"سرنوشت امریکا بعد از انتخابات "!
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۱    ۱۳۹۹/۸/۲۰ کد خبر: 165470 منبع: پرینت

دیدگاه رییس استخبارات روسیه:
بدون توجه به پیروزی این تیم ویا آن تیم، بحران در امریکا عمیق تر میشود.
سلطه و یاهژمونی امریکا را خاتمه یافته دانست.
رییس سرویس استخبارات خارجی روسیه آقایی سرگی نارشکین که کمتر اتفاق می افتد در رسانه ها حاضر شود و سخنی ایراد کند؛ ولی اینبار بخاطر تجلیل از 100 سالگی این اداره که قلب یک دولت را تشکیل میدهد مصاحبه جالبی را با مدیر خبرگزاری نوستی داشت و به پرسش های خبرنگار درحد لازم پاسخ داد.
از جمله این پرسش ها: شما شخصآ تمام گزارشات خویش را را از طریق کدام کانال به پوتین میرسانید؟
و چند بار به حضور شان میروید؟

پاسخ: نخیر شخصآ خودم میروم؛ چشم به چشم یک دیگر را می بینیم و اطلاعات رابه دست خود شان تسلیم میکنم و هر روز بلا استثنآ حتی برای رسانیدن اطلاعات عاجل اتفاقی میفتد در یک روز چند مراتبه. حتی بدون معطلی و بدون درنظرداشت زمان و مکان گزارش میدهم، زیرا اطلاعات از تمام قاره جهان به ما میرسد. این اطلاعات دارای چنین معیار یعنی قابل اعتماد، کامل و دقیق باید بوده باشد.

خبرنگار: "پیشبینی شما چیست؟ چه اتفاقی میفتد؟ چه چیزی را انتظار داشته باشیم؟ پیش بینی شما از فرایند های امریکا چیست؟ آیا این شکاف و نفرت اجتماعی موجود بعد از انتخابات پایان میابد؟ آیا این کشور به مدت طولانی به این شکل زندگی خواهد نمود؟ بالاخره این همه به کجا میرود؟

پاسخ رییس استخبارات: ارزیابی های ما بدون توجه به پیروزی انتخابات، بحران اجتماعی عمیق تر خواهد شد. بدیهی است که طرف بازنده با نتایج موافقت نخواهد کرد و این باعث تشویق بیشتر رادیکال ها به خیابان ها خواهد شد و این روند ادامه خواهد یافت یابد. نخست، به دلایل کاملاً فنی، روند شمارش آرا به احتمال زیاد به تأخیر می افتد. از آنجا که تعداد زیادی از رای دهندگان و محاسبه طول خواهد کشید و وضعیت را پیچیده میسازد و این درگیرها و اختلافات در دادگاه هم ادامه خواهد داشت.

بدون شک و به سادگی چنین پایگاه بزرگی برای اعتراض به کل این سیستم وجود خواهد داشت. بنابر این، این بیماری جامعه آمریکایی، دولت آمریکا باقی مانده خواهند ماند و از آنجا که آمریكا از نظر اقتصادی و نظامی قدرتمندترین قدرت است، كشورهای دیگر نیز این بیماری را احساس خواهند كرد. شما باید برای این امر آماده باشید، اما نباید از آن ترسید. از این گذشته، هم روسیه و هم بسیاری از کشورها تجربه غنی، ابزارهای خوبی برای حل مشکلات مختلف بین المللی، حتی بدون مشارکت هژمون سابق به دست آورده اند.
نارشکین گفت: آمریکا را "هژمونی سابق" نامید که به تاریخ سپرده شده است.

منبع – ریانوستی
برگردان بفارسی عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است