جو بایدن: "پوتین از من نفرت دارد"
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۹/۸/۲۳ کد خبر: 165501 منبع: پرینت

برایش گفتم: آقایی رییس جمهور، شما فاقد احساس قلبی هستید.
جو بایدن این حرف را که پوتین از من نفرت دارد و نمیخواهد من رییس جمهور امریکا باشم؛ چندین بار در اوقات مختلف تکرارو یاد آوری نموده است.

قبل از همه باید به عرض برسانم که جو بایدن یک تاریخ طولانی و جنجالی در مورد شوروی اسبق و روسیه فعلی دارد وی دوبار به شوروی وقت سفر کرده است بار اول در سال 1978 بخاطر خلع سلاح های کشتار جمعی میخواست با بریژنف منشی عمومی کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی آنزمان در اینمورد بحث صورت گیرد که موفق نشد و بار دوم همراه یک هیات سناتوران امریکایی بازهم وارد شوروی شدند، ولی اینبار با وزیر خارجه شوروی اندری گرومیکو ملاقات نمودند. وی فردی است که دشمنی و عقده اش را علیه شوروی آنزمان و روسیه موجود پنهان نکرده است ونمی کند.

اینکه بایدن بارها روسیه را دشمن اصلی و تهدید برای امریکا میداند چیز تازه نیست و اینکه یکی از دیگری نفرت دارند برمی گردد بر عملکرد و زخم های بجا مانده که هنوز مرحم نگردیده است و هنوز غیر قابل تداوی است. از موضعگیری خصمانه اش علیه شوروی سابق گرفته و تا فروپاشی آن و ضربه زدن به منافع روسیه در منطقه و جهان که دربر گیرنده از جنگ قفقاز گرفته تا کودتایی در اوکراین، گرجستان و تقویه مخالفین دولت روسیه... و این منطقه را ساحه نفوذ و قلمرو منافع خود میداند. حتی روزی رییس جمهور اوکراین را در معرض رسانه با بیشرمی خطاب کرد: اگر دادستان کل اوکراین این "بچه حرامی" را در بین شش ساعت از وظیفه سبکدوش نکنید، اوکراین از صنوف بین المللی یک میلیارد قرض نخواهد گرفت". دقیقا وی را دوساعت بعد برطرف کردند. زیرا دادستان کل روسیه مافیا و فساد اداری مقامات و نیز پسر بایدن هم که شامل این دوسیه بود را به خود داشت.

گفته میشود نفرت پوتین در مقابل بایدن زمانی اوج گرفت که بایدن عامل اصلی و تمویل گر کودتایی اوکراین قلمداد گردید و نیز اکثر تحریم ها را ایشان یکجا با اوباما و متحدین خویش علیه روسیه تحمیل نمودند و به چرخه اقتصادی روسیه ضربه محکمی وارد نمود. پوتین هرگز این را فراموش نخواهد نمود. همینکه تاکنون وی را در انتخابات تبریک نگفته است درد و زخم های بجامانده دیروز است.

خبرنگاری از جوبایدن چندی قبل پرسید: دشمن اصلی امریکا کیست و از طرف چه کشوری تهدید میشود؟
وی پاسخ داد: "روسیه این دشمن اصلی و تهیدست جدی علیه امنیت و منافع امریکا در جهان و پوتین میخواهد علیه متحدین ما در منطقه دست بالای داشته باشد و این کشورها را تهدید کند که ما هرگز نمی گذاریم، دست پوتین را از اوکراین و اروپای شرقی باید کوتاه نمود و بالاخره در یک محاصره سیاسی و اقتصادی... باید قرار گیرد؛ اگر برنده ریاست جمهوری امریکا شوم مطمین باشید که پایان سلطه حاکمیت پوتین و تاثیر آن در منطقه متحدین ما خواهد بود و من میدانم پوتین از من نفرت دارد ولی اگر برنده شوم همه چیز تغییر میکند و پوتین این را میداند."

به ادامه گفت: من پوتین را چندی قبل برای آخرین بار دو به دو در دفترش کاری اش ملاقات کردم و برایش گفتم:
"آقای رییس جمهور وقتی به طرف چشمان تو نگاه میکنم؛ معلوم است که فاقد قلب و احساس هستید."
پوتین طرف من نگاه کرد و گفت: "به این حساب یک دیگر را درک میکنیم" و همنیکه یک دیگر را درک می کنیم کافی است.

ضمنآ فراموش نکنید که بایدن بیهوده خانمی را به اسم "کامله خاریس" معاون خویش انتخاب نکرده است؛ زیرا ایشان در موضعگیری های خصمانه اش علیه روسیه حتی یک گام نظر به بایدن جلو است.
کامله خاریس که هندی تبار امریکایی است و شوهرش یک یهودی است و گفته میشود از داشتن این کارت مهم تابه اینجا رسیده است در پاسخ یک خبرنگار امریکایی گفت: "روسیه دشمن اصلی و دیرینه ما است و امریکا از سیاست های روسیه نفرت دارد".

هموطن گرامی من!
صاحب قلم بر این باور است با اینکه نباید نا امید شویم، زیرا هیچ کس نمیداند که فردا چه اتفاقی میفتد و در سیاست هیچ دوست دایمی و دشمنی دایمی وجود ندارد، این منافع ملی کشورها است که تعیین کننده است، بهتر است منتظر بمانیم تا سیاست های بعدی امریکا در قبال افغانستان چه خواهدبود! ناخورده نباید شکر کرد.

قابل تذکر میدانم، دوستان و هموطنان نباید این مساله را نادیده بگیرند؛ اگر جو بایدن در طرز دید و موضعگبری خویش در منطقه تجدید نظر نکند، بدون شک در ضمن اینکه ما به هیچ صلحی نزدیک نخواهیم شد؛ بدبختانه و ضعیت ما هم از این بدتر خواهد شد و ما در این میدان جنگ خواهیم سوخت؛ زیرا میدان این بازی های کثیف و زور آرمایی ها در خاک ما خواهد بود. بقول معروف: جنگ دو قوچ شکستن پایی میش است" این یک حقیقت تلخ است و بایدن در مقابل منافع روسیه و چین در منطقه کم نخواهد آمد اینکه یک مزدوری مثل رذیلزادی برود درد ما دوا نخواهد شد زیرا حتما یک رذیلزاد دیگر خواهد آمد.

منبع - ویستی
برگردان بفارسی عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جو بایدن
پوتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است