خبرنگاران هرات، غنی را تحریم خبری کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۹/۱۱/۴ کد خبر: 166108 منبع: پرینت

خبرنگاران هرات از دیدار با فضلی انصراف دادند و نشست خبری مینه‌پال را تحریم کردند.
۸صبح: پس از حذف خبرنگاران از برنامه‌های سفر رییس جمهور غنی به هرات، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این ولایت نشست خبری معاون سخنگوی رییس جمهور و دیدار رسمی با رییس اداره امور را تحریم کردند.

اشرف غنی روز پنج‌شنبه، دوم دلو یکجا با برخی مقام‌های ارشد حکومت به هرات سفر کرد، اما بر خلاف سفرهای پیشین او، خبرنگاران اجازه نیافتند که برنامه‌های آقای غنی را پوشش دهند. هرچند شماری از خبرنگاران تنها در مراسم نام‌گذاری میدان هوایی هرات حاضر شدند، اما رییس جمهور در این برنامه هیچگونه توضیحی در مورد هدف سفرش به هرات و برنامه‌هایش ارایه نکرد.

پس از نام‌گذاری میدان هوایی هرات به نام «میدان هوایی خواجه عبدالله انصاری»، رییس جمهور با چرخبال به قول اردوی ۲۰۷ ظفر رفت، اما خبرنگاران برای پوشش خبری این برنامه نیز اجازه حضور نیافتند.
به دنبال این اقدام، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای هرات نشست خبری دواخان مینه‌ پال، معاون سخنگوی رییس جمهور و دیدار رسمی با فضل‌محمود فضلی، رییس عمومی اداره امور ریاست جمهوری را تحریم کردند.

هرچند یکی از برنامه‌های سفر رییس جمهور به هرات، اشتراک در مراسم تجلیل از یکصدمین سال‌روز تأسیس روزنامه اتفاق‌اسلام است، اما با این هم خبرنگاران برای حضور در این برنامه دعوت نشدند. (گفتنی است که پس از تحریم نشست‌ها توسط خبرنگاران، رییس جمهور حاضر شده است که صبح رز جمعه با خبرنگاران دیدار کند) اشرف غنی به توافق مردم هرات نام فرودگاه بی نام هرات را بنام خواجه عبدالله انصاری تغییر داد (ولی به دانشگاه بی نام هرات نتوانست تصمیم بگیرد نام دانشگاه هرات به علت مخالفت تعداد محدودی که مخالف دانشگاه بودند تا حال بی نام مانده است. بهتر است این دانشگاه بی نام بماند، بهتر است از اینکه خواست چند نفر متعصب و نادان و... (بیجاشده بر آورده شود)

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خبرنگاران هرات
تحریم خبری
نظرات بینندگان:

>>>   نام هرات مشهور تر از هر نامی است و در سینه خود مثل خواجه انصار به صد ها مشاهیر دیگر را نیز خفته دارد ، پس بهتر است میدان هوایی بین المللی هرات باقی بماند تا نام افراد.
دانشگاه نام دارد و نامش دانشگاه دولتی شهر هرات است.
مثل دانشگاه کابل
دانشگاه بلخ
غنی و دار و دسته اش مثل دار و دسته ترامپ در شش ماه آینده زوال می پذیرند ، نه کل میماند و نه کدو.

>>>   بابا اوبخاطرگوشت لند خوردن بهرات آمده بوده.

>>>   دلش از بوبو گل و زندان ارگ به تنگ آمده بود برای چکر رفت
آتش خاوری

>>>   پوشش خبری ندادند و یا اینکه اجاره پوشش خبری رو نداشتند ،دو حالت دارد، اولاً که آسم خواجه عبدالله انصار اسم فارسی است و ممکنه با اسم ؟؟دیگران اختلاف نظر داشتند و ثانیاً خبر نگاران رو اجاره پخش اونو ندارند و جناب غنی بدون مشاوره این اسم رو انتخاب کرده ، ممکن که نظر بنده اشتباه باشد و با اتاق فکری به اصطلاح ناراحت شده که اسم از نیاکان رو جناب غنی زنده کرده و نباید اسمی از پدران اون سرزمین پنج هزار ساله یادی بشنن ، ما در کشور افغانستان اسمی از نیاکان خیلی‌ها کم داریم و نسل سومی که ماشلا باسوادتر و با تکنولوژی عصر جدیدی قرن بیستم یکم زندگی و از همه‌ی دنیا با خبر اند و اون ها نمی تونن از نیاکان خویش با خبر باشند و توی مدرسه هم اثری از این تدریس نیست و کتاب کشور از کشور های همسایه چاپ و نشر میشه و کشور چون از سواد کافی برخوردار نیستند و همسایه هم لای چرخ سنگ می گذارند و نمی گذارند کشور همجوار هم از چنین وضعیتی استفاده سوی می کنند تا همسایه اش در همان الاغ بیسوادی سوار باشند و آنها استفاده می کنند.

>>>   هراتیان زیاد غر غر و نق نق میکنند دستاورد های نظام اشرفغنی را هیچ کس نادیده گرفته نمیتاند در همین دور کشور ما بلحاظ صحی قوی است و کرونا زیاد نیست حمد و شکر خدا را گویید و از اشرفغنی معذرت بخواهید و قدرش را بدانید.
سلیمان پوپلزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است