بازداشت جاسوسان چینی در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۹    ۱۳۹۹/۱۰/۷ کد خبر: 165892 منبع: پرینت

ریاست امنیت ملی در چند روز گذشته اطلاع داد که برخی جاسوسان چینی را در کابل بازاداشت کرده است. این خبر هرچند از مجرای ریاست امنیت ملی به نشر نرسید و نخستین بار آن را یک رسانه هندی گزارش داد، ولی معلوم می‌شود که پکن در کشور نفوذ گسترده یافته است.

جاسوسان چینی از شهرنو کابل؛ جایی که یک محله دیپلماتیک شناخته می‌شود، بازداشت شده‌اند؛ جایی که سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک کشورهای مختلف وجود دارد.
امنیت ملی گفته که این جاسوسان برای شناسایی و ترور فعالان ایغور که در افغانستان هستند، کار کرده و با شبکه حقانی و برخی گروه‌های تروریستی دیگر نیز ارتباط داشتند.
بر بنیاد اطلاعات ریاست امنیت ملی، از نزد جاسوسان چینی مواد منفجره و اسناد و شواهدی به دست آمده که ارتباط آنان را با گروه‌های تروریستی مثل طالبان و داعش و شبکه حقانی تثبیت می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازداشت
جاسوسان چینی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر واقعیت هم داشته باشد، بدون شک آنها از جمع افراطیون وهابی تبت چین هستند تا دولت چین.
آزاده

>>>   شما چگونه به این حکومت تقلبی اوغان های قبیلوی شئونست و فاشیستک های مخکش غنی کوچی اعتماد میکنید۰ باز کدام لاف دیورندی زده اند یا کدام تقلب انتخاباتی کرده باشند۰

>>>   با نقشه مشترک آی اس آی پاکستان و سی آی ای امریکا برای چین که از اوضاع افغانستان بیخبر است و از چشم کور و شیطانی پاکستان به اوضاع افغانستان نگاه میکند چاه کنده اند تا چین را در دام خود اسیر کنند. پاکستان با این پلان میخواهد چین را رسوا کند تا مجبور به حمایت مستقیم تروریسم طالب و سلطه پاکستان در افغانستان شود. پاکستان چین را از هند میترساند و تروریستان و قاتلان طالب را ضد هند معرفی میکند. امریکا از بالا این پلان را نظارت میکند. چین بیخبر از نقشه های اصلی پاکستان است. چین باید نقش مخربانه و ضد انسانی پاکستان را در چهل سال جنگ در افغانستان نگاه کند که ملیاردها دالر از امریکا گرفته است. پاکستان چین را بارها میفروشد و دالر میگرد. اگر طالب در افغانستان مستقر شود افراطیون و تروریسم تمام آسیا را میگیرد و از سوریه و عراق و مساجد پاکستان، عربستان و مدارس جهان غرب افراطیون به افغانستان میآیند و این کشور به مرکز افراطیون و تروریزم جهانی تبدیل میشود. پاکستان و امریکا تجارت مواد مخدر و مافیا و تخریب آسیا را پیش میبرند.

>>>   بتمام جهان فهمیده و آگاهان واضح است که ایدولوچی افراطیون و افراطی در عربستان و پاکستان است و رهبرآن موساد، سی آی ای امریکا و آی اس آی پاکستان آنرا رهبری میکنند. طالب و داعش و القاعده و باقی گروه های افراطی عاملان این ایدولوجی اند. مجموع این ایدولوجی از روز اول تا حال برضد روسیه و چین است و پاکستان در جنگ با اتحاد جماهیر شوروی در خط مقدم بود. در تربیه تروریستان آیغوری ضد چین در صف اول بود و ملیاردها دالر از امریکا گرفت. ایدولوجی افراطی و طالب و داعش و القاعده ماهیتاً ضد چین و روسیه اند و اگر در افغانستان مسلط شوند بسوی چین و آسیای میانه هجوم میکنند. پاکستان در ظاهر دوست اقتصادی چین است لیکن در ماهیت ضد چین است و ایدولوجی افراطیون ضد چین است و این ایددوچی استراتیژی اصلی پاکستان است. چین اگر فریب پاکستان را بخورد و اجازه دهد که طالبان افراطی بیاری امریکا و پاکستان در افغانستان مسلط شوند بزرگترین اشتباه تاریخی را مرتکب میشود که جبران آن در آینده مشکل است. یگانه راه حاکمیت مردم افغانستان و تمام اقوام افغانستان است که برای افغانستان و منطقه و جهان امنیت میآورد.

>>>   شما چگونه به این حکومت تقلبی اوغان های قبیلوی شئونست و فاشیستک های مخکش غنی کوچی اعتماد میکنید۰ باز کدام لاف دیورندی زده اند یا کدام تقلب انتخاباتی کرده باشند۰

>>>   چین اولین کشوری بود که جنایت استرالیا در افغانستان را محکوم کرد و به یک مسئله ی بین المللی تبدیل کرد تا جایی که استرالیا وادار به معذرت خواهی شد و صدای مظلومیت قربانیان به گوش مردم جهان رسید.
حتی نیوزلند و فرانسه از موضع چین انتقاد کردند و ان را محکوم نمودند.
از این جهت دست های پنهان به دنبال تخریب روابط چین و افغانستان هستند تا تلافی کنند.

>>>   گفته میشود که تمام ماین های مقناطیسی که وارد کابل میشودساخت چین است و توسط سفارت چین به جاسوسان داخلی او توزیع میشود و کار گزاری میشود
این کار از توان پاکستان بالااست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است