آنجا که ارزش ها تلک اند
دیگر ما پی اسم و رسم و شعار و گفتار نیستیم ما فقط عدالت و صداقت و مدنیت میخواهیم. نام نظام هرچه بادا باد. شاهی، جمهوری و اسلامی اگر رنگ ‌عدالت نداشت یک تلکی بیش نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۷    ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ کد خبر: 166035 منبع: پرینت

شاید در مورد ارزش ها ونقش شان در جامعه نوشته ها ومقالات زیاد خوانده اید و من‌ هم گاهی روی ارزش های سیاسی، اعتقادی و اجتماعی چیز های نوشته ام و اما حالا در مورد دو ارزش حضور شما مینویسم که داعیه داران ان در افغانستان از نام شان‌ منحیث تلک در جهت قبضه قدرت استفاده میکنند.
جنگ ‌جمهوریت و امارت. در این روز ها در رسانه ها شاهد جنگ‌ مد عیان جمهوریت و امارتیم، حال ببینیم که هدف از شعار جمهوریت چیست و مدعی امارت کیست؟

هدف جمهوری خوا هان چیست؟ ایا اینها به جمهوریت باور دارند؟
از شاخصه های جمهوریت مردم سالاری و مشارکت سیاسی است که در جمهوریت افغانستان داستان انتخابات و مشارکت بشما روشن است. از یک خانواده یک‌گله شامل بدنه نظام است و اما از برخی ولایات یک فرد هم در رده های کلیدی نظام نیست.
از شاخصه های جمهوریت ازادی بیان و فعالیت های مدنی است اما با قتل های زنجیره ای خبرنگاران و فعالین مدنی از صداها و فریادهای عدالت پسند دیگر خبری از ازادی هست؟

از شاخصه های جمهوریت عدالت و برابری است.
حال ببینید عدالت در کجا است و برابری در چیست؟ میلیاردها و میلیون ها افغانی توسط چند نفر حیف و میل میشود اما فقرا و مساکین توسط تیم های کمکی مهاجرین افغان مقیم کشور های خارجی از سرک ها جمع اوری میگردند. لذا هیچ جوهر ی از جمهوریت در رنگ‌ و رخ کشور و ملت نیست. فقط نامش تلکی بخاطر قپیدن اقتدار و چور و چپاول هستی کشور است.

اما امارت؟ امارت چی؟
شاید بگویید اسلامی خوب پیروان همان امارت که مسجد را منفجر، دانشگاه و مکتب را به آتش میکشند، خطبا و علمای برجسته کشور را ترور و زنان را در قفس خانه و چادری زندانی میسازند؟ امارت اسلامی میخواهند علما و مساجد نماد و شاخصه های نظام اسلامی اند که از طرف مدعیان امارت بخون رنگ اند.

بیایید منصفانه بگویید مدعیان جمهوریت، کدارم ارزش دموکراتیک را و کدام بند از قانون را درست عملی ساختند و مدعیان امارت چه چهره از اسلام به نمایش گذاشتند؟ البته پاسخ سخت و یا هم منفی است.
دیگر ما پی اسم و رسم و شعار و گفتار نیستیم ما فقط عدالت و صداقت و مدنیت میخواهیم. نام نظام هرچه بادا باد. شاهی، جمهوری و اسلامی اگر رنگ ‌عدالت نداشت یک تلکی بیش نیست.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمهوری
امارت
نظرات بینندگان:

>>>   عدالت را ز عادل بایدت خواست
ز ظالم عدل خواستن خود چه بیجاست

>>>   سعیدی صاحب ازجان خود سیر شده ئی ؟
همه مردم افغانستان از جهالت مزدوران پاکستان آگاه هستند شماچرا دشمن تراشی میکنید؟
بجز تعدادی جاهل کی طرفدار طالب یا پاکستان است؟ هیچکس ، این حرف هارا به کسانی بگذارید که ملیون ها دالر ازین نظام بهره میگیرند
ر

>>>   مرچه که گمی آن بیاید بال میکشد.سعیدی هم گمی اش آمده که........خدا خیرکند.

>>>   هر بار تابلیت خود را همرایی پوست نوشجان میکنید و بعد به لاولهب میپردازید و کوشش دارید که به یک طریقه برای خود راه بیرون رفت به اروپا پیدا کنید شما تخم گنده به درد مردم افغانستان نمیخورید بدون تفرقه و شیطنت دیگر چیزی در گفتار تان پیدا نمی‌شود دین اسلام بهترین دین است و بک حکومت زیر چتر اسلام کامیاب ترین حکومت خواهد بود نفقه زن بالای مرد فرض است زن باید مانند فرشته در خانه بنشیند و مرد مکلف است که نفقه انرا برایش تهیه نماید بلخصوص در این شرایت خر دجالی افغانستان که زن در سرک و بازار هیچ محفوظ نیست ولی اگر شما میخواهید که زن تان برقصد مربوط شما است برقصانید و لذت ببرید ولی کوشش نکنید همرای گفتار بی معنایی خود زنان شریف و مسلمان را به گمراهی بکشید

>>>   افغانستان نه تنها باعث بدنامی نظام های سوسیالستی و کمونستی و اسلامی شد،بلکه باعث بد نامی و فساد در جامعه سرمایه داری و کاپیتالستی نیزشد.
اًنچه خورد و بردی که از بودجه و کمک های بین المللی در دولت افغانستان صورت گرفت،کشور های غربی را نیز آغشته کرد و تریلیون ها دلار و ایرو را تحت نام بودجه اختصاصی غرض مبارزه با عوارض اقتصادی کرونا،رهبران کشور های غربی در همدستی با کابینه و مجالس نمایندگان و ارگان های عدلی و قضایی و ارگان های امنیتی گرفتند و خورد و برد کردند.
اگر قرار باشد که با آمدن هر دولت جدید در امریکا و کشور های اروپایی این جریان ادامه پیدا کند و دلایل مختلف از جمله بحران های اقتصادی و خطرات امراض و سایر بهانه ها،دزدی و سؤ استفاده ازین بودجه های سرسام آور صورت بگیرد،این نظام نیز از بین خواهد رفت و نمیدانم چه نظامی جایگزین آن خواهد شد؟

>>>   برای سعیدی اگر مقام داده شود.نه چرک است نه پرک.

>>>   در کجای این جهان پول یک کشور به نام یک قوم بدوه است ؟؟ حتی نازی های آلمان هم چنین کاری نکردهند چرا پول کشور ما به نام قوم افغان است؟؟ قوم پرستی هم اندازه دارد
خراسانی

>>>   برای ملت شریف افغانستان‌ آرزوی صلح دارم.
لاکن ذکر این نکته لازم است که چیزی بنام امارت اسلامی افغانستان‌ مشکلات کنونی را حل نخواهد کرد. ببینید چه کسانی قرار است بیایند وامیر افغانستان مظلوم شوند؟
کسی کهدانشجو را ور پشت پیز دانشگاه به رگبار گلوله می‌بندد. کسی که نماز گزاران را در صف نماز با انفجار انتخاری تکه تکه می‌کند.
کسی مسجر بر سر نماز گزاران ویران می‌کند.
و.....
آیا اینها امیر امارت اسلامی خواهند بود.
بهترن راه افغانستان‌ تبدیل به دو کشور برای فارسی زبان ها و پشتون ها است.
در آن صورت پشتونستان هر اسمی بر حکومت بگذارد و هر گونه خواست حکومت کند.

>>>   اصلاح پیام پیشین.
با پوزش فراوان از آشغالهای تایپی.
برای ملت شریف افغانستان‌ آرزوی صلح دارم.
لاکن ذکر این نکته لازم است که چیزی بنام امارت اسلامی افغانستان‌ مشکلات کنونی را حل نخواهد کرد. ببینید چه کسانی قرار است بیایند و امیر افغانستان مظلوم شوند؟
کسی که دانشجو را در پشت میز دانشگاه به رگبار گلوله می‌بندد. کسی که نماز گزاران را در صف نماز با انفجار انتحاري تکه تکه می‌کند.
کسی که مسجد را بر سر نماز گزاران ویران می‌کند.
و.....
آیا اینها امیر امارت اسلامی خواهند بود.
بهترن راه افغانستان‌ تبدیل به دو کشور برای فارسی زبان ها و پشتون ها است.
در آن صورت پشتونستان هر اسمی بر حکومت بگذارد و هر گونه خواست حکومت کند.
برادر شما از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است