صالح: ارزیابی خزینه تقاعد تکان دهنده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ کد خبر: 166069 منبع: پرینت

جلسه تاریخ ۳۰ جدی ۱۳۹۹ مطابق به ۱۹ جنوری ۲۰۲۱:
اول: طالبان تروریست تا پریروز ادعا داشتند که در عقب کشتار اعضای جامعه مدنی، خبرنگاران و افراد ملکی آنها قرار ندارند. در ماه ها و هفته های اخیر نیرو های شجاع و با وقار دولتی توانسته اند ده ها تن از اعضای طالبان را که بصورت مستقیم در قتل اعضای جامعه مدنی، خبرنگاران و بمب گذاری های کورکورانه دست دارند دستگیر نمایند. در پی اعلامیه من که باید این تروریستان اعدام شوند سخنگویان طالبان تروریست واکنش نشان دادند و اخطار دادند که اگر دولت این قاتلین را اعدام نماید دست به قتل عام مردم خواهند زد. هشداریه آنها آنچه را واضح بود واضح تر ساخت که طالب چیزی به جز از آدم کشی یاد ندارد. اکنون دیگر شکی باقی نمانده که طالب تروریست مسوول کشتار افراد ملکی، جامعه مدنی و خبرنگاران و بمب گذاری های کورکورانه اند. چنانچه گفته اند دروغ گو نه حافظه میداشته باشد و نه شرم. در بیست و چهار ساعت گذشته تمام خبرگزاری های بزرگ داخلی و جهانی بحث اعدام تروریستان را بازتاب دادند. گروه کاری ما توانسته است بیشتر از بیست هزار نظر و تبصره را تحلیل و ارزیابی نمایند. هشتاد و پنج درصد مردم درخواست اعدام تروریستان به حیث یک راه حل و عبرت دهی به مابقیه آدمی کش ها در حال تحرک حمایت نموده اند. پانزده درصد کسانی که مخالفت نموده اند اکثر شان هویت های جعلی در مطبوعات دارند و چهره های با نقاب اند. پس من یک بار دیگر به نظر خود تاکید می ورزم که تروریست که بالفعل دستگیر میگردد و ثبوت مادی و معنوی بر ضد آنها موجود است باید اعدام گردند. از مردم درد دیده و با عزت افغانستان بخاطر حمایت شان ازین اعلامیه ابراز سپاس می نمایم. از خون هیچ هموطن خویش نمی گذریم. تلاش ما برای ایجاد پرونده های بزرگ حق العبد بر ضد طالبان تروریست ادامه دارد. از روزیکه جلسات شش و نیم آغاز گردیده است هیچ حادثه ای به عدد و احصاییه تبدیل نگردیده است. هر حادثه تروریستی برای ما یک داستان است و هر قربانی یک چهره و یک خانواده. چه پیکر هایی که بخاطر جنایت طالب نامراد بخاک سپرده شدند ما امکان بخاک سپاری این داستان و خانواده ها مکان ندارد. هر روز باید این قربانی ها از هنجره هر هموطنان ما فریاد گردد و تا اگر چیزی در میان طالب به اسم وجدان وجود داشته باشد تکان بخورد.

دوم: امروز اقایان وردک و عبدالنصیر رشتیا از اتحادیه شرکت های ذوب آهن مهمان خاص جلسه شش ونیم بودند. آنها شکایت داشتند که در منطقه چوک ارغندی و کمپنی افراد مسلح که خود را متعلق به یک باند سیاسی جرمی میدانند از آنها باج میگیرند. این باند جرم پیشه که تعلق به یک گروه سیاسی را بهانه و پوشش برای باج گیری ساخته است خود را می شناسد. برای اتحادیه وعه سپردیم که مشکل را تا یک هفته حل می نماییم. معضله دوم شان این بود که مقامات در قندهار برخلاف حکم کابل هنوز به قاچاق آهن کهنه از افغانستان به پاکستان اجازه میدهند در حالیکه در داخل کشور بیشتر از پنجاه فابریکه ذوب آهن وجود دارد که نزدیک به پنجصد ملیون دالر در آنها سرمایه گذاری گردیده است. مشکل سوم اتحادیه ذوب آهن در هرات است. به مقام ولایت و قوماندانی امینه از همین طریق امر میگردد که دست از کار شکنی و ایجاد ممانعت درین بخش بردارند و بگذارند که صنعت ذوب آهن در کشور رونق یابد. متباقی مسایلی را که مطرح ساختند ارتباط به بد رفتاری های پولیس دارد که بازهم در ظرف کمتراز یک هفته به آنها رسیدگی نهادینه خواهیم نمود.

سوم: مقام ریاست جمهوری سه ماه قبل قوماندان های امنیه چند ولسوالی را در کابل تبدیل نمود. تبدیلی ها به اساس ارزیابی های دقیق از ساحه و ظرفیت های پولیس صورت گرفته بود. اکنون حلقات جرم پیشه که نفع شان در حفظ حالت کنونی و وضع موجود است تلاش دارند که برضد قوماندان های نو دست به دسیسه بزنند. حد اقل تا کنون دو شیوه از دسایس آنها برملا گردیده است. اول شماری از سربازان پولیس را تحریک میکنند که برضد قوماندان نو عریضه نمایند. این سربازان به نحوی همسوویی با مافیای محلی دارند. تا اکنون بیست و پنج نفر سرباز پولیس را که به تحریک حلقات جرم پیشه علیه قوماندان خود شکایت کرده بودند دستگیر نمودیم. شیوه دوم این است که بر ضد قوماندان های امنیه عریضه ترتیب میدهند و آنها را به بهانه های بی مورد به سارنوالی جلب می نمایند. وقتی که من افتخار تصدی وزارت داخله را داشتم مقام ریاست جمهوری حکمی را امضا نمودند که به اساس آنه کسی نمیتواند منسوب پولیس را به حیث فرد به سارنوالی معرفی کند بلکه اقامه دعوا باید علیه نهاد باشد. پس من به تمام اراکین پولیس اطمینان میدهم که در دفع و خنثا سازی این دسایس ما مانند کوه در عقب تان ایستاده ایم و شما تلاش شجاعانه تان را در برابر جرم پیشه ها ادامه دهید.

نوت اول: پس از ارزیابی سن کسانی که ادعا دارند تیلفون موبایل شان دزدی شده است تعداد واقعات دزدی موبایل یک شبه پنجاه درصد کاهش یافت. دیروز شانزده گزارش از دزدی موبایل ثبت شده بود امروز تنها هفت مورد. رفتن به جزییات مهم است. به همین ترتیب چندین مورد دیگر نیز تثبیت شد که گزارش از دزدی و جرایم مالی واقعیت ندارد بلکه گزارش دهنده خود مجرم است و بخاطر پنهان ساختن آن به ناحق به پولیس مراجعه می نماید. فیصله این است که تمام کسانیکه جرایم را گزارش میدهند از دید سن و سال و مسایل عمیق تر اجتماعی و محیطی از آنها بازپرس خواهد شد. دریافت های ما نشان میدهد که یک تعداد از نوجوانان موبایل های خود را یا به کسی مخفیانه تحفه میدهند و یا می فروشند ولی ادعا میکنند که دزدی شده است. خانواده های گرامی متوجه باشند.

نوت دوم: بخاطر تحکیم هرچه بیشتر پایه های جمهوریت قرار است که در فصل تابستان یکی از چهار انتخابات یعنی شورای ولسوالی ها، شاروالی ها (شهرداری ها)، شورا های ولایتی در سراسر کشور و انتخابات ولسی جرگه در ولایت غزنی دایر گردد. آرزوی ما این است که همه این انتخابات ها برگزار گردد. اما اگر بنابر مشکلات لوژستیکی نتوانیم همه را برگزار کنیم یک و یا دوتا را حتمی برگزار خواهیم نمود. جلسه ای به همین خاطر زیر نظر مقام ریاست جمهوری با کمسیون انتخابات دایر گردید. من وظیفه دارم که در ارتباط به حوزه بندی برای انتخابات شوراهای ولایتی تا یک ماه گزارش تهیه نمایم . حوزه بندی یکی از پیچیده ترین و حساس ترین مسایل انتخابات است زیرا میتواند حس تجرید و تقلیل را برای بخش یا بخشی هایی از جامعه در پی داشته باشد. افغانستان کشور با تنوع ساختاری است و قراهم نمودن قناعت تمام اقشار، اقوام و عشیره ها روی مسایل حوزه بندی کار آسانی نخواهد بود. وظیفه ی دوم من هماهنگی با سازمان ها و نهاد های جهانی بخصوص ملل متحد است که مشخص معلوم کنیم که آنها چه درس هایی از انتخابات های گذشته آموخته اند و در انتخابات پیش رو چه نوع همکاری با دولت افغانستان خواهند نمود. برگزاری انتخابات حتمی است.

نوت سوم: ارزیابی خزینه تقاعد افغانستان جالب و تکان دهنده است. در صورتیکه ما نتوانیم اصلاحات لازم بوجود آوریم که انشالله خواهیم آورد و مبتکرانه به آینده نرویم چند سال بعد پرداخت سالانه به متقاعدین نزدیک به هفتصد و پنجاه ملیون دالر خواهد بود. جلسه دیروزی در ارگ روی ابعاد مختلف مکث نمود از جمله اینکه با پیروی از الگو های موفق در کشور های دیگر چگونه میتوان پول تقاعد و بازنشستگی را به دوران انداخت و از سنگینی این هزینه بزرگ بر شانه های نظام مالی کشور کاست. از اینکه به تمام پرسش ها وزارت مالیه پاسخ نداشت قرار شد جلسه بعدی تا ده روز دیگر دوباره دایر گردد. شما را در جریان قرار خواهم داد.
موفق باشید.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقاعد
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   یعقوب یسنا
امرالله صالح با احساسات مردم بازی می‌کند. حکومت ۵۰۰۰ زندانی طالب را آزاد کرد. امرالله صالح می‌گوید طالبان را اعدام کنید. معلوم نیست صالح به کدام مرجع درخواست اعدام داده است. اعدام در افغانستان جنبه‌ی قانونی دارد. اگرچه من مخالف اعدام استم. اما درخواست "اعدام کنید" امرالله صالح را سوء استفاده از احساسات مردم می‌دانم. اعدام طبق قانون افغانستان قانونی است، مجری قانون حکومتی است‌که صالح معاون نخست آن است؛ هیاهوی معاون نخست برای چیست؟ اگر حکومت می‌خواهد اعدام کند، ممانعت قانونی برای اعدام وجود ندارد.

>>>   آقای صالح
در قدم اول خزینه تقاعد باید از وزارت مالیه جدا گردد و به حیث یک بانک مستقل و تحت نظر و نظارت بانک مرکزی و دولت فعالیت کند تا بتواند هم پول متقاعدین را حفظ کند و به دوران بیندازد و هم از نفع آن ماهانه و سالانه معاش متقاعدین را بپردازد.
نه وزارت مالیه و نه هیچ نهاد دیگر حق برداشت پول از خزینه تقاعد را نباید داشته باشد و این روشی است که در اکثر کشور های جهان معمول است.

در جراحی معمول است که غده های سرطانی را تا جای ممکن با تمام ریشه های آن از بدن خارج میکنند و بعد مراقب میباشند که اگر کدام ریشه مانده باشد پیش از رشد دوباره آن هم خارج شود.
تروریست و قاتل و مفسد فی الارض غده سرطانی در پیکر جامعه است و باید با تمام ریشه های آن از جامعه بیرون و به دیار عدم فرستاده شود و این راه حل جهانی و اسلامی و انسانی اش است.
همزمان شریکان جرمی تروریست ها و قاتلین به حد اکثر مجازات ممکن محکوم و تا پایان دوره حبس شان از هر نوع تخفیف و بخششی محروم گردند.
و در نهایت زندان نباید محل مهمانی باشد ، حد اقل مثل یک قشله عسکری دارای پروگرام ۲۴ ساعته باشد و هیچ زندانی نباید به پول و امکانات از بیرون زندان دست رسی داشته باشد چه رسد به موبایل و اتاق های مفشن شخصی و امثالهم.در این مورد میشود از سنتر جیل پشاور یا زندان های امریکا پیروی کرد.

هر سه انتخابات باید همزمان دایر شود و بهانه لوژستیک بی مفهوم است چون فقط به جای دادن یک ورق انتخابات به رای دهنده سه ورق میدهید باقی مسایل مشترک است.
پیش از تدویر انتخابات قانون شورای ولسولی ها باید پاس شکد.

>>>   صالح
برای انتخابات غزنی به جای حوزه بندی که کار نا ممکن است تمام ولایت غزنی را یک حوزه قبول کنید و به تناسب نفوس تعداد وکیل برای پارلمان مشخص شود و آنگاه هر باشنده غزنی از هر گوشه غزنی میتواند به یک کاندید رای دهد مثلا" یک باشنده جاغوری به یک کاندید از ولسوالی گیرو میتواند رای دهد ، مهم این است که یک رای دهنده یک رای.

>>>   صالح
شرم نیست که یک قول اردو به وسیله یک سامان بازی طفل ها مورد حمله قرار گیرد؟؟؟؟
مگر این دولت بد بخت سبستم راهدار ندارد و قول اردو ها کنترول فضا و هوای شان دست خود شان نیست؟؟؟
کجاست سیستم پهبادی یا بی پیلوت دولت؟؟؟
چرا از این سیستم برای رهگیری مجرمین و تروریست ها در شهر کابل استفاده صورت نمیگیرد.
استفاده از این سیستم به جای هلیکوپتر هم اقتصادی است و هم آسان ، اگر امکانات و تخصص اش را ندارید از دختران روبات ساز هرات کمک بگیرید.

>>>   در مورد اعدام ترورستان گیر شده فهمیده شد که اشرف غنی به تطبیق حکم اعدامی های ترورستان طالبان موافق نیست انها را در زندان ها نگهداری میکند و در یک زمان خاص انها را رها میکند چنانی که طالبان تقاضای پینج هزار زندانی شانر کرده بودند و اقای غنی با خوش خدمتی بیشتر پیج هزار و پینجصد زندانی طالبان را از بند رها کرد که در جمع انها خطر ناکترین ترورستان ادم کشانی از بند رها شدند که کم از کم دو سه صد انها حکم اعدام شان از جانب محاکم افغانستان صادر گردیده بود ولی د بختانه غنی از تطبیق حکم ان سر باز زده بود و در جمع رهایی های دیگر مجرمین با وصف اعمال ترورستی و جناحی شان از بند رها گردیدند و تعداد زیاد شان دوباره در صف طالبان پیوسته اند و بیشتر به قتل و ترور شان ادامه داده اند و تعداد شان در جنگ کشته شدند و رهسپار جهنم گردیدند اما عده شان هنوز در صف طالبان مصروف جنگ با نیرو های دلیر کشور ما در جنگ هستند حال هم مانند گذشته طالبان نظمیان و حتا غیر نظامیان ما را که در عین سفر شان در عرض را میگیرند انها را سر میزنند و ظالمانه میکشند که اکثر کلیپ های انها در رسانه ها نشر و پخش گردیده اما دولت که طالبان ترورست را چه در میدان جنگ و چه در جای دیگری که مصروف تورستی و زمینه سازی هستند دستگیر میکند برایشان مهمانی میدهند و وقتیکه خوب چاق و فربی گردید و دم راست شد انها را به این نام و ان نام رها میکند با جامه سر تا پا نو و یکمقدار پول نقد هم در جیب شان میکندهمین سبب شده که ترورستان ازادانه و بی باکانه در داخل شهر ها میایند اعمال ترورستی شانرا انجام داده اند .

>>>   ای انسان های بی انصاف ! اول شرایط واوضاغ این کشور و جنایات طالبان خونخوار را در نظر بگیرید ، این شهر بی سر و پا و بی نظم را ببینید ، این مردم گرسنه را ببینید بعد روی کار امر الله صالح قضاوت کنید . با این اوضاع ازین بهتر کار نمی شود . جناب امرالله صالح به خدا و به وجدانت معلوم است که تو با تلاش های خستگی ناپذیرت سد بزرگ در برابر انجام برنامه های جنایتکارانه طالبان هستی.اگر نمی بودی وضع به مراتب بدتر می شد . من عضو حزب دموکراتیک خلق افغانستان بودم و فعلن در خارج کشور زندگی دارم خوب میدانم که باچه امکانات و در چه شرایطی دست به گریبان هستید . با تمام وجودم احساس میکنم که شما چقدر زحمت می کشید و رنج می برید . برای تان همچون یک هموطن تان درود می فرستم و آرزوی سلامتی دارم . اگر خود تسلیم نشوید حتمن پیروز میشوید . و اطمینان دارم که به دشمنان مردم افغانستان تسلیم نمی شوید . دشمنان جاهل تان قاتلان مردم و ننگ بشریت اند .

>>>   باید همه متقاعدین یکسان معاش اخذ نمایند

>>>   آوازه است که سامان بازی پرنده طالبان دو ساعت بالای قول اردوی قندوز در حال پرواز و عکس گیری بود مگر با هیچ عکس العملی روبرو نشد ، سوال در این جا است که چرا؟؟؟؟؟
جناب معاون صاحب اول چه پاسخ دارند
؟؟؟؟؟؟؟

>>>   اشرف غنی آقای صالح را به دنبال نخود سیاه روان کرده آوردن امنیت به شعار های قشنگ و تکراری نمی شود آقای صالح بل که در عمل میشود که امنیت را بر قرار کرد که از دست شما بر نمی آید چون ارباب شما نمی خواهد.
آقای صالح طالبان به پمپاد های مدرن مجهز هستند شما در کنج اتاق با دیوار های بتونی لاف زنده روان هستید طالبان امروز بازور سهام دار بخشی بزرگی از این کشور خواهند شد با کمک امریکا و شما در فکر حفظ نظام فاسد و ناکار آمد هستید آقای صالح این همه لاف و دروغ گفتن به مردم تا به کی هر چیز اندازه دارد شما ارگ نشینان همه چیز را از بین بردید بس است دیگه خسته نشدید تا به کی در چشم مردم خاک می زنید آخر زمام داری شما رسیده مانند مورچه که آخر عمر اش میشود بال میکشد به هر جا مینشیند و به هر جا سر میزند تااز بین برود شما هم نفس های آخر حکومت داری فاسد خود سپری میکنید تا ببینیم که کی و چی وقت زمام دار جدید معروفی میشود منتظر نتیجه بن بعدی هستیم.
آقای غنی در فکر یار گیری و راه برای فرار است و آقای صالح در فکر چوکی اقای غنی یاران نزدیک خود را در میدان هوای مقرر کرد که به روز بد همکاری کنند برود به خانه ای اصلی خود پیش اربابان خود ولی تو بیچاره مصروف دروغ گفتن ها و لاف زدن های خود هستی در سر خواب قهرمان شدن و محبوب شدن در بین مردم را می پرورانی که هر گز به هدف خود نخواهند رسید کمی به خود بیا آقای صالح در این فصل سال نخود سیاه گیر نمی آورید.
ضیائی

>>>   از گپ های آقای صالح چنین معلوم میشود که پیش از شش ونیم عجب هرج و مرجی در این دولت حکمفرما بوده ، پس ۱۶ ساعت کار غنی چه سود داشته ؟؟؟

>>>   تقاعد افسران و کارمندان سابق وحاله باید یکسان شود در غیر بی غ دولتی دولت افغانستان می باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است