امریکا درخواست پناهندگی پیلوت افغان را رد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۳    ۱۳۹۹/۹/۱۳ کد خبر: 165680 منبع: پرینت

امریکا درخواست پناهندگی محمد نعیم اسدی، پیلوت افغان را که همراه با نیروهای امریکایی در افغانستان کار کرده‌است، رد کرد.
این پیلوت نظامی افغان که در نجات جان سربازان امریکایی نقش داشت، اکنون از ترس جانش مجبور شده‌است به صورت مخفی زندگی کند.

به گزارش لوع، بر بنیاد گزارش نشریه امریکایی "استارز اند استریپس" درخواست پناهندگی محمدنعیم اسدی، همسر و دختر چهارساله‌اش در نخست از سوی امریکا پذیرفته شده بود، اما در ماه گذشته این درخواست از سوی ارتش آن کشور به یکبارگی، رد شد.

این پیلوت می‌گوید که برای مدتی در جایی پنهان در محافظت نیروهای امریکایی در افغانستان زندگی می‌کرد، اما برای او تا روز دوشنبه گذشته مهلت داده شده بود که یا دوباره به ارتش افغانستان بپیوندد یا هم محل محافظت شده را ترک کند.

آقای اسدی، ۳۲ ساله که دارای رتبۀ نظامی "جگرن در مصاحبه با شبکۀ امریکایی سی‌ان‌ان می‌گوید که او از این محل حفاظت شده اخراج شد و حالا خودش مجبور است برای حفاظت خود و خانواده‌اش به طور مخفی و در هراس، زند‌گی کند.

بر بنیاد این گزارش، نیروهای امریکایی و مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان در این باره تاکنون چیزی نگفته‌اند.
در سال ۲۰۱۶ میلادی، نیلوفر رحمانی، یک پیلوت دیگر نظامی افغان پس از تهدید به مرگ از سوی طالبان، از مریکا پناهنده‌گی دریافت کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پیلوت افغان
نظرات بینندگان:

>>>   واسطه کرده در پوهنتون هوایی شامل میشوی بچه های مردم ره کسی در مسکلک پیاده قبول ندارد باز پناهنده هم میشوی. برو سری وظیفه ات تا روز ات پوره نشود نمی مری

>>>   هم دين رفت و هم غين ، حالا برو به پاكستان پناهنده شو .

>>>   امریکا افراد را به گونه کاغذ تشناب استفاده میکند و بعد استفاده در آنجا می اندازد.
اعتماد بر طالب و بر غنی و بر امریکا خود را هلاک کردن است.

>>>   مظلوم نمایی تو خون این ملت هست

>>>   گویند که دل شیر نداری سفر عشق مکن! این جگرن اسدی که صدقه رتبه نظامی جگرن شود قرار معلوم از ابتدای کار هدفش پناهنده شدن و رفتن به آمریکا بوده و از شروع همین پلان را داشته است.
برای یک صاحبمنصب شرم است که به بیگانه پناه ببرد و ادعاهای دروغین کند، خوب شد که آمریکایی ها جوابش دادند و حالا میتواند برود و به فاطمیون محلق شود.

>>>   تعدادی به انتحاریون می پیوند

>>>   بجای خدمت به کشورش میره پناهنده می شود - مظلوم نمایی تو خون ملت افغان است - تا اینجور افراد وجود دارد اوضاع این کشور نفرین شده همین است - فقط دوست داریم سربار و آویزان کشورهای همسایه یا کشورهای اروپایی یا امریکا باشیم بجای اینکه توی کشور خود تلاش کنیم برای خدمت و آباد کردن کشور

>>>   فاطمیون خلبان ندارند احتیاجی هم نداریم

>>>   برو به همان طالبان بد که بخاطر چند دالر و بخاطر زندگی مادی و بخاطر غلامی امریکایی های بی دین، بمباردمان میکردی، پناه ببر. آنها اینقدر بی غیرت نیستند مثل اینهائیکه برایش خادم بودی.

>>>   سلام به آقای نعیم. نعیم جان تو که یک پلوت هستی حیف نیست که در غربت بروی زندگی کنی خب ده امی وطن خود باش کاکه زندگی کن طالبان که دشمن همه ای ملت افغانستان است میگر نیست ؟؟؟ پس باید همه پناهنده شود؟؟ اگر مه یک پلوت بودم خو باور کن در افغانستان شاهی زندگی می کردم طالبان خو شمارا از هوا گرفته نمی تواند و در ثانی می دانی که چقدر پولی این مملکت خرچ شماشده که تا شماپلوت شوی و در کشور خدمت کنی حال که پلوت شدی و از افغانستان فرار می کنی وجان تو از جان دیگر سربازان بیشتر ارزش دارد آیادیگر سربازان که درروی زمین با طالبان می جنگد زن وفرزند ندارد این خیلی نامرد است که تو بروی وفقط به جان خود وفرزندان باشی و روزی که به تو وامثال تونیاز هست برار می کنی ؟؟؟؟
طاهر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است