پنتاگون به بایدن دربارۀ افغانستان اطلاعات نمیدهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۹/۱۱/۳ کد خبر: 166098 منبع: پرینت

پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا جلوی دسترسی مقام‌های حکومت تازه ایالات متحده را به اطلاعات دربارۀ جنگ افغانستان گرفته‌است.

به گزارش نشریه پولیتیکو، پنتاگون اعضای حکومت تازۀ رییس‌جمهور جو بایدن را از دستیابی به اطلاعات مهم دربارۀ عملیات فعلی؛ از جمله کاهش نیروهای نظامی امریکا در افغانستان، مأموریت‌های عملیات ویژه در آفریقا و برنامۀ توزیع واکسین کووید نوزده، جلوگیری کرده‌است.

نشریه پولیتیکو ممانعت از تیم بایدن را به این اطلاعات مهم، کار کسانی در پنتاگون می‌داند که از سوی کاخ سفید در حکومت دونالد ترامپ، گماشته شده‌اند و این کار در انتقال قدرت در تاریخ امریکا بی‌پیشینه است و حکومت تازه را دربارۀ مسایل مهم امنیت ملی دچار مشکل خواهد کرد.
جو بایدن چهارمین رییس‌جمهور امریکا است که جنگ افغانستان را به میراث می‌برد.

درهمین حال، ستیف کول، یکی از روزنامه نگاران و تحلیلگران مشهور امریکایی افغانستان در نشریه نیویارکر نگاشته‌است که بایدن باید یک باردیگر به جنگ افغانستان رسیدگی کند.
او می‌افزاید هنگامی که بایدن همچون معاون بارک اوباما درسال ۲۰۰۹ وارد کاخ سفید شد، شمار نیروهای امریکایی به بیش از صد هزار تن در افغانستان می‌رسید.
اما او یازده سال پس از آن، یک باردیگر جنگ افغانستان را در اوضاعی به میراث می‌برد که شمار نیروهای امریکایی در این کشور، تنها به ۲ هزار و ۵۰۰ تن، رسیده‌‎است.

به گزارش طلوع، بر بنیاد توافقنامه دوحۀ امریکا و طالبان، شمار نیروهای امریکایی در افغانستان باید تا چهار ماه دیگر، به صفر برسد.
اما آن چه که کاهش نیافتن خشونت‌ها و به دست نیامدن یک توافقنامۀ سیاسی گفته می‌شود، بایدن را در انجام این مأموریت ظاهراً در دوراهی قرار داده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنتاگون
بایدن
نظرات بینندگان:

>>>   ترامپ، خلیلزاد و طالبان در تجارت مواد مخدر شریک شده اند. وزیر دفاع ترامپ از این شرکت سود میبرد آنها مافیا را در افغانستان رهبری میکنند و ترامپ رهبری مافیا را بعهده دارد به این دلیل برای دولت بایدن اطلاعات محرمانه را نمیدهند. دولت بایدن باید این حلقه مافیایی را خراب کند.

>>>   غنی یهودی هر گز این چوکی را از دست نمی دهد زیرا این قدر دالر های کشور های خارجی مزه داده و می خواهد همه دالر ها را از کشور خارج وبه جیب های بی بی گل در لبنان ارسال کند و حالا غنی هم مخالف حکومت موقعت است اگر در افغانستان خون ریزی نباشد ما همین یهودی را خوش داریم در غیر ان هر روز خون بچه های غریب وبیچاره ریخته می رود و اولاد همین شخص یهودی در خارج در فضای امن زندگی می کند

>>>   ای اس آی سروقت منظم از هرطریق باشد اطلاعات که به نفع پاکستان وطالبان باشد به اطلاع چوبایدن میرساند
حکومت افغانستان یا ارگ مصروف 17 نوع گوشت .ان.اعترکاری اعلی هستند اما وزارت خارجه پاکستان برای جوبایدن پیشنهاد کرد که توافق با طالبان را عملی سازد
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است