مذاکرات بین الافغانی با نتیجه توافقنامه بین الافغانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ کد خبر: 166056 منبع: پرینت

مذاکرات "بین الافغانی"، نتیجه اش توافقنامه "بین الافغانی" خواهد بود!
گرچه در روزهای آغازین این سر و صداها پیهم این را یاد آور شده بودیم که نباید از این نشست ها توقع اضافی داشت و این را هم تاکید کرده بودیم که هیچ رابطه به من و تو نداشته و ندارد؛ زیرا این مشکل درحد نابرابری قدرت و حاکمیت دو برادر یک که گویندگان یک قوم و یک زبان اند که در بین خود دیریست آزورده اند جریان دارد و این تازگی هم نداشته و ندارد. اگر به تاریخ با دقت نظر بیندازیم اینها در مدت قریب سه صده بخاطر کسب قدرت یک دیگر را کشتند برادر چشم برادر را کور کرد؛ پسر، پدر را کشت تا قدرت و حاکمیت را به دست گیرید و در این مدت حتی تا دوران داکتر نجیب یکی دیگری کشتند. هیچ تاجیکی و یا هزاره ای و اوزبیکی برای گرفتن قدرت اینها را نکشته اند؛ فقط هر چه داشته اند خانه جنگی برای کسب قدرت و این ادامه دارد و حالا هم قدرت را 50 در 50 بین خود به شکل مسالمت آمیز تقسیم خواهند نمود و قطعا اینجا صلح مطرح نیست.

ولی متاسفانه در این اواخر تعداد همتباران هفته فهم ما پیش از اینکه از پیشینه ماجرا چیزی بدانند تازه فهمیده اند و فریاد میکشند که که جایی تاجیکان در کجا است؟؟!! پاسخ معلوم است هیچ!! زیرا مگر قرار بر این بوده است که من و شما را هم شریک قدرت حساب کنند؟ قطعآ و هرگز و ایناز ابتدا معلوم بود. اگر هدف عزیزان ما جایگاه رهبران خود خوانده شکم پرست وسبکسر همتباران شان است؛ بدون تردید بلا استثنآ آن نقدآ حق خود را گرفته اند و خواهند گرفت؛ ولی برای دیگران منتظر نباشید و یک چیز مهم تاریخی صورت خواهد گرفت؛ که نصف شما مامور طالب و نصف دیگرتان کمافی السابق مامور غنی احمدزی خواهید بود.

فقط همین بارها گفته ام و بار دیگر تاکید میکنم کسی که خلیلزاد، عبدالله، کرزی و غنی را نشناخته است بدون شک نعوذباالله خدا را هم نشناخته است و این هم پاسخی که باید منتظرش میبودید.
و حالا مننتظر باشید که از پرده غیب چه صدایی بر می آید...

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات
بین الافغانی
نظرات بینندگان:

>>>   درافغانستان تاجک ها هیچ وقت موقف ثابت سیاسی ندارند کسانیکه خودرا رهبر میگویند امروز با این فرد هستند فردا با کسیکه تادیروز علیه او صد تهعمت میزد پس فردا دوباره برعکس میشود، زمانیکه درحکومت بود همه چجیز سفید است وقتی چوکی را از او کگرفتند همه اتومات سیاه میشود صرف به فکر منافع نامشروع خود هستند مثلاک درتمام افغانستان طور علنی ورسمی صرف حفسظ منصور برای بار اول گفت: حکومت موقت ضروری است باید ایجاد گردد،
اینرا بخاطری گفت که از قبل شاید میدانسته که یکی از کاندیدان رهبری حکومت موقت خودش است به همین ملحوظ وصرف بخاطر خود میگوید: حکومت موقت ضرور است!

>>>   بودجه تا زمانیکه تمام معلمان مامورین و متقاعدین سابق معاشات شان یکسان نشود باید تصویب نشود باید ریاست های که جدید از نیمه دولتی به مکمل دولتی شده معاش های کارمندان شان باید کنترل شود و همه یکسان شود مانند شرکت آریانا شرکت افغان تیلی کام ریاست عطرها وغیره به همه ابلاغ نماید لطفا

>>>   صفوی صاحب محترم
قصه اصلی این است که تاجک را نه رهبر است و نه پیشوا و نه هم رهروان در راه
همه دعا میکنند که غلزوی و احمدزی با هم به توافق برسند و ما را که سالها از معادلات قدرت به دکر بودیم فرصت نفس کشیدن بدهند.
در اردو و پولیس و امنیت آنکه کشته میشود غیر پشتون ها است و آنکه فرمان میراند فاشبست ها.
در بدخشان و تخار و تمام سمت شمال آنکه میکشد و کشته میشود غیر پشتون است و در یک جنگ احمقانه به نفع فاشیسم درگیر هم کشی.
از چند دلال بی عزت توقع نمیتوان داشت که مرد باشند چون هیچ دلالی مرد نیست.

>>>   عارق مرده شما دایم از نظر چلو گری خود سخن می‌گوید و حکومتداری روسپی گری و چلوگری نیست که چهار بوتل واین را در یخچال بگذاری و برای مشتری های خود تکت بدهی

>>>   طالبان پلید شیطان صفت اله دست پاکستان بنام دین میخواهندبقدرت برسند و در خدمت پاکستان باشند تا خدمت مردم افغانستانی غنی خو هم ثابت کرده که مثل طالب قوم گرای معتصب دروغگو عوام فریب است واقعا این دو هرگدام شان بسر قدرت باشند به اقوام دیگر در تضاد هستند نمی خواهند که اقوام غیر پشتون از راه انتخابات ازاد و سری و شفاف بدون تقلب به قدرت رسند اگر شورای حل و عقد اینها که ملا های اجیر شده پاکستان هستند و یا روسا و اعضای کمیسون های انتخاباتی کوشش بر ان کردند که از قوم و زبان مردم پشتون و خاینترین خاینان را برگزینندتا به خواست های غیر قانونی همزبان اش از جعل و تقلب کار گرفته انها را بحیث ریسجمهور جابجا و اعلان پیروز شانرا نمایند مثال زنده ان در چندین انتخابات ریاست جمهوری توسط دو تن از ریسان قوم پشتون نورستانی و نورستانی نامبرد خاله حوا علم نورستانی مکار تر و خاینتر از نورستانی قبلی در جعل و تقلب دست زد و غنی را از ناکامی به کامیابی اعلان نمود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است