دخترانی که در کابل باج گیری می کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ کد خبر: 166057 منبع: پرینت

جلسه ۲۸ جدی مطابق به ۱۷ جنوری ۲۰۲۱:

اول: مراتب تسلیت خویش را به خانواده شهدای پولیس هر یک اسدالله خان و امین الله خان از ولایت فاریاب که در حمله تروریستی دیروز جان خود را از دست دادند ابراز می نمایم. معاون قوماندانی امنیه کابل آقای بیان ازین حمله جان به سلامت بردند. از خداوند شکر گذاریم. در همین نقطه – مشخص در همین نقطه چند هفته قبل حادثه ای صورت گرفته بود. خلا ها و تنبلی های خود را بررسی خواهیم نمود. قوماندان امنیه کابل اطمینان داد که پیکر مطهر شهدا با عزت به شمال کشور منتقل گردیدند. رسم جلسات شش و نیم این است که علاوه بر اجرای اکرامیه و اعزاز منظم دولتی ما نیز به خانواده شهدا رسیدگی ضمنی می نماییم.

دوم: امروز قوماندان امنیه ولسوالی قره باغ و قوماندان امنیه ولسوالی فرزه گزارش خویش از ساحه را ارایه نمودند. هر دو قوماندان با روش های جدید توانسته اند وضعیت را تغییر بدهند. از هر دویشان سپاس می نمایم. منطقه سبز سنگ در قره باغ از مدت ها بدینسو ملتهب است و انشاالله این ساحه را از حالت کنونی تغییر خواهیم داد.

سوم: به اساس هدایت مستقیم جلسات شش و نیم پولیس حوزه سوم توانست دو دختر خانم را که با لباس مفشن از آدم های نیک نام و مشهور باج گیری میکردند دستگیر نماید. این دو بانو به اسم های حسنا و شیما مردان را تهدید میکردند که اگر پول ندهید به خانواده هایتان و هم به حقوق بشر شکایت می کنیم که شما بالای ما دست اندازی کرده اید. شماری از مردان مجبور می شدند که بخاطر حفظ عزت و آبروی خود و گریز ازین جنجال پول بدهند. سالها بود که به این قضیه رسیده گی نمی شد. یکی از معضلات بزرگ این است که حضور زنان در بخش های عدلی و قضایی و همچنان در صفوف پولیس کم است. این عدم تعادل دسترسی دولت را از دید تحقیقات و رسیدگی به مسایل جرمی و حقوقی به نیم جامعه محدود کرده و در بسا موارد کاملا مسدود ساخته است.

چهارم: در گذشته داخل شدن موتر ها و افراد به داخل کابل مورد بازرسی قرار میگرفت. بخاطر چند حادثه ای که صورت گرفته است اکنون فیصله شد که در خروج از کابل نیز موترها در موارد خاص و یا هم حسب لزوم دید بصورت عموم تلاشی میشوند. هموطنان ما مطلع باشند.

پنجم: متاسفانه شماری از مجرمین متکرر که وضعیت را در شماری از نواحی کابل خراب ساخته اند همان هایی اند که بهانه کرونا عفو شدند. من ازین عفو پیشمان و نادم هستم. در آن زمان خطر کرونا را درست درک کرده نمیتوانستیم و ترس ما این بود که نشود زندان به محل مرگ های دست جمعی تبدیل گردد.

ششم: از وزارت دفاع بخاطر تحویل گرفتن تمام پوسته های کوهی و سرکوهی از پولیس سپاس می نمایم. حداقل در ولایت کابل پولیس را به وظیفه اصلی اش که تنفیذ قانون است برمیگردانیم.

هفتم: قرار است تا ده روز دیگر پالیسی و یا روشی را بخاطر مراوده و یا برخورد با افراد مسلح در ولسوالی ها طرح ریزی نماییم. شماری از شخصیت ها و افراد با نفوذ در ولسوالی ها بنابر منصب و جایگاهی که دارند با خود سلاح حمل می نمایند. برای این معضل یک چارچوب رفتاری طرح خواهیم کرد. اکنون مشکل افراد مسلح در شهر کابل و نواحی تقلیل یافته است. قابل یاد آوری است که چندین تن از منسوبین پولیس بخاطر رهایی موتر های بی پلیت بدون اذعان و اجازه مقامات بالایی دستگیر گردیده و به سارنوالی معرفی شدند. این افراد پس از رهایی نیز هیچگاهی شامل نظام افغانستان شده نمیتوانند. در همین حال موتر بی پلیت و غیر قانونی یکی از مقامات دولتی نیز مصادره گردید.

نوت: ایجاد اعتماد به نفس و مصونیت کاری به لایه پایینی پولیس و امنیت ملی یکی از اهداف مدیریت راهبردی جلسات شش و نیم است. از اینکه در گذشته ها بازپرس و پیگیری کم بوده و یا برای بازپرس و پیگیری میکانیزم منظم ونهادینه وجود نداشته است نوعی از روحیه پخپل سری حاکم گردیده بود. در آغاز هر جلسه شش و نیم و هر روز از همه مسوولین در ارتباط به کارهای محوله پرسش صورت میگیرد. اساس پرسش ها را شکایت مردم – تحلیل ها – اطلاعات داخلی – حوادث و رویداد ها تشکیل میدهد. این سطح بازپرس ساحه برای فریب کاری و بی کفایتی را بصورت چشم گیر تنگ ساخته است و انشالله روزی صفر خواهد شد. صفر سازی مطلق جرم در جامعه انسانی غیر ممکن است. گاهی سطح جرایم با زمان ماقبل جلسات شش و نیم زیاد تفاوت ندارد اما سطح رسیدگی – تلاش برای رسیده گی و حل مسایل حداقل سه برابر شده است.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دختران کابل
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   جناب صالح ما منتظر عمل شما در مورد برداشتن موانع از اطراف منزل جمعه خان همدرد هستیم به هیچ وجه از خواست این کار صرف نظر نمیکنیم‌ الی باور به کار های شما لطفا لطفا

>>>   صالح جان
مصروف باش
روزیکه صد قضیه اتفاق افتیده قبلی را حل و فصل کردی و تمام قاتلین آن را به دار زدی باز ما یک دستمال مرد بودن در کمرت میبندیم در غیر آن هنوز صف مردان را از دور نظاره کن.

>>>   در حکومت موقت جایی برای غنی نیست.
یگانه جای اگر فرار نکرد زندان پلچرخی است.

>>>   زنان ما چقدر جنايت كار شدن من نگهبان ساختمان تو قيطريه تهران هستم البته تو ايران بدنيا آمدم يكي از زنان هموطن از ولايت غزني تو اين ساختمان هفته اي يكبار براي نظافت منزلي مي آمد تقريبا ٢ماه پيش بچه زن صاحب خانه را به بيابان برده و خفه كرده اول انكار مي كرده ولي دوربينهاي ساختمان نشان دادن كه او بچه را برده دليل كشتن اين دختر بچه را حسادت بيان كرده اينكه دختر خودش سر چهارراهها گدايي ميكند اما اين دختر فقط يك كمد لباس داشته از اون زمان ميترسم من را هم اخراج كنن چون افغان هستم هرشب مادرم دعا مي خواند

>>>   جناب در شهر کابل باید اشخاص تلاشی بدنی گردند زیرا نزد اگثر لچک ها کارد، برچه و تفنکچه است و در شهرازادانه کشت و کزار میکنند
قابل یاد آوری میدانم که 80 فیصد بجه های جوان شامل لچک ها میشوند و سلاح حمل میکنند و اکثر از طرف وکلا و یا وزرا و یا قوماندانها مسلح شده اند

>>>   صالح
در تمام محلات جوان های بیکار از دختر و پسر کوت کوت وجود دارد.
با این جوان ها تماس برقرار کنید و در ازای هر راپور درست و قابل پیگیری برایشان مزد بدهید در یک آن به ده ها هزار چشم و گوش اظافی در خدمت پولیس و امنیت ملی قرار میگیرد.
شرط اش داشتن ظرفیت در پولیس و امنیت ملی است تا این راپور ها را همزمان بتواند دریافت کند و به گزمه های محلی ارسال کند و موظفین محل در ساحه حاظر شوند و نتیجه را دوباره ریلی کنند و در صورت موثر بودن راپور دهنده نظر به اهمیت راپور پاداش دریافت میکند و اگر راپور واهی بود راپور دهنده در لست سفید میرود و با تکرار دو مورد دیگر به لست خاکستری و با تکرار ده راپور پیهم و بیهوده به لست سیاه و از چرخه خارج میشود.

>>>   آقای صالح
از اینکه بالآخره رسیدید به نقطه ایکه توقع مردم بود خوشحالم و آن اینکه تروریست و به خصوص عاملین قتل و انتحار و انفجار باید اعدام شوند در غیر آن جلو این تروریسم هدفمند گرفته نمیشود.
هر کشوریکه مخالف اعدام تروریست ها باشد باید به تروریست دستگیر شده پناه بدهد و آنرا اجازه زندگی در کشور خود بدهد.

اجازه سفر برای اطفال زیر سن بدون معیت والدین شان نباید داده شود.
در هیچ جای دنیا یک طفل ۱۵ ساله یا کمتر اجازه ندارد به تنهایی سفر کند هرچند که پاسپورت و ویزه و پول لازم را داشته باشد .

در افغانستان به حد کافی مدرسه و مسجد وجود دارد که اطفال دروس دینی بیاموزند .
از طرف دیگر نمایندگی های حج و اوقاف در ولسوالی ها باید تمام مساجد را از نظر داشتن امام مسول زیر پوشش بگیرد و شاگردان صنفدهای بالای مدارس رسمی را ملزم به امامت در مساجد محلی نمایند.
در اکثر قریه جات مسجد امام ندارد در حالیکه در مدرسه بازار آن منطقه به ده ها و صد ها شاگرد مشغول آموزش دینی هستند.

در هر صورت در قصاص حیات است واین دستور الهی است.

>>>   جناب صالح!
افتخاربه شما.انهاییکه تلاش شباروزی شمارادرک نمیکنند وازان قدردانی نمی کنند،همه کودنونه هستند.
امامهمترازهمه.
۱-به تلویزیون ،رادیو،اخبارومجلات وظیفه بدهیدتادوامدارتفهیم کنندکه تامین امنیت درقدم اول وظیفه مردم است وهمه دربخش تامین امنیت باید همکارباشند.
۲- به مردم تفهیم شودکه وقتی طالب اعضای فامیل یادوستان تان را به قتل میرساندباید مقابل کامره طالب رادشنام دهیدنه غنی،عبداله یاصالح را.
۳- کاش سابقه اشراری نمیداشتید.
بشیربشارت

>>>   این دختران با مردان رن دار پولدار و پسران مجرد از فامیل های پولدار روابط جنسی برقرار میکردند و پنهانی عکس ها و ویدیو های این صحنه ها را میگرفتند و از طریق تیلفون موبایل شان به آنها میفرستادند و خواهان پول میشدند و در غیر آنصورت این تصاویر و ویدیو ها را به فامیل هایشان میفرستادند.
بنأ هردو جانب متهم هستند.
هم مردان و هم زنان.

>>>   چوکی بلند همیشه نشانه عقل بلند نیست.
در مورد جلسه شش و نیم برایت معلومات دادم که چه معنی دارد.
در مورد نمبر پلت ۳۹که آن را منع ساختی و عاید مسؤلین ترافیک کابل را که به مردم میگفتند یا پول بده،در غیر آنصورت مرده گاو خطاب ات میکردم،و این نمره از پلیت موتر ها حذف شد،کار خوب بود.
اما حالا باز برایت دسیسه جور کردند و نام ات را ۳۹ گذاشتند و تو خبر نداری.
تو که این دو دختر را گرفتار کردی،کسانی بودند که با آدم های پولدار روابط جنسی برقرار میکردند،بعداً آنها را اخطار میدادند که یا پول بپردازید و یا ویدیو ها و عکس های شما را که هنگام کار خیر گرفته است،به فامیل هایتان میفرستم.
حالا با گرفتاری این دو دختر تو دعای کی را کسب کردی؟
دعای کسانی را که این کار خیر را با این دختران انجام میدادند.
پس این مرد ها از خودت تشکری میکنند.
حالا وظیفه خودت درین میان چه شد؟
یک کم ذره فکر کن،معاون رییس جمهور هستی،فکرت ذا بگیر که مردم و مسؤلین دولتی بالایت ریشخندی نکنند.
همو کسی که راپور این دختر ها را داده است مورد تحقیق قرار بده که به فرمایش کی این کار را انجام داده است؟

>>>   آقای صالح محترم
حد آقا از صد ها دوسیه تلنبار شده که بعد از شش و نیم اینجا و آنجا زیر آوار مانده حد اقل یکی اش را تکمیل کنید و در مقابل مردم ثابت کنید که همه زوایای تاریک آن روشن شده و عاملین درجه ۱ و درجه ۲ و درجه ۳ و همکاران داخل نظام و بیرون نظام آن را نشان دهی کنید و قاتلین را اعدام کنید تا حد اقل در کارنامه دوران معاون غنی بودن تان ثبت دفتر خاطرات شود ، در غیر آن با آمدن حکومت موقت همه دوسیه ها زیر خاک میشود و فرصت ها نابود.

>>>   چناب صالح
تمام نقاطی که در زمان مقاومت در شمالی پایگاه طالب بود فعلا" هم میزبان طالب است ودر آینده هم مرکز و قرارگاه طالب.
پس علاج واقعه باید قبل از وقوع صورت بگیرد.

>>>   همه اوباش ها از دزدای شمالی هستند

>>>   دلم به حال صالح میسوزد.
این بیچاره را دزد بگیر کرده اند و خودشان دزد رها کن شده اند.
در هفتاد روز صالح تا حال ۷۰۰ دستگیری ندارد اما شاید در طی چند روز یا نهایتا" چند هفته غنی ۷۰۰۰ طالب تروریست را رها کند که برای مصروفیت تمام عمر صالح بس است.
چه درد آور است که دیده به دانسته در کنار کسی ایستاد شوی که نه دوست دایم دارد و نه دشمن دایم.

>>>   محترم صالح شما خود اقرار می کنید که
یکی از معضلات بزرگ این است که حضور زنان در بخش های عدلی و قضایی و همچنان در صفوف پولیس کم است. این عدم تعادل دسترسی دولت را از دید تحقیقات و رسیدگی به مسایل جرمی و حقوقی به نیم جامعه محدود کرده و در بسا موارد کاملا مسدود ساخته است.
بس این شما هستید که حضور زنان را در همه جا کم ساخته اید حتی از حق ابتدایی آنها انگار می کنید
شما بنیان گذار نابرابری و بدبختی جامعه هستید
اگر دختر خانم که مرتکب چنین جرمی میشود باز هم سازمان ده ندگان شما هستید

>>>   آقا صالح ادارات دولتی وکارمندان را هم از یاد نبرید ترس از آنروز داشته باشید کسانی راکه در بیرون میپالید در ادارات شما چوکی های بلند را تصاحب کرده باشند و معاشات بدرد بخور را بدست آورده باشند در حضور چشم عالم افراد هایکه درامتحان ناکام میمانند وزیر صاحبان خلع صلاحیت شده آنان را بالای سرنوشت ملت حاکم میسازد وکسانی که واقعا شایستگی انجام وظیفه را دارد به حاشیه رانده میشوند . این وضعیت به مراتب خطرناک تر از قبل است .که چوکی های ماموریت بدست افراد بیسواد افتد توجه شما را خواهانیم ناگفته نباید که یک دزد شهر یک خانواده را ضربه میزند اما یک بیسواد خانواده وزیر با پشتوانه قوی سیاسی یک ولایت را سر به نیست میکند

>>>   کور شوم که یکی ازین دوتا مفشن را تا بحال دیده باشم. هر چه هست فساد در ک....ن پاغنده است. خود همین آدم های نیک نام هم کدام فساد در ک....ن شان هست.

>>>   صالح صاحب
ازدیدگاه من ریشه ناامنی های شهرکابل ارتباط مستقیم به رهای 6500 زندانیان خطرناگ طالبان رها شده دارند
سوال من ازصالح صاحب این است
ـ 1ــ پروسه صلحی که جریان دارد ، پروسه صلح است؟؟؟ ویا پروسه آزاد سازی قاتلان وحشیان، جنایت کاران است؟؟؟
لطفا جواب اراییه نمایید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است