نقش مخرب غلزی ها در تاریخ افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۳    ۱۳۹۹/۱۱/۳ کد خبر: 166099 منبع: پرینت

یکی دیگر از اقدامات ضد فرهنگی و ضد تاریخی غنی غلزی!
این شخصیت بی فرهنگ نام تاریخی و فرهنگی میدان هوایی بین المللی کابل را که بنام با مسمای میدان هوایی بین المللی خواجه رواش مشهور بود، بنام حامد کرزی تغییر داد. این اقدام غنی غلزی یک اقدام بی نهایت سبکسرانه، ضد تاریخی و ضد فرهنگی کشور بود.

امروز این آدم بی فرهنگ بی هویت، نام میدان هوایی بین المللی هرات را بنام خواجه عبدالله انصاری تغییر داد. قبول که خواجه عبدالله انصاری یکی از شخصیت های زبده هرات و افتخار مردم با فرهنگ هرات است ولی هرات و افتخارات هرات بزرگتر از افتخارات خواجه عبدالله انصاریست. هرات تاریخی شهرت بین المللی دارد که خواجه عبدالله انصاری و ده ها شخصیت های علمی و تاریخی هراتی را شامل گردیده ولی محدود به هیچ شخص شده نمی تواند.

ذهنیت غنی غلزی هیچ فرقی از ذهنیت حفیظ الله امین میر غضب و قصاب ده ها هزار افراد بی گناه ندارد. حفیظ الله امین غلزی نام شهر تاریخی لشکرگاه را بافتخار یک خلقی نواب شار و شهر تاریخی جلال آباد را بنام یک خلقی غلزی دیگر بنام ترون شار تغییر داد.

نواب و ترون در ترور نور محمد تره کی بدستور حفیظ الله امین شرکت داشتند. در حالی که در ملای عام، حفیظ الله امین نور محمد تره کی را استاد کبیر و خود را شاگرد وفادار معرفی می کرد ولی در خفا کاری در حق استادش کرد که امروز عباس استانکزی و زلمی خلیلزاد، هر دو غلزی، در حق غنی غلزی می کنند.

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غلزی ها
تاریخ افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این نام ها موقتی است و با فرار غنی نام های اصلی به جای خود بر میگردند.

>>>   هرات یک نوع خوراکی بنام قلار تروش دارد.
چون خوراکی های یک متطقه جز کلتور همان منطقه میباشد،بنأ میشد که نام میدان هوایی هرات را بنام میدان هوایی قلار تروش مینهادند و هر مهمانی که ذریعه پرواز به این میدان هوایی می آمد،توسط یک کاسه قلار تروش از او پذیرایی میکردند.

>>>   غلزوی ها دزد های مسیر راه ها و کوتل ها هستند.
درانی ها نوکران خانه زاد انگلیس و در عوض جلادان مردم افغانستان.
این است خلاصه تاریخ

>>>   غنی احمدزی غلزی و دزد نمیتواند نام هرات را از تاریخ پاک کند. هدف غنی برداشتن نام تاریخی هرات که با مدنیت چند هزارساله سرزمین ما آمیخته است بود. غنی میکوشد تا هویت ولایات تاریخی افغانستان را نابود کند و تاریخ را سرچپه کند که بیاری الله و هوشیاری مردم افغانستان نمیتواند. میدان هوایی بین المللی هرات بنام هرات افتخار میکند. خواجه عبدالله انصاری در هرات مطرح است هرات در خواجه انصاری محدود نیست و هرات صدها و هزاران عالم، دانشمند، هنرمند، شاعر و عارف داشته است. غنی آفتاب را با دو انگشت پنهان کرده نمیتواند.

>>>   بعد از واکسین کرونا شاید نوبت واکسین "زی" و "زایی" ها باشد
آتش خاوری

>>>   میدان هوایی کابل ، کرزی زن کیست؟؟

>>>   افغان‌ستان یعنی افغان را بستان از ما چون در خراسان هستیم یا افغان‌نیستان یعنی سرزمینی که وطندارانش افغان نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است