شده مثلآ ما در صحت عامه داریم شفاخانه احیای مجدد معیوبین اما در مقابل آن پروژه معلولیت و بازتوانی ایجاد شده که این پروژه قرار دادی بر علاوه اینکه تمامآ بست آمریت دولتی را از تنقیص کرده بلکه خودش یک تشکیل 45 نفری جور کرده که از تشکیل دولتی هیچ اثری نیست مثال دوم ما داریم شاخانه نور یعنی چشم اما بر عکس در مقابلش پروژه چشم داریم که هر کدام این دو پروژه سالانه 7 لک دالر بخاطر معاش، تریننگ های دروغین و خریداری های نا معلوم دارند اما نتیجه کار هیچ صرف معاشات گزاف البته معاش آمر هر پروژه 2 صد هزار و کم ترین معاش کارمندانش 70 هزار میباشد .
این در حالیست که تمامآ کارمندان اصلی وزارت در شفاخانه ها و مرکز وزارت در بدل 10 هزار افغانی که هیچ پولی در مقابل این پروژه ها نمیباشد معاش اخذ میدارند .
بنآ نظر به متن شما - تصدیق میگردد که در هر وزارت خانه کم از کم 50 الی 70 پروژه انکشافی تحت نام خدمت آمدند اما کار و تشکیل ندارد جز معاش و پروژه سازی دارند .
وسلام
داکتر احسان گلبان
کابل افغانستان

>>>   به کمیسیوم متقلب انتخابات بر علاوه کاه و جو قبلی ماهانه ۱۰۰۰۰۰ افغانی معاش اظافی منظور کرد ، چرا؟؟؟
به وزیر معدن ماهانه ۱۵۰۰۰۰ افغانی کرایه خانه ، چرا؟؟؟
پیش از وزارت در زیر خیمه زندگی میکرد؟؟؟
معلمین و کارمندان پایان رتبه باید با تظاهرات گسترده خود کمر پارلمان را بسته کنند و حق خود را از گلوی غنی بیرون بکشند.

>>>   واقعآ جناب سعیدی صاحب عزیز خوب فرمودید که وکلای واقعی مردم اینبار نه تنها جلو دزدی و پروژه های خیالی را میگیرند بلکه معاش آنعده کارمندان بیچاره و بی واسطه احتمالآ زیاد شود:
من هم کارمند یکی از وزارت های دولتی هستم و زمانیکه معاشات کارمندان یک اداره موازی دیگر را بنام پروژه می بینم مطلق از این وطن دل سرد میشوم البته بدون کدام ترس و عقده میگویم که اکثرآ پروژه ها مربوط به یک تیم و تبار است بس
با احترام
اسیستانت داکتر جمشید
کابل

>>>   اولین اقدام پارلمان درتاریخ 20 سال گذشته است که درنظردارند به تامین منافع وحقوق اکثریت کارمندان ومعلمین دولت مبادرت میورزند. دیده شود که نتیجه به کجا میرسد؟ آیاحق وعدالت پارلمان پیروز میشود ویا نیرنگ وضد مردمی بودن دولت ؟ دیده شود.
درین مورد مردم با پارلمان است ووکلای پارلمان مثل شیر پایداری کنند وروباه های دم گره رابه کوه ها فراردهند.
احترام

>>>   بنده منحیث یک کارمند دولتی معاش ماهانه بنده مبلغ 10000 افغانی است لیسانس هم استم اما یک نفر همکارم غیر کشیدن سکرت و دیدن فیسبوک دیگر کارندارد مبلغ 41000 افغانی میگرد

>>>   میترسیم این همه معاش بگیر وصاحبهای امتیاز فراوان دست بدست هم داده حیله ونیرنگی برپا دارند که این همه خوشی ها وشاد مانی هاوتحسین وتعریف هایمان از پارلمان و... وارونه گردیده نقش بر اب نشود چنانچه یکی دوروز قبل تظاهرات کرای وبسیار خام را به راه انداختند تا علیه پارلمان وعدم تصویب بودجه ای ۱۴۰۰ شعار های لایعنی وپوچ را سر دادند وبسیاری هاشان اذعان داشتند که مزدور کار بودند وبه کرایه گرفته شده اند به هر صورت در بین این مشاورین هم اهل فتنه بسیار است نشود که این بار دوسه هزار کارکنان امنیت ملی ودوسه کندک افراد وزارت داخله و... خصوصا انهای که به گارد های خاص با معاش های۱۲۰۰۰۰ افغانی تا پنجصد هزار افغانی همه را وظیفه دهند که تا به سرک ها برایند انها بخاطر از دست دادن امتیازات بدون حد وحصر شان هم که شده سروصدا وشروشور را به راه خواهند انداخت ولی خوشبختانه ان امتیاز بگیر ها چون حیات شان تضمین است از انتحاری وانفجار می ترسند وگرنه پنج شش هزار نفر جرات برامدن به سرک هارا میداشتند خیلی جماعت بزرگ را تشکیل میدهند یک زمانی وقتی اسکناس های تصویری چاپ شد یک تعداد ملا ها اعتراض کردند که این پولها با ادم باشد نمازش نمیشود و... مشاورین وقت مشوره دادند که ان معترضین رادعوت نموده برای هر کدام شان یک نوت پنجصد افغانی داخل پاکت برای شان بدهید وبرنامه را طوری تعیین نماید که وقت نماز باشد چون پاکت هارا گرفتند به نماز استادند کسی برای شان گفت که پول تصویر دار در جیب تان بود چگونه نماز خواندید گفتند خیر است داخل پاکت است میترسیم در داخل پاکت برای عده ای از ضعیف النفس های از وکلا چیزی بدهند وبودیجه را انطوری که است وطبق دلخواه ارگ نشینان فیصله نمایند
معلم محمد داود بیگی از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   خدا کند وکلای معامله گر باز بالای معاشات ملت معامله نکنند.
ولا اگه خو شک باشد از این معامله گران قرن ۲۱
خدای بردی

>>>   غنی یهودی ارغندی وال وزیر مالیه پلان داشت همه معاشات معلمان کارمندان دولت را یکسان سازد اما غنی عاجل او را بر طرف و به جای او یک شخص که در دفتر کارش موتر دولتی می کرد او را سر پرست مقرر کرد ایا این رقم شخص مریض می تواند ریس جمهور باشد افسوس به حالا ما وشما که در زیرا جور این یهودی بی دین قرار داریم

>>>   اگر نفر هایی دبل "ع" شامل باشند جمله آخرت خواهد بود (ولی اگر گذشتند...).
آتش خاوری

>>>   غنی و تیم اش یک هدف دارند و آن دزدی سرمایه ملی است.

>>>   طالب احمق است و غنی فاشیست.
امریکا مجبور است و اروپا معذور
شهروندان کشور من گوسفندانی اند که قبول کرده اند در غم یا شادی از ما بهتران سر شان بریده شود.
در این میان آنچه مظلوم است اسلام است که وسیله توجیه جنایات طالب و بی کفایتی های غنی قرار گرفته.
ملت من که از تاریخ ۲۵۰ سال اخیر و ۴۰ سال پسین نیاموخت فکر نکنم دیگر از کسی چیزی بیاموزد.
پس این سونامی حماقت و جنایت و فاشیسم را باید از سر گذراند تا بعد ما نسل های آینده اگر تغیری در ژن شان ایجاد شود و از گوسفند بودن بر آیند و کمی آدم گونه بیندیشند.
من یکی مایوسم و نا امید

>>>   غنی یهودی هر گز طرفدار کارمندان و معلمان پاین رتبه نیست فقط این شخص امپریالیزم امریکا است این شخص مریض روانی است و در فکر عدالت نیست خداوند نیست و نابود کند ارغندی وال می خواست معاش ها کارمندان و معلمان را یکسان کند اما این شخص یهودی او را به بهانه های مختلف بر طرف کرد و یک شخص دو پاسپورت امریکای را سر پرست ساخت مردم ما بی امت اند

>>>   را سده سازی و یکسان سازی معاشات کارمندان دولت اینست تا دولت ریاست های دولتی عایداتی را برسی کند و بی بند تا چقدر بی عدالتی در همین ریاست ها وجود دارد طور مسال از یک کارمند ۱۰ هزار معاش و از دیگر کارمند دو لک معاش می باشد طور مسال ریاست آریانا شرکت افغان تیلی کام وغیره هر کس این مطلب را مطالعه کرد لطفا به گوش پارلمان و به گوش مقام ها برسانید و ثواب کمای می کنید

>>>   ای کاش که مجلس که به حق خلق الله آنرا چورلمان میخوانند در فکر معلمین بیچاره و مامورین پاین رتبه باشند. وکیلها این همه جنجال را بخاطر چند پروژه که برایشان گاو شیری میشودبراه انداخته اند و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است