اسماعیل خان بر تشکیل حکومت موقت تاکید کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ کد خبر: 166041 منبع: پرینت

محمداسماعیل خان، عضو شورای عالی مصالحۀ ملی از افزایش ناامنی‌ها در کشور و آن‌چه «یارگیری» حکومت می‌خواند انتقاد می‌کند. او می‌گوید که رییس‌جمهور غنی به جای یارگیری به فکر وضعیت شکنندۀ امنیتی کشور باشد.
به گزارش سلام‌وطندار، اسماعیل خان، در دیداری با هوادارانش می‌گوید، در حالی‌که ناامنی‌ها در کشور بیداد می‌کند و شهرها در محاصرۀ طالبان قرار دارد، اما رییس‌جمهور به فکر یارگیری و بقای خود است.

این عضو شورای مصالحۀ ملی و یکی از فرمانده‌هان پیشین جهادی تأکید می‌کند که آقای غنی با یارگیری دو یا سه تن، به جایی نمی‌رسید. او از رییس‌جمهور غنی می‌خواهد که به جای جذب چند تن در کنار خود، با سیاست‌گران و بزرگان افغانستان به تفاهم برسد و برای بیرون‌رفت از بحران کنونی کشور و به نتیجه ‌رسیدن صلح، تلاش کند.
به گفتۀ او، آقای غنی برای به نتیجه‌رسیدن صلح تلاش نمی‌کند، بل‌که تلاش می‌کند که حکومت کنونی‌اش تا پایان چهارسال ادامه یابد.

اسماعیل خان، تشکیل حکومت موقت را تنها راه رسیدن به صلح می‌داند و می‌گوید که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان در دیدارهایش با سیاست‌گران و مقام‌های حکومتی، سه طرح را برای رسیدن به صلح با طالبان مطرح کرده است‌.

به گفتۀ او، واگذاری حکومت به طالبان، یک‌جاشدن طالبان با دولت افغانستان و تشکیل حکومت موقت، از جملۀ طرح های پیشنهادی خلیلزاد برای تأمین صلح است. او می‌گوید، با واگذاری حکومت به طالبان هیچ‌کسی موافق نیست و طالبان با یک‌جاشدن با نظام کنونی افغانستان، موافق نیستند.
اسماعیل خان تأکید می‌کند که اکنون تنها راه تأمین صلح، تشکیل حکومت موقت است که حکومت کنونی باید با آن موافقت کند.

این عضو شورای مصالحۀ ملی در بخشی از سخنانش از آن‌چه تلاش پاکستان برای «وحشت‌افگنی» در افغانستان و ترساندن مردم از طالبان می‌خواند نیز انتقاد می‌کند و هشدار می‌دهد که اگر نظام افغانستان فروبپاشد، پاکستان نیز از آن متضرر خواهد شد.

شماری از هواداران اسماعیل خان نیز با انتقاد از افزایش ناامنی‌ها و تلاش حکومت برای یارگیری، می‌گویند که باید برای بیرون‌رفت از بحران کنون، حکومت به تشکیل حکومت موقت تن دهد.
اسماعیل خان در حالی بر تشکیل حکومت موقت تأکید می‌کند که راس ویلسن، سرپرست سفارت آمریکا در کابل می‌گوید که آمریکا از حکومت موقت طرفداری نمی‌کند. او امروز در توییتی نوشته است: «ما از حکومت موقت طرفداری نکرده‌ایم و آمریکا از یک حکومت موقت طرفداری نمی‌کند».

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
حکومت موقت
نظرات بینندگان:

>>>   همه کسانی که در دولت فعلی حضور ندارند،طرفدار ایجاد یک حکومت مؤقت هستند.به دو دلیل:
اولاً بخاطر نشان دادن نزدیکی شان به طالبان و ، خدا خواسته باشد،کدام چوکی کگ خورد ترک هم باشد،طالبان به این بندگان حقیر و فقیر عنایت فرمایند.
ثانیاً اگر چوکی هم نباشد،فقط همینقدر شود که مورد عفو طالبان قرار بگیرند و حق الله و حق العبد شان بخشش شود،همین هم کفایت میکند.
هرچند ملا هیبت الله عفو عمومی اعلان کرده است،اما این عفو عمومی شامل حق الله میشود،حق العبد به جای خود باقی است.
اما این کسانی که طرفدار دولت انتقالی هستند،در گردن هرکدام شان ده ها و صد ها حق العبد وجود دارد.

>>>   ملت خوش باور افغان در دوران جنگ علیه اشغالگران فکر میکردند که رهبران جهادی افراد هوشیار هستند ، متأسفانه حال میبینیم که کدام مداری ها با سرنوشت ملت کودکانه بازی کردند.
از این آغای جهادگر بپرسید که دولت موقت به کدام دلیل و به خاست کی ، به فکر من یگانه مرام این خداناترس ها مرامهای شخصی است که دوباره ملت را مثل گاو شیری بدوشند و بس .

>>>   افغانستان تجربه حکومت های موقت را از
۱۹۹۰ اززمان مرحوم جاویدان یاد حضرت صبغت الله مجددی چندبار تجربه کرده است
کلوخ را در آب گذاشتن و گزشتن عبور سلامت از خطر نیست .
م.زمین بوس

>>>   اگر اسمعیل و عطا و باقی سران جمعیت درایت سیاسی میداشتند امروز این چنین ذلیل نمیشدند و ملیون ها جمعیتی در سراسر وطن بی سرنوشت نمیشد.

>>>   باز صدای اسماعیل خان بلند شد شما خاموش باشید بهتر است و بروید داخل قفس طلائی که برای خود جور کردید بگیرید بخوابید و مردم شریف هرات را راحت بگذار ید که زنده گی کنند شما و امسال شما جهادی ها امتحان داده هستید تاریخ شما گذشته نسل جدید دیگه امیر سر لشکر رهبر قومندان و غیره نمیخواهند بل که خدمت گذار میخواهند که شما اهل خدمت به مردم نبوده و نیستید شما یک مدت به قدرت بودید به فکر جمع کردن مال دنیا بودید و موفق هم شدید پس چی بهتر خاموش باشید.

و کار سیاست را بگذارید به ارباب خود امریکا تصمیم را امریکا می گیرد و کمک هم از امریکا است آقای اسماعیل خان مگر یاد شما رفته همین امریکا بود که شما را امیر عمومی حوزه جنوب و غرب جور کرد به کمک دالر های امریکا به جنگ های چلیکی خود به گفته شما در مقابل شوروی سابق پیروز شدید یاد تان است یا کهولت سن از یاد تان برده شما بودید که به دروغ به مردم میگفتید که ما بدون کدام کمک های بیرونی با زور ایمان قوی خود پیروز شدیم در چشم مردم خاک زدید بی شرم ها و نوکر های امریکا.
و همین قسم اشرف غنی هم مانند شما داد از پیروز شدن در انتخابات میزند ولی در حقیقت همه دیدیم که امریکا بود که اشرف غنی را ریس جمهور کرد.

پس این را هم خوب بدانید و به یاد داشته باشید که هر چی امریکا بخواهد همان میشود و تصمیم خود را هم گرفته که چی گونه حکومت در افغانستان باشد
در حقیقت این ملت مظلوم ما هستیم که قربانی پلان های شوم امریکا می شویم از جهادی گرفته تا طالب, تکنوگراد , دموکرات غرب زده غیره همه شما دست نشانده امریکا بودید و هچکدام شما نتیجه خوبی ندادید نمی دانم آخر این خانه که بنام افغانستان است چی خواهد شد شرم باد به همه شما هر کدام شما باعث خون ریزی و کشتار مردم عزیز ما شدید خدا لعنت کند شما ها را همه ما را خسته کردید مغز متفکر دوم جهان هم در این کشور کار آمد نبود پس کی را بیاورند ای خدا خودت کمک کن به این مردم مظلوم ما.

ضیائی

>>>   اسماعیل تورن که از زمین خوردن دیگران صاحب نان ونام شد وبوی تن گندیده اش دارد هر روز زهر اگین تر به مشام میرسد نفس عماره اش در بی ثباطی وطن میتواند خوب تطمع. شود از ان جمله یکی هم حکومت موًقت است که در احیای ان گلون پاره میکند وبا قدم های نا میمون خود وسر دمدار های خود در خلا قانون می تواند افکار افراطی مذهبی را در سیاست
ودر اندوختن ثروت ومکنت انجام دهد. چون خاطره خوب زمان حکومت موقت خود را دارد وبا شاگرد های کرام خودیعنی طالبان بی فرهنگ در غصب جایداد مردم وانهم اگر چیزی باقی ما نده باشد یکبار دیگر بخت خود ویاران خود را بیازماید
و م . ازهالند

>>>   به غیر این صورت دیگر هم راهی نداریم اگر مردم بخواهند یک ارامی در وطن بیاید باید از دولت موقت را انتخاب نمایند و در غیر ان هر روز خون جوانان ما ریخته می رود

>>>   بخاطریکه بنا برتجربه گذشته در حکومت مؤقت زمینه پیدا وپناه زیاد تر وخوبتر برابرمیشود

>>>   اسمعیل خان می داند که که در حکومت موقت زمینه چور برایش مساعد میشود.اما خبر ندارد که نابودی این جنایت کار نزدیک بوده بسر نوشت پسرش گرفتار ودارائی آن بی صاحب مانده به غارت برده میشود.
باشنده کابل.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است